2022-09-09, 21:03
  #211657
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Izyum är inringat nu, dom undkommer inte, 10 000 - 15 000 man

Putin är så jävla rökt...

UAF behöver bara 1500 för byta mot Azov-hjältarna. Resten får de gärna slakta som grisar!

Rystrollen sitter nog nu och suger av sig sjäva...av desperation.

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-09, 21:04
  #211658
Medlem
Kommer rykten att motståndet mot Putin eskalerar.
Fullmäktige i Lomonosovdistriktet i Moskva ansluter sig till Petersburgsfolkets stämning mot Putin.
Ser vi Putinerans slut nu?
Citera
2022-09-09, 21:04
  #211659
Medlem
Delphinuss avatar
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/xa2kxi/according_to_the_preliminary_reports_the/

Ukraina inne i staden Izium nu enligt rapport.
Citera
2022-09-09, 21:05
  #211660
Medlem
Jirens avatar
Nu börjar processen runt krigsskadestånden att ta form.

Just nu ligger notan för Ryssland på minst 300 miljarder dollar.

Enligt tyska medier så bör slutsiffran landa betydligt högre än så. Men 300 miljarder USD motsvarar summan på frysta utlandstillgångar från Ryska centralbanken.

https://news.yahoo.com/ukraine-plans-seek-least-300-103700243.html

Det är en bra början iaf.

Ryssarna kommer få betala för detta så länge de lever.
__________________
Senast redigerad av Jiren 2022-09-09 kl. 21:13.
Citera
2022-09-09, 21:07
  #211661
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna måste sluta med att dricka vodka när de skall köra stridsvagn. https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1568283475647631361

"Man skickar ju inte det bästa först" eller?
Citera
2022-09-09, 21:08
  #211662
Medlem
Ukrainian military reportedly is in Kapitolovka and Oskil

Verkar inte som det funkade med förstärkt med helikopter
Citera
2022-09-09, 21:09
  #211663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu börjar processen runt krigsskadestånden att ta form.

Notan för Ryssland kommer att landa på minst 300 miljarder dollar.

Enligt tyska medier så bör skadeståndet bli mycket högre än så. Men 300 miljarder USD motsvarar summan på frysta / beslagtagna tillgångar från Ryska centralbanken.

https://news.yahoo.com/ukraine-plans-seek-least-300-103700243.html

En bra början iaf.

Ryssarna kommer få betala för detta så länge de lever.

Haha. Tur dom har vodkan att dränka sorgen och misären i sen när verkligheten kommit ikapp dom.
Citera
2022-09-09, 21:10
  #211664
Medlem
Hem_bränts avatar
Det här är helt sjukt, Ukrainarna är onekligen både motiverade och vältränade, imponerande!
Citera
2022-09-09, 21:12
  #211665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Har de fått en massa mörkersikten? De kör på iaf.

Det är inte till Rysslands fördel om det blir kaos överallt. Känns som samordning och kommunikation är mer Ukrainas grej. Undrar om de hade förväntat sig att Ryssland skulle klappa ihop så här mycket...

Börjat likna Gulf kriget där man körde över Irak på 100 timmar
Citera
2022-09-09, 21:14
  #211666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Nya klipp kommer in hela tiden, här kommer ett team i en BMP som försöker köra över en älv. https://twitter.com/DylanFrank21/status/1568213446323277826?s=20&t=jQYg6w4iV-R8fFOlT9WFvg
En så kallad rysk ubåt. Ryssar är Europas sämsta bilförare, så detta haveri kommer inte som någon överraskning. Fick hans kompisar vatten i knäna?
Citera
2022-09-09, 21:14
  #211667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Haha. Tur dom har vodkan att dränka sorgen och misären i sen när verkligheten kommit ikapp dom.
Undrar om den lätt underhållande men ointelligent mäster analytikern gjort detsamma.
Den har totalt sluta posta nu efter ett 10tal inlägg om dan sen kontot startades. Verkar som den fattat att hens läsförståelse satte hen i klistret?
Citera
2022-09-09, 21:16
  #211668
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Har de fått en massa mörkersikten? De kör på iaf.

Det är inte till Rysslands fördel om det blir kaos överallt. Känns som samordning och kommunikation är mer Ukrainas grej. Undrar om de hade förväntat sig att Ryssland skulle klappa ihop så här mycket...
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Börjat likna Gulf kriget där man körde över Irak på 100 timmar
De har absolut tillgång till mörkersikten.

När Azov försvarade stålverket såg jag en video med en spetnaz som beklagade sig över att Azov-soldaterna terroriserade Röda armén under nattetid. Han berättade att Azov var utrustade med amerikanska vapen och night-vision. Medan ryssarna själva hade grejer från 90-talet.

Frågan är väl hur många tusentals pissryssar som dog innan de till slut lyckades ta över Azovstal genom ren utnötning. Priset måste ha varit högt.
__________________
Senast redigerad av Jiren 2022-09-09 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in