Citat:
Ursprungligen postat av
Nypan-sr
Det svetsas under vatten utan större problem.
Å andra sidan svetsar man med helt annan teknologi under vattnet.
Till TS rekommenderar jag att dra i ett jordspett "i träsket", så allt är jordat.
Både svetsaggregatet, det du svetsar på, och dig själver.'
Alternativt, om din oro ändå kvarstår, använd gassvets.
Själv har jag använt "bonnasvets" (pinnsvets) här på gården under många år, har aldrig haft problem med problem.
Dock svetsar jag inte i träsk eller i sumpmark.
Använd gassvets om du är orolig, samt i synnerhet om elanslutning saknas ute i "tjotahejti"!