2022-09-03, 08:11
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Läste en rapport för några år sen om att förbön får sjuka människor att må sämre. De känner "prestationsångest" att försöka bli friska när så många människor ber för dem, och när de inte blir bättre så undrar de varför Gud inte vill hjälpa dem, och så tror de att människorna som bad för dem är arga eller besvikna för att de inte har blivit bättre.

Men ifall de sjuka inte vet om att andra människor ber för dem, så gör bönerna ingen skillnad. Så berätta inte för Jan Blom att du ber för honom!

Hehe. Jan Blom har en hel församling bakom sig som ber plus en drös med andra trossyskon som ber dag och natt.
Citera
2022-09-03, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Läste en rapport för några år sen om att förbön får sjuka människor att må sämre. De känner "prestationsångest" att försöka bli friska när så många människor ber för dem, och när de inte blir bättre så undrar de varför Gud inte vill hjälpa dem, och så tror de att människorna som bad för dem är arga eller besvikna för att de inte har blivit bättre.

Men ifall de sjuka inte vet om att andra människor ber för dem, så gör bönerna ingen skillnad. Så berätta inte för Jan Blom att du ber för honom!
Okej
. Intressant. Bara ni som vet
Citera
2022-09-03, 15:08
Medlem
Någon ny info från ngn?
Citera
2022-09-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sista-mohikanen
Någon ny info från ngn?
Tämligen inte intressant om han dör eller blir grönsak
Citera
2022-09-03, 18:21
Medlem
Greenskys avatar
Det här är säkerligen en standard mc-olycka där någonting gått snett, vad vet vi inte men för tusan blanda inte in Gud i detta utan sånt här händer hela tiden.

Motorcyklister syns alldeles för dåligt rent generellt (min privata åsikt) så jag hoppas på lagändring i framtiden angående motorcyklars belysning framåt och även bakåt så dom kommer att synas tydligare.
Citera
2022-09-03, 18:22
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det här är säkerligen en standard mc-olycka där någonting gått snett, vad vet vi inte men för tusan blanda inte in Gud i detta utan sånt här händer hela tiden.

Motorcyklister syns alldeles för dåligt rent generellt (min privata åsikt) så jag hoppas på lagändring i framtiden angående motorcyklars belysning framåt och även bakåt så dom kommer att synas tydligare.
Det verkar som MC-föraren kört in i en öppen dörr på en buss. Dörrarna sitter på vänster sida, således skulle jag nog vilja säga att detta inte är en standard mc-olycka. Har han dundrat in i dörren frontalt så är det ganska standard ändå, ja. Fruktansvärt tragiskt hur som helst för närmast sörjande.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-09-03 kl. 18:26.
Citera
2022-09-03, 18:26
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Det verkar som MC-föraren kört in i en öppen dörr på en buss. Dörrarna sitter på vänster sida, således skulle jag nog vilja säga att detta inte är en standard mc-olycka.

Ok. Vilka bussar har dörrarna på vänster sida ut mot körbanan?
Citera
2022-09-03, 18:31
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ok. Vilka bussar har dörrarna på vänster sida ut mot körbanan?
Fuck fel av mig, höger sida givetvis. Får skylla på England som vill ha det på sitt sätt.
Citera
2022-09-03, 18:40
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Fuck fel av mig, höger sida givetvis. Får skylla på England som vill ha det på sitt sätt.

Ja det är lugnt! Sanningen är att motorcyklisterna syns för dåligt för dom är för små men dom tror att dom syns och respekteras men det gör dom inte eftersom folk inte ser dom.
Senast redigerad av Greensky 2022-09-03 kl. 18:46.
Citera
2022-09-03, 18:58
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ja det är lugnt! Sanningen är att motorcyklisterna syns för dåligt för dom är för små men dom tror att dom syns och respekteras men det gör dom inte eftersom folk inte ser dom.
Handlar det om att föraren kört in i en öppen dörr på höger sida så vore detta något alldeles särskilt, men givetvis kommer man inte få veta om så vore fallet.
Citera
2022-09-03, 19:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Handlar det om att föraren kört in i en öppen dörr på höger sida så vore detta något alldeles särskilt, men givetvis kommer man inte få veta om så vore fallet.

Jag vet ingenting om just detta specifika detta fallet så jag håller k-ft. Tills vidare.
Citera
2022-09-03, 23:59
Medlem
Kan inte gud hjälpa? Han är ju allsmäktig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här