Citat:
Ursprungligen postat av
Mashedpotatoe
Har de fått en massa mörkersikten? De kör på iaf.
Det är inte till Rysslands fördel om det blir kaos överallt. Känns som samordning och kommunikation är mer Ukrainas grej. Undrar om de hade förväntat sig att Ryssland skulle klappa ihop så här mycket...
Citat:
Ursprungligen postat av
El-Strutso
Börjat likna Gulf kriget där man körde över Irak på 100 timmar
De har absolut tillgång till mörkersikten.
När Azov försvarade stålverket såg jag en video med en spetnaz som beklagade sig över att Azov-soldaterna terroriserade Röda armén under nattetid. Han berättade att Azov var utrustade med amerikanska vapen och night-vision. Medan ryssarna själva hade grejer från 90-talet.
Frågan är väl hur många tusentals pissryssar som dog innan de till slut lyckades ta över Azovstal genom ren utnötning. Priset måste ha varit högt.