Citat:
Ursprungligen postat av
Ixin
Ebba råkar ha bra gener och se lite snygg ut, borde inte ligga henne till lasts.
Göran hade nog sett lite märklig ut i höga klackar och tightare kläder.
Försök att fokusera på vad varje parti står för istället för hur dom klär sig?
Min poäng går dig tydligen helt förbi, eller så tramsar du bara.
De kvinnliga politikerna (inte alla, knappast Magdalena Andersson men däremot t.ex Annika Strandhäll och Ebba, som sagt) kunde fokusera mer på politiken än på att visa upp sig i nya och mer eller mindre dyra och fantasifulla klädutstyrslar inför varje framträdande.
”Gubbarna” var beige och grå, de gick till frisören regelbundet och rakade sig varje morgon. Sen ägnade de sig åt politik.
Men då tyckte alla att de var jättetrista och att vi istället skulle ha lite yngre tjejer och kvinnor. Då fick vi ett gäng självupptagna och utseendefixerade nippertippor av Annie Lööfs och Ebba Busch’ kaliber, eller Sanna Marins för den delen. (På liknande sätt som tidningar och TV anställt en massa unga tjejer med invandrarbakgrund som största ”kompetens”).
Jag personligen tycker inte att Ebba Busch känns särskilt genuin som person. Hon är snygg i många avseenden, hon är en skicklig och snabbtänkt debattör.
Men om jag ska leka psykolog tror jag hon snarare är narcissistisk än att hon bryr sig om och vurmar om gamla och alla andra gråtvalser hon drar. Det är makten och äran framför allt som gäller. Att hon får glänsa och visa upp sig.