2022-09-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jovisst!

Jag tror tvärtom att Putin har förberett Ryssland för detta på alla nivåer och tänkbara områden under de två decennierna han har varit i makten.

Att man kan hålla i en strid utan avmattning med 60.000+ projektiler varje dygn tyder på mångårig planering. Jag kan inte tänka mig att man slarvat med jordbruket.

Du får sluta hämta din information ur DN.

hahah, den stridenn förlorade väll ryssarna redan i februari någon gång.
Citera
2022-09-01, 12:52
Medlem
tenebriss avatar
Kina har kris i fastigehtsbranschen, värmebölja och torka med missväxt och elbrist som följd. Politisk oro runt Taiwan och den kommande folkkongressen som egentligen ska vara Xi Jinpings sista som partiordförande.

Kära Vatniks, tror ni att det här krislandet har en jävla spänn till övers för att hjälpa putins shitshow?
Citera
2022-09-01, 12:54
Medlem
Citat:
Jovisst!

Jag tror tvärtom att Putin har förberett Ryssland för detta på alla nivåer och tänkbara områden under de två decennierna han har varit i makten.

Att man kan hålla i en strid utan avmattning med 60.000+ projektiler varje dygn tyder på mångårig planering. Jag kan inte tänka mig att man slarvat med jordbruket.

Du får nog sluta komentera saker som du faktiskt inte förstår.

Gällande jordbruksprodukter så hämtar jag information från egna erfarenheter, både mina tekniska kunskaper och besök i Ryssland.

Jo Putin har förberett det här länge, men jag är övertygad om att Rysslands befolkning i de industraliserade delarna inte har det.
Blir nog jobbigt med opinionen när meddelklassen skall flyttas från fabriker och kontor ut på fälten.
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Gamle Adolf trodde också att hans imperium hade oändliga resurser och att Ryssjäveln skulle störta samman som ett fuskbygge på några månader.

Och då ska man komma ihåg att Hitlers armé strategiskt sett var massivt överlägsen vad Ukraina kan ställa på benen - i år eller nästa år.
Och sen fick Ryssland massiv hjälp med enorma mängder vapen från USA!

Känns det bekant?
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Ännu en rysk miljardär som kritiserat kriget är död:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BJEq1/ordforande-for-rysk-oljejatte-dod-i-fall

Föll mystiskt från ett fönster.

Putin tar verkligen till alla möjliga medel för att undvika en pallatskupp.
Citera
2022-09-01, 12:56
Medlem
X3treams avatar
Rysstrollen har sagt att Europa ska kollapsa. Märkligt så läser man detta idag. "Arbeidsledigheten i landene som bruker euro falt til 6,6 prosent i juli, viser ferske tall fra EUs statistikkbyrå Eurostat.
Det er ned fra 6,7 prosent i juni. Fallet var på linje med det analytikerne hadde ventet på forhånd, ifølge Bloomberg.
For EU som helhet falt arbeidsledigheten til 6 prosent i juli, etter å ha ligget på 6,1 prosent måneden før."

Så färre arbetslösa, det är bra. I USA går det 2 jobb för varje arbetslös, så marknaden översvämmas av jobb, märkligt att väst ska kollapsa enligt rysstrollen.
Citera
2022-09-01, 12:56
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
'Ja, galningen Zelensky står ju framför videokameran i sin bunker och kräver att Väst måste stödja honom med nya friska miljarder och hundratals tanks och raketsystem hela tiden, vecka efter vecka, som om han vore Europas ÖB.

Storhetsvansinne, säger jag bara.
Vi ställer gärna upp detta!

Ryssen ska kastas ut ur Ukraina efter ha avväpnats fullständigt och inte längre ha möjlighet till att hota andra länder!
Citera
2022-09-01, 13:01
Medlem
donald12s avatar
Intressant hur mycket materiel orcherna förlorar nu. I nivå med inledningen när Ukraina hade skjutbana vid kiev

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 01.09 were approximately:

of personnel / personnel - about 48350 (+450) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 1997 (+23) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 4345 (+33) units,
artillery systems – 1115 (+24) units,
RSZV / MLRS – 287 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems - 153 (+1) units,
aircraft – 234 (+0) units,
helicopters – 205 (+1) units,
UAV operational-tactical level – 851 (+2),
cruise missiles - 196 (+0),
ships / boats / warships / boats - 15 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 3239 (+3) units,
special equipment - 104 (+1).
The enemy suffered the greatest losses in the Donetsk and Kurakhiv directions.
Citera
2022-09-01, 13:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francois-Marie
Ryssarna ljuger om allt. Naturligtvis ljuger man om den ekonomiska situationen också.

Jeffrey Sonnenfeldt, som låg bakom Yale-rapporten om den ryska ekonomin sågar den ryska ekonomiska framtiden.
https://www.youtube.com/watch?v=AJSpw8Wr4MA

Skit bra: Sajten försökte vinkla de hela till att RySSland lyckats ducka för de ekonomiska sanktionerna. Men de två inbjuda experterna säger emot detta och visar, lugnt, på att det går åt helvete för RySSland. Samtidigt så berömmer de programledaren, som försöker hålla god min, för att han ställer så utmärkta frågor!

Skitkul!
Citera
2022-09-01, 13:08
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Ukrainas vapenindustri såg mer lovande ut innan den fullskaliga invasionen.
Det kan ha varit ännu en anledning att Putin såg Ukrainas försvarsindustri som en konkurrent.
Ja det mesta av de ryska vapen som fungerar är väl tillverkade i Ukraina?

Jävligt osmart av Putin att dra ner brallorna på ryska vapen. Men han trodde nog att de hade top notch grejer i nivå med väst. Fan vad fel han hade….
Citera
2022-09-01, 13:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Intressant hur mycket materiel orcherna förlorar nu. I nivå med inledningen när Ukraina hade skjutbana vid kiev

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 01.09 were approximately:

of personnel / personnel - about 48350 (+450) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 1997 (+23) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 4345 (+33) units,
artillery systems – 1115 (+24) units,
RSZV / MLRS – 287 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems - 153 (+1) units,
aircraft – 234 (+0) units,
helicopters – 205 (+1) units,
UAV operational-tactical level – 851 (+2),
cruise missiles - 196 (+0),
ships / boats / warships / boats - 15 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 3239 (+3) units,
special equipment - 104 (+1).
The enemy suffered the greatest losses in the Donetsk and Kurakhiv directions.

Snart är de rySSka förlusterna i döda soldater uppe i den nivå som det tog USA hela Vietnamkriget att dra på sig. Och rör sig siffran om samanlagda ryska förluster döda/sårade/tillfångatagna, så är det ändå mer än vad Sovjetunionen drog på sig i Afghanistan!

Mellan en tredjedel och hälften av den ryska cancersvulstens, de facto, stridsvagnar de kan sätta in i praktiken, är nu förstörda. Allt medan Ukraina har kunnat ersätta sina förlorade stridsvagnar med erövrade rySSka.

Artilleriförlusterna hoppas jag kommer att fortsätta att öka. Artilleripjäser och enkel artilleriammunition har man säkert fortfarande gott om. Men duktiga pjäsbesättningar är svåra att ersätta.

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-01, 13:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Jovisst!

Om han nu planerat detta i 2 decennier och ännu efter 6 månader inte kommit längre så måste det ju gått rejält åt helvete!

Snacka om fiasko!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in