Citat:
Ursprungligen postat av
SilentVictory
Rysshatet finns p.g.a personer som du. Just det, du är en av orsaken till att folk hatar ryssar.
Bortförklaringar om "special operationer, gör det för att rädda världen mot ondskefulla makter" yada yada. Ren jävla kommunismsmörja, samma skit har pågått år ut och år in.
Även svenskar som stödjer rysslands aktioner kan dra åt helvete och dö långt ute i skogen.
Ingen här tror på ert skitsnack, förstår du inte det?
Tvärt om. Jag tror många ser det precis som jag och andra här i tråden. Men det är få som vågar/orkar ta en debatt med de hatiska, just för att statsmedierna driver på i hetsen.
Varför ska man ta risken att utsätta sig för den ”skitstormen” när man inte behöver? Om Svensson skulle ställa sig upp på fikarasten och be folk skänka en femhundring till folket i LPR så de kan köpa in drönare eller mörkersikten, hur tror du det skulle spelas ut?
Jag förstår de som håller käft. Jag personligen behöver inte bry mig ekonomiskt, och jag är beredd att tappa några Facebook-vänner. Men det har jag ännu inte sett röken av, efter att ha tydligt tagit ställning i den här frågan i min bekantskapskrets så är det ingen som gjort eller antytt ett skit. Visst blir det frågor, visst finns det de som blir upprörda. Men det brukar inte hålla i sig särskilt långt efter att vi stött och blött argumenten ett tag. De flesta har inte reella grunde för sina upplevda ”hatkänslor”, det är baserat på ett falskt ”konsensus” i media, och när man diskuterar det så är det inget där att vara upprörd över av det som ryssarna gör i Ukraina, tvärt om så finns det anledning att vara stöttande och bidra till att detta får ett snabbt slut.
Ukraina kommer bli uppdelat. Ukrainarna själva vill det. Kiev vill det inte. USA vill inte heller det. Ok, så varför ska vi gå runt och vara sura på varandra för att vi antingen vill se USA expandera och få möjligheter att plundra Ryssland, eller motsatsen, att EU fortsatt hade kunnat låta oss få mer samarbete med Ryssland?
Det var helt okej att leva med det växande symbios-förhållandet under 2021. Varför ska vi lida för att USA inte vill att vi ska handla rysk gas istället för att hänga kvar i USA’s oljeimperium?
Varför ska vi lida för att USA har överbelastat sin ekonomi och sin Dollar?
Hat är ett maktmedel. Precis så som rädsla är ett maktmedel.
Fred är bra för folket, dras inte med i krigsivern. Ett lands styre är aldrig mer maktfullkomliga än de är under krigstider.