2022-09-09, 13:42
  #211297
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Fan, svastikan är borta på bilarna nu?
Vad handlar det om?

De har olika märken för olika militärdistrikt. Z var för vissa trupper.
Citera
2022-09-09, 13:43
  #211298
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja man har ju väntat sen i Februari på att få mula in det här i ansiktet på dom och så har dom fräckheten att försvinna, alla samtidigt.

Till och med Niburu är borta, han var ju här 24/7.
Nibiru2011 tror jag blivit avstängd ett halvår. Det har även SkrattarHaHa.

Tittar man i historiken så ser man faktiskt att många pro-ryssar blivit avstängda avstängda av diverse anledningar.
Citera
2022-09-09, 13:44
  #211299
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Fan, svastikan är borta på bilarna nu?

Vad handlar det om?

En ring innuti en triangel är ju det senaste. Kanske dom försöker föevilla.
Citera
2022-09-09, 13:46
  #211300
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag brukar inte leva all min vakna tid på Flashback, i motsats till en del här. Dessutom har du kanske missat vad som oväntat hände igår?
Oh, berätta gärna. Är själv fasligt upptagen med att följa kollapsen av Putins speciella folkmordsoperation. Inte lätt att hinna med allt. Man får prioritera.
Citera
2022-09-09, 13:49
  #211301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Fan, svastikan är borta på bilarna nu?

Vad handlar det om?

Alla fordon är ju märkta med ”O”. Den symbolen körde alla ryssar på Sumyfronten i början av kriget.
Citera
2022-09-09, 13:51
  #211302
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Tyder bara på en sak - deras agerande på FB är samordnat av någon som bestämmer narrativet.

Jag kan bara prata för mig själv men jag har aldrig träffat på någon etnisk svensk med pro-ryska åsikter (underlag: från mycket ytlig till djup diskussion med ca 200-300 personer på 7 månader). Ett par invandrare, 3-4 stycken, har uttryckt svagt stöd för Ryssland men då har det handlat om USA-hat i botten och ej ett helhjärtat Ryssland-stöd. Det är detta som inte går ihop för mig, hur kan ett så oroportionerligt stort antal pro-ryssar vara aktiva på FB när det ute i verkligheten finns noll svenskar med dessa åsikter.
Det är något av ett mysterium. Det finns visserligen någon % övertygade kommunister kvar (vi har ju alkisen och husvagnen i tråden) som alltod kommer att vurma för Lenin och Stalins land. Denna vurm sträckte sig på sätt och vis in i arbetarrörelsen också, med en ständig vädjan om ”förståelse för det sovjetryska perspektivet och deras behov av säkerhetszon efter andra världskriget”.

Men mot dett skall man förstås ställa det faktum att nöstan alla svenska män över 45-50 har tränats militärt för att möta en sovjetrysk invasion, och att Ryssland varit vårt lands främsta fiende (sorry Danmark) i 400 år. Att det då kan dyka upp en så lång tad med inte bara apologeter för Putin utan rena supportrar, det är lite märkligt.

Som du skriver är en hel del uppenbart egentligen mot USA, och då blir detta krig bara en projektionsyta. Några hyllar eller stryker både Kina och Ryssland medhårs, vilket är en kuslig tanke, men allt utom USA är det som gäller.

Till sist skall vi förstås komma ihåg att fb inte på något sätt är ett statiskt urval av svenskar eller medborgare i allmänhet. Dels lockar fb till sig en överrepresentation av knepiga människor generellt, dels kommer trådar som denna att locka till sig de med starka åsikter i frågan. De flesta som avskyr Putin nöjer sig med att lösa tidningen och se på nyheterna, men de som stöder Ryssland söker andra vägar.
Citera
2022-09-09, 13:51
  #211303
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En ring innuti en triangel är ju det senaste. Kanske dom försöker föevilla.

Hört ngt om att det är nyuppsatta 3:rd army corps märke eventuellt. Nytt ihopsatt av rekryter där man åter igen sänkt ribban lite och bland annat höjt antagningsåldern. De ska ha börjat sättas ihop så sent som i augusti.

Min spekulation är att de inte är jättevassa eller jättemotiverade.
Citera
2022-09-09, 13:53
  #211304
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Alla fordon är ju märkta med ”O”. Den symbolen körde alla ryssar på Sumyfronten i början av kriget.
De kanske är lite proaktiva nu när det snart bara är en front kvar.

Nejdå, skämt åsido. Jag tycker det krackelerar lite för bra nu. Jag har svårt att tro att Ryssland är så här värdelösa. Dock hade jag svårt att tro på det inledningsvis av invasionen med men de sista 6 månaderna har i princip bara varit en serie ryska misslyckanden. Men går det verkligen så dåligt för Ryssland?
Citera
2022-09-09, 13:53
  #211305
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag brukar inte leva all min vakna tid på Flashback, i motsats till en del här. Dessutom har du kanske missat vad som oväntat hände igår?

Vad för oväntat hände igår? Att Ukraina gick mot Kupiansk?
Citera
2022-09-09, 13:56
  #211306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vad för oväntat hände igår? Att Ukraina gick mot Kupiansk?
Nej, i Skottland.

Ukros-trupperna lär få backa hem igen under hösten eller vintern.

För övrigt är det val här i landet på söndag.
Citera
2022-09-09, 13:56
  #211307
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag brukar inte leva all min vakna tid på Flashback, i motsats till en del här. Dessutom har du kanske missat vad som oväntat hände igår?
Lite reality check:
du har snittat 10 inlägg om dagen i 7 års tid så… ;-)

Men om du nu skickat dina kondoleanser till Karl III så kanske du kan kommentera de senaste dagarnas utveckling. Om jag inte misstar mig så har du sedan länge slagit fast att kriget bara kan sluta på med rysk seger och att Ukraina antagligen styckas upp; hur ser du på det idag?

Du menade också att UAF inte kunde genomföra offensiva operationer (och jag själv varit frågande), hur ser du på det nu?

Citat:
Ukraina vill gärna driva anfallskrig och sedan ta kriget in på ryskt territorium - men de är jävligt dåliga på detta att driva offensiv krigföring, driva fienden framför sig och ta över mark.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
__________________
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-09-09 kl. 14:06.
Citera
2022-09-09, 13:57
  #211308
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De kanske är lite proaktiva nu när det snart bara är en front kvar.

Nejdå, skämt åsido. Jag tycker det krackelerar lite för bra nu. Jag har svårt att tro att Ryssland är så här värdelösa. Dock hade jag svårt att tro på det inledningsvis av invasionen med men och de sista 6 månaderna har i princip bara varit en serie ryska misslyckanden. Men går det verkligen så dåligt för Ryssland?

Ja, man ska nog inte säga hej än, men är ändå bättre, med en fotbollsliknelse, att ens eget lag leder med 2-0 i 85 minuten än att man ligger under med 0-2, även om man i båda fallen kan förlora. Är ju bara hoppas att det håller i sig och de ryska fascisterna kastas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in