Folk som ska tycka tvärtom bara för att. De väljer åsikt utifrån vad andra tycker, och sen anser de att de "tänker själva..."
Exakt. Men i själva verket är de verkligen totalt dumma. Det är den typ av människor som också kan tänkas övertalas till att tro att jorden är platt och att solen snurrar runt jorden.
Putin lär vara INTJ men ffa är det ju någon form av sjukdom som gör att det blir såhär.
N står för intuition och den(hans omedelbara känslor) bringar honom inte direkt någon tur.
Hade han haft ett S där istället hade man väl kunnat tänka sig att han känt sig fram om det fanns någon annan som reagerade hårt på hans armés framryckningar....
-25-50 år man
-Har ett fåtal men intelligenta vänner
-Självständig
-Öppensinnad
-Jobbar med riktigt jobb som t.ex entreprenör, egenföretagare, ingenjör, byggarbetare, vårdarbetare inte något bullshitjob som suger skattepengar för att upprätthålla masspsykosen.
-För kärnkraft och har alltid varit det.
-Klarar av att tänka fritt och faller inte så lätt för grupptryck.
-Inte i behov av en grupp som dunkar ens rygg hela tiden.
-Kan se saker i ett större sammanhang.
-Ställer höga krav på kritiskt tänkande hos sig själv och andra.
Senast redigerad av OlleLiss 2022-09-03 kl. 23:37.
Personlighetstypen är nog en stark, självständig, kritiskt tänkande individ som inte låtit sig förgiftas av den propaganda som matas honom under hela hans liv i västvärlden.
Absolut, men bara för att man är kritisk mot nato betyder det inte att Ryssland per automatik är ett bra land. Det är ett rövarland som sedan bolsjevikerna tog över har haft en kultur byggd på lögner, fusk, att armbåga sig fram och att "ta hand om" kritiker. Även om man är kritisk mot nato så bör man ändå se att det är ett lesser of two evils.
Det är riktigt, men det är det här som är problemet.
De flesta är sådana som, om de t.ex. fått för sig att de inte litar på MSM, istället väljer en eller flera alternativa medier, och genast förfaller i samma beteendemönster som de MSM-följare de belackar: De tror på exakt allt som sägs där, istället.
Det är mänskligt att vara sådan.
Dessvärre är det så att Ryssland fortsätter det riktade söndrande arbete som KGB påbörjade i Västeuropa och USA under 50 och 60-talen, där de understödjer den typen av mediekanaler och alternativpolitiker, både direkt och indirekt.
Med detta sagt, så är jag AfSare, starkt invandringskritisk och passionerat arg på den ryska invasionen av Ukraina, eftersom jag lärt mig att det går fint att vara alla dessa tre saker, utan att för den sakens skull behöva falla för Kremls narrativ.
Förvirrade konspirationsteoretiker som snurrat in sig för djupt i alt-right träsket. Dom tror att Trump egentligen vann 2020, dom tror på magnetic polar shift etc.
Ensamma män som inte har några vänner och är lättpåverkade när dom dras med i propagandan där dom grupprunkar på internet och tävlar om vem som kan återupprepa lögnerna högst.
De flesta som stödjer ryssorcher i Europa/Sverige är betalda rysstroll eller importerade orcher. Finns även några "bröder", typ serber och anhängare av diverse diktatur. Plus enstaka svenne/euronazis som verkar lida av psykisk förvirring...eftersom dessa nazister stödjer nazisterna i RU som vill "denazifiera" Ukraina.
Ytterligare en tråd i detta ämne. Vad är det egentligent du och andra har svårt att förstå och vad är syftet med trådarna?
Känner du till några andra länder där de starkare roffar åt sig, där klyfterna mellan rik och fattig bara växer, censurerar media, stänger av användare från sociala plattformar för att dom har avikande åsikter?
Vad har du för bevis för "svanhopp" och "nervgift" och vad det gäller det senare är det ju intressant att vi svenskar lyckats syntesera just det giften som är populärt och gett till brittiska underrättelsetjänsten. Ska vi gå egenom alla självmord och skumma händelser i USA och EU med och koppla ihop det med våra stryren som foliehattar gör? Sen är det möjligt att ryska staten förföljer människor och det är beklagligt men det det finns tyvärr många länder som gör det, även i väst.
Människor som följer geopolitik och handel runt om i världen har inga som helst problem att förstå Ryssland, Kina eller Indien. Det är okunniga människor som dig som inte vet vad ekonomier som Rysslands, Kinas och Indien innehåller, hur modern global handel fungerar.
Men du är inte ensam, hela den politiska eliten i väst är lika borta och nyligen försöker dom styra världens ekonomi genom att sätt pristak på gas och olja för Ryssland. Vi kanske ska sätta pristak på palladium, europium, neodym, litium, uran som vi i Europa har brist på då vi ska bygga solceller, vindkraft och kärnkraftverk?
Lär dig mer om Ryssland och övriga länder och inse att vår elit i väst förstör för oss alla. Lär dig mer om konflikten i Ukraina och vad den beror på. Jag har skrivit sidor efter sidor om det men det går inte in i huvudet på er för ni är så förbannat hjärntvättade av propaganda.
Du är rädd för Putin men jag är mer rädd för vår korkade elit i väst som förstör ekonomier bara för att dom hatar Ryssland, ett gammalt hat som Ryssland får stå ut med i många generationer till. Problemet är att efter tusentals sanktioner är eliten nu så galna av besvikelse och ännu mer hat så vad som helst kan hända, krig eller att någon skickar iväg kärnvapen då dom ser sina samhällen rasar ihop. Tänk en galen svartsjuk man som inte får sin vilja igenom med sins utnyttjade kvinnor, det är väst idag.
Medans hysterin och propagandan fortsätter här i EU (och delvis USA) jobbar Rysslands ledning vidare och koncentrerar sig på sin ekonomi och framtid. Alla i ledningen är stabila och smarta från president, utrikesminister och riksbankschef och jämför med vad vi har i EU där enda lösningen den infantila eliten ser är att skicka mer vapen och trycka mer pengar. Även länder som Kina och Indien hanterar sina ekonomier bättre trots den jobbiga pandemin och det är bara att inse att dom går om oss på många plan.
USA kommer att tacka och ta emot. Visst misslyckades man att enligt "internationell lag" störta, stycka upp och förstöra Ryssland genom att provocera fram denna konflikt och använda Ukraina som vapen men man får något annat ... EU; Våra företag och industrier måste lägga ner eller flytta på grund av energikris och brist på råvaror. En av få ställen man kan flytta tillverkning nu då Ryssland och Kina är uteslutna blir USA och det landet räddar då sig själv på vår bekostnad.
Så vad är personlighetstypen på oss som inser dumheten vår elit pysslar med?
Precis, det gäller att kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Flashback brukar vara ganska öppet när det gäller diskussioner, och ”bägge sidor” brukar komma fram i diskussioner, men inte i denna konflikt, utan det är väldigt ensidigt.
En hel del av inläggen är mer av karaktären ”påhopp” och ”hån” än ”fördömande”. Det är ”Putler” hit och ”den nazistiska dvärgen” dit. Vi har ”ryzzar” och vi har ”valfritt okvädningsepitet”.
Många har fått ”rysstroll” på hjärnan, och det används lika flitigt som ”rasist” användes på andra håll för några år sen.
Upplever mer ”rysshatarna” - om vi ska analysera deras personlighet - som en pöbel som brölar det överheten vill att de ska bröla.
Undrar om de i övrigt skulle lyfta ett finger för ukrainarna om det kniper …
Som det ser ut just nu så är det USA som dragit det längsta stået, så man kanske borde rikta blicken också åt det hållet. Än en gång får Europa ta rätt på skiten efter USA.
Och nej, jag stöder inte Putins agerande, men det finns flera ingredienser i denna soppa.
Och nej, jag är ingen USA-hatare heller för den delen, men jag har mina tvivel när det gäller dem.
Lyckligtvis tillhör jag en generation som inte var så dominerad av USAs syn på tillvaron. USA (och den anglikanska sfären) dominerade inte kulturen och verklighetsbeskrivningen på samma sätt som nu.
Jag är ganska säker på att många av ”brölarna” tror att det är precis som i Independence Day.
Det är nog ingen speciell personlighetstyp. Alla som är blint lojala med (bilden i västmedia av) Ukraina tillhör nog inte heller samma personlighetstyp. Däremot så tillhör alla konformister i väst den sistnämnda gruppen.
En annan lite ovanligare typ är Pseudointelktuella Marxister som börjat högerkantra lite åt Trumphållet och som är lite mysnazister.
Umgås med folk från "Malmölistan"
Förvirrade konspirationsteoretiker som snurrat in sig för djupt i alt-right träsket. Dom tror att Trump egentligen vann 2020, dom tror på magnetic polar shift etc.
Ensamma män som inte har några vänner och är lättpåverkade när dom dras med i propagandan där dom grupprunkar på internet och tävlar om vem som kan återupprepa lögnerna högst.
Det låter som den nidbild som används i propagandan. Propagandan som är utformad för svagbegåvade, naiva och konformister. Jag tror inte att alla som står på Rysslands sida i veekligheten, stämmer in på den beskrivningen.