2022-09-02, 22:50
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du kan väl knappast jämställa Elvis och Pricillas träffar med gäddornas kontakt med okända som säger att de är 14 år . Gäddorna tänker väl inte direkt inleda en kärleksrelation med ansiktslös flicka /pojke på 14 år , de tänker bara träffas för sex , En av dem tänkte sig att hela mötet med okänd pojke han bara visste ålder , att han var liten och aldrig haft sex skulle vara i 2,5 timme på ett hotellrum , de flesta kallar inte detta för date
Avsikt är inte relevant utan åldern. En 19-åring som har samlag med en 14-åring är våldtäkt.
Spelar ingen roll om det är en date eller grooming. Inte mitt hittepå.
Citera
2022-09-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Avsikt är inte relevant utan åldern. En 19-åring som har samlag med en 14-åring är våldtäkt.
Spelar ingen roll om det är en date eller grooming. Inte mitt hittepå.
I Usa är det ok i mängder av stater , så länge förövaren gifter sig med den underåriga så undgår den straff för våldtäkt mot barn , 200 000 sådana äktenskap sker i Usa varje år
Citera
2022-09-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
En man, 57 år gammal som knullar tjejer på 20 år, han är ingenting annat än en oerhört sjuk människa!

Nää då, det är han inte alls. På vilket sätt är han sjuk?
Citera
2022-09-02, 23:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I Usa är det ok i mängder av stater , så länge förövaren gifter sig med den underåriga så undgår den straff för våldtäkt mot barn , 200 000 sådana äktenskap sker i Usa varje år
Intressant. Låter lite som Mellanöstern. Kulturer har olika syn på förhållanden mellan yngre vuxna och äldre barn för att det är en gråzon men i Sverige är det alltid våldtäkt enligt lag vilket Dumpen alltid poängterar. I USA går för övrigt gränsen för sex med minderåriga vid 15 så i "Catch a predator" är lockbetena ibland 15 år vilket är fullt lagligt här i Sverige. Då blir det lite konstigt, när samhällen har så olika syn på när en yngre individ blir våldtagen och traumatiserad eller inte.
Citera
2022-09-02, 23:19
Medlem
Masajens avatar
Det här med kvantitet framför kvalitet har blivit lite av dumpens signum. Undrar om dom själva är nöjda med att åka 40mil enkel resa för att få ut en videokonfrontation på 1.5min..

Nu har ni kört detta race i ett år. Kanske är dags att utveckla dumpen lite. Men det händer ingenting, och swishen trillar in ändå så..
Citera
2022-09-02, 23:19
Medlem
Relentlesslys avatar
Helan och Ziggenar-Halvan borde sitta i fängelse. Tänker göra mitt yttersta för att det sker.

PS är en fitta. Vågade inte konfrontera Viljo när han levde. En död man kan inte försvara sig. Bortom fegt
Citera
2022-09-02, 23:55
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Dumpen dömer ingen. Dumpen presenterar ett scenario med en chattkonversation och en videokonfrontation. Sen får var och en dra sina egna slutsatser vad som hänt.

Så nej Dumpen dömer ingen, det är du och alla andra som dömer. Och du anser tydligen inte att det är något problem medans andra drar andra slutsatser.

Seriöst, är du helt efterbliven? Svagaste argumentet jag någonsin har hört. Take your meds.
Senast redigerad av Relentlessly 2022-09-03 kl. 00:00.
Citera
2022-09-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Dumpen dömer ingen. Dumpen presenterar ett scenario med en chattkonversation och en videokonfrontation. Sen får var och en dra sina egna slutsatser vad som hänt.

Så nej Dumpen dömer ingen, det är du och alla andra som dömer. Och du anser tydligen inte att det är något problem medans andra drar andra slutsatser.
Har du läst Patriks inlägg på dumpens facebook där gan förklarar varför han tog lite semester?
De formuleringarna är alltså helt värderingsneutrala och på intet sätt dömmande mot individerna som exponeras?
Citera
2022-09-03, 00:33
Medlem
Dumpen känns inte direkt säkert. Säg att jag chattar med någon som utger sig för att vara vuxen. Jag skickar bilder på mig själv. Denna person söker sedan, med min identitet och mina bilder, kontakt med barn i sexuellt syfte. Baktanken med detta är att komma i kontakt med pedofiljägare. Samtidigt bestämmer jag och personen träff, som då också bestämmer träff mellan "mig" och pedofiljägarna på samma tid och plats. Jag blir sedan konfronterad med mina egna bilder i någon annans chattlog.

Jag tror nog att alla gäddor är rättmätigt uthängda, men att någon oskyldig skulle få sitt liv förstört är helt klart en för mycket.
Citera
2022-09-03, 00:51
Medlem
Relentlesslys avatar
Dumpen är en anamoli som bedrivs av 2 kriminella pundare. Rest my case.
Citera
2022-09-03, 00:58
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mabal52368
Dumpen känns inte direkt säkert. Säg att jag chattar med någon som utger sig för att vara vuxen. Jag skickar bilder på mig själv. Denna person söker sedan, med min identitet och mina bilder, kontakt med barn i sexuellt syfte. Baktanken med detta är att komma i kontakt med pedofiljägare. Samtidigt bestämmer jag och personen träff, som då också bestämmer träff mellan "mig" och pedofiljägarna på samma tid och plats. Jag blir sedan konfronterad med mina egna bilder i någon annans chattlog.

Jag tror nog att alla gäddor är rättmätigt uthängda, men att någon oskyldig skulle få sitt liv förstört är helt klart en för mycket.

Fast va? De bifogar ju alla chattloggarna, där det framgår att den de chattar med tror att den chattar med en minderårig.
Citera
2022-09-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Fast va? De bifogar ju alla chattloggarna, där det framgår att den de chattar med tror att den chattar med en minderårig.
Jag menar att någon kan bli lurad till att möta Sara och Patrik, utan att ha kontaktat några barn.

Säg att du chattar med mig på en dejtingapp. Jag utger mig för att vara vuxen. Du skickar bilder på dig själv till mig. Samtidigt så låtsas jag vara dig och söker kontakt med barn i sexuellt syfte. Jag använder mig av dina bilder. Du och jag bestämmer att vi ska träffas. Samtidigt har jag en pedofiljägare på kroken, och bestämmer träff med dem (där jag utger mig för att vara dig).

Du kommer sedan till en viss plats en viss tid och förväntar dig att träffa mig, en vuxen människa. Du konfronteras nu istället av Sara och Patrik som visar chattloggar som ser ut att vara från dig, men i själva verket är det jag som har chattat med dem.

Förstår du problematiken? Om jag hade velat förstöra någons liv, så är det så här jag hade gått till väga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in