2022-09-10, 07:55
  #211945
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Det hade varit intressant att vet hur Ukraina attackerar Izium. Kör man artilleri först? Svårt att se att man tar staden bara med bepansrade fordon och maskingevär.

10000+ ryska soldater tar man inte kol på på en dag. Så länge de inte ger upp så klart.
Ryssen i Izium är omringad av fiender i ett främmande land. Dåligt med mat och vatten. Dåliga kläder och snart ingen ammunition. Inga nya leveranser slipper fram. Dom kommer att kapitulera inom en vecka.
Citera
2022-09-10, 07:57
  #211946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Bastun blir en krematorieugn och korven är deras egen.

Om ryska trupper får veta att de har det bättre som ukrainska fångar så är ju chansen större att de ger upp. Fångar ska behandlas väl

1 Du får ut mer info från dem

2 Andra ryska soldater ger upp lättare.
Citera
2022-09-10, 07:58
  #211947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kievs trupper får på fetmoppe igen, och någon instängning av ryssarna i Izium verkar det inte bli tal om.

Färsk sammanfattning efter nattens hårda strider, och bra analys av den här desperata ukro-offensiven. Ni trodde inte att Ryssland hade något flyg i området, va?

https://twitter.com/armchairw/status/1568430470282760193?s=46&t=YXx4eRu_HhzmrRwvaj1buw

All historia han alltid envisas att harva runt med, må han vara puttes rådgivare som tror saker går till som på 40-talet tro? Då är han först i kön för en överraskning
Citera
2022-09-10, 07:59
  #211948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kievs trupper får på fetmoppe igen, och någon instängning av ryssarna i Izium verkar det inte bli tal om.

Färsk sammanfattning efter nattens hårda strider, och bra analys av den här desperata ukro-offensiven. Ni trodde inte att Ryssland hade något flyg i området, va?

https://twitter.com/armchairw/status/1568430470282760193?s=46&t=YXx4eRu_HhzmrRwvaj1buw

Jojo, vi vet alla att om några timmar är det bevisad lögn och du kommer med nytt trams.

Sen den där postades har det kommit foto från Kupyansk city centre.

Skäms
Citera
2022-09-10, 08:05
  #211949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Om ryska trupper får veta att de har det bättre som ukrainska fångar så är ju chansen större att de ger upp. Fångar ska behandlas väl

1 Du får ut mer info från dem

2 Andra ryska soldater ger upp lättare.

Om Ukraina inte har kapacitet att hålla fångarna då? Då måste det tyvärr bli Birkenau 2.0. Man kan inte ha hundratusentals fiender på eget territorium även om de är innanför en taggtråd.
Citera
2022-09-10, 08:07
  #211950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om Ukraina inte har kapacitet att hålla fångarna då? Då måste det tyvärr bli Birkenau 2.0. Man kan inte ha hundratusentals fiender på eget territorium även om de är innanför en taggtråd.

Det är väl bara att bussa dem till polen eller nåt.
Citera
2022-09-10, 08:13
  #211951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om Ukraina inte har kapacitet att hålla fångarna då? Då måste det tyvärr bli Birkenau 2.0. Man kan inte ha hundratusentals fiender på eget territorium även om de är innanför en taggtråd.

Det bör man ha. Så många fångar talar vi inte om. Dessutom måste Ukraina ha ett bättre moraliskt beteende än ryssarna för hålla väst glada. Att man torterar och mördar på enstaka lokal nivå kan nog väst köpa men inte på central nivå.

Ukraina kommer ha brist på folk så fångarna kan ju stanna och bygga upp landet. Som många tyskar gjorde frivilligt i England efter WWII.
Citera
2022-09-10, 08:28
  #211952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kievs trupper får på fetmoppe igen, och någon instängning av ryssarna i Izium verkar det inte bli tal om.

Färsk sammanfattning efter nattens hårda strider, och bra analys av den här desperata ukro-offensiven. Ni trodde inte att Ryssland hade något flyg i området, va?

https://twitter.com/armchairw/status/1568430470282760193?s=46&t=YXx4eRu_HhzmrRwvaj1buw

Jättefint att du delar med dig av den ”riktiga” sanningen, men tycker inte att du behöver skriva här mer.
Allt är ju redan klart. RyZZland har ju redan vunnit och Ukrainas offensiv är bara fake news.

Känns skönt att få den ”sanna” bilden från dig..
Citera
2022-09-10, 08:29
  #211953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jojo, vi vet alla att om några timmar är det bevisad lögn och du kommer med nytt trams.

Sen den där postades har det kommit foto från Kupyansk city centre.

Skäms
Bilden det tjoas om var från en väg ute på landet en halvmil utanför Kipyansk.
Citera
2022-09-10, 08:31
  #211954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bilden det tjoas om var från en väg ute på landet en halvmil utanför Kipyansk.

Kamrat!
Det finns nyare bilder. Den du pratar om ligger långt bak i flödet

Skäms
Citera
2022-09-10, 08:33
  #211955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Kamrat!
Det finns nyare bilder. Den du pratar om ligger långt bak i flödet

Skäms
Va bra, fram med bilderna då. Direktlänkar, tack!
Citera
2022-09-10, 08:35
  #211956
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bilden det tjoas om var från en väg ute på landet en halvmil utanför Kipyansk.
Ha,ha det verkar som dina chefer är dåliga på att uppdatera er?

Prova att kolla runt lite på annan media än ryska propagandakanaler.

Den skylt du nu hänvisar till var ju enligt dig uppsatt av Ukrainarna själva.

Hur var det med det nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in