2022-01-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Finns det någon som kopierat in Erik*s snyfthistoria från Facebook här i FB?
Vilken snyfthistoria?
Citera
2022-01-30, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Vilken snyfthistoria?

Inlägg 597
Citera
2022-01-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Finns det någon som kopierat in Erik*s snyfthistoria från Facebook här i FB?
Denna du menar?

Citat:
Detta är min dotter Hailey! 1 månad gammal, perfekt liten flicka. Idag den 9/9 hände de som inte fick hända... hon slutade andas och hjärtat slutade slå, hon va helt livlös och likblek. 112 ringdes och sambon påbörjade HLR och fick igång henne.. ambulansen kom och tog över. Vi fick åka in till csk och där får vi veta att chansen att hon överlever är otroligt liten.. de vet att hon är jätte sjuk men vet inte vad. Hon blir skickad till iva i lund och vårdas nu där och vi väntar på svar. Chansen att våran lilla prinsessa klarar de är mycket liten men chansen finns fortfarande så vill be alla mina vänner på facebook att be för oss, att be för henne att hon klarar sig! Min lilla dotter förtjänar ett långt lyckligt liv.. snälla be för oss 💔

Uppdatering: Läget är tyvärt oförändrat. Hjärtat slår själv men inte helt bra, hon ligger i respirator som hjälper henne andas. Hon har inte vaknat och det är inte ett gott tecken. I skrivande stund har hon vart medvetslös i över ett dygn o de fruktar att hon va utan syre för länge, att hennes hjärna kan ha tagit för stor skada innan vi fick igång henne med HLR. Hon ska in på magnet röntgen nu och hoppas de kan se något där! Hoppet om ett lyckligt slut blir mindre o mindre men kan inte sluta hoppas.. inte för min dotter! 😢💔"
Citera
2022-01-30, 23:35
Medlem
Hur ser E och A ut? Kollat igenom allt jag hittar men verkar borttaget.
Citera
2022-07-30, 05:43
Medlem
I skuggan av det som hänt i Södermanland nyligen så har jag läst denna FUP. Kom dock inte åt domarna.

Genomgående av mammans förhör så kan iaf jag urskilja att hon hade dålig anknytning till H, vilket också kan förklara nonchalansen kring alla blåmärken och "knäppet" i henne. Hon har ju knappt nte heller velat haft henne hos sig och inte velat göra något med H utan att A varit med.

Utifrån bådas förhör så kan man ju inte bevisa vem som gjort vad egentligen, A erkänner vissa saker och har gett förklaringar som är osannolika. Dessa rekonstruktioner visar också en generell brist på säkerhetstänkande kring H. Man byter inte blöja på kanten av soffan. Han har temperament och blir arg lätt i samband med spelande, H fick lida för det.

Men jag tror även att E varit hårdhänt med henne i samband med att matning inte funkat, dålig anknytning + frustration = dålig kombination. Den här "åh jag var så lycklig" är en efterkonstruktion. På sjukhuset har man ju sett henne ligga på andra sidan rummet från H och inte tagit sig för att byta blöja på henne.

Nej båda var delaktiga på olika sätt men som jag förstår på kommentarerna så friades hon? Men han dömdes till 4 år?
Citera
2022-08-14, 03:06
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
I skuggan av det som hänt i Södermanland nyligen så har jag läst denna FUP. Kom dock inte åt domarna.

Genomgående av mammans förhör så kan iaf jag urskilja att hon hade dålig anknytning till H, vilket också kan förklara nonchalansen kring alla blåmärken och "knäppet" i henne. Hon har ju knappt nte heller velat haft henne hos sig och inte velat göra något med H utan att A varit med.

Utifrån bådas förhör så kan man ju inte bevisa vem som gjort vad egentligen, A erkänner vissa saker och har gett förklaringar som är osannolika. Dessa rekonstruktioner visar också en generell brist på säkerhetstänkande kring H. Man byter inte blöja på kanten av soffan. Han har temperament och blir arg lätt i samband med spelande, H fick lida för det.

Men jag tror även att E varit hårdhänt med henne i samband med att matning inte funkat, dålig anknytning + frustration = dålig kombination. Den här "åh jag var så lycklig" är en efterkonstruktion. På sjukhuset har man ju sett henne ligga på andra sidan rummet från H och inte tagit sig för att byta blöja på henne.

Nej båda var delaktiga på olika sätt men som jag förstår på kommentarerna så friades hon? Men han dömdes till 4 år?
Här har du domen.
Citera
2022-08-17, 18:41
Medlem
WallabeJoys avatar
Finns det någon fungerande länk till FUP och domar både TR och HR?
Citera
2022-08-17, 18:50
Medlem
WallabeJoys avatar
Varför finns inte mord eller dråp som straff när barnet dog utan varför döms mannen för grov misshandel och får lägsta straffet på skalan?
Citera
2022-08-17, 19:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Varför finns inte mord eller dråp som straff när barnet dog utan varför döms mannen för grov misshandel och får lägsta straffet på skalan?

Det blir väldigt ofta så när det gäller dödsmisshandel av småbarn. Det är oerhört märkligt, för man tycker ju att det borde vara tvärtom - att ju värnlösare en individ är, desto större borde straffet bli för att misshandla och döda den. Och ÄNNU större om det är ett barns garantpersoner som gör det.

Jag vet faktiskt inte varför det är så. Något gammalt som är kvar sedan den höga barnadödlighetens dagar, och utauktionerandet av föräldralösa barn till lägstbjudande? Att barnen - och särskilt de minsta barnen - ses som mindre värda än fullvuxna människor?
Citera
2022-08-18, 08:13
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det blir väldigt ofta så när det gäller dödsmisshandel av småbarn. Det är oerhört märkligt, för man tycker ju att det borde vara tvärtom - att ju värnlösare en individ är, desto större borde straffet bli för att misshandla och döda den. Och ÄNNU större om det är ett barns garantpersoner som gör det.

Jag vet faktiskt inte varför det är så. Något gammalt som är kvar sedan den höga barnadödlighetens dagar, och utauktionerandet av föräldralösa barn till lägstbjudande? Att barnen - och särskilt de minsta barnen - ses som mindre värda än fullvuxna människor?

Låter som en rimlig tanke. Helt absurt för som du säger, barnet är värnlöst och skadas av sin garantiperson. Har inte läst inträden utan hamnade här när jag läste om flickan i Trosa som dött av sina skador. Får se om den pappan får hårdare straff, gissar att det inte blir så utan denna dom blir ju bla ledande. Dvs det är okej att ha ihjäl sin unge, sitta 4 år och sen vara ute.
Citera
2022-09-02, 21:43
Medlem
WallabeJoys avatar
Har läst hela fupen och domarna från tr och hr och jag finner domen väldigt välskriven. Tror mamman var oskyldig. Hon fick inte det stöd av samhället hon behövde. Innan hon blev gravid hade hon stöd men det togs bort när hon bytte stad.
Tänker inte gå in på detta då många skrivit väldigt bra inlägg här. Hon trycktes ner av hela As familj och A.
Jag finner det märkligt att folk här försvarat honom, en man som är spelberoende och missbrukar även sex. Tom på Bb och när deras barn låg för döden är hans behov att titta på porr så stort att han måste få utlopp för det.
Självklart att hon inte vågade ge uttryck för något då anklaga sin partner sitter långt inne när man redan svikits av samhället. Hon hade all sin tilltro där. Hon uttalar ”förbjudna tankar” och gjorde vad hon hade förmåga till, lyfta det med sjukvården.

Alex är inte frisk och jag hoppas Erika funnit en bra kille,utifrån det som nämns om personen som är isoleringsbrytaren i förhören verkar han säga bra saker till henne. Jag hoppas de kunnat gå vidare från detta och att Erika mår bra idag och fått hjälp att bearbeta sin sorg som hon blev berövad på under häktningstiden.
Citera
2022-09-03, 23:17
Medlem
Vad gör Haileys mamma idag? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in