2022-09-01, 08:34
Bannlyst
Trött på att be smutsiga arbetare ta på sig tossor eftersom jag är "känslig" Har typ OCD, tar dom av sig skorna så är det nästan värre då dom är svettiga som fan.

Ska snart montera nytt glas i mitt fönster, orkar inte bjuda dom på tossor för det är jävligt cringe.

Kan ni tipsa om billigt tillfälligt golvskydd som man bara kan och slänga i papperskorgen efter att dom stuckit? Det ska bara täcka hallen samt ett rum.
Citera
2022-09-01, 08:49
Medlem
https://www.biltema.se/bygg/farg/maleritillbehor/skyddspapper/golvskyddspapper-2000019562
Citera
2022-09-01, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Trött på att be smutsiga arbetare ta på sig tossor eftersom jag är "känslig" Har typ OCD, tar dom av sig skorna så är det nästan värre då dom är svettiga som fan.

Ska snart montera nytt glas i mitt fönster, orkar inte bjuda dom på tossor för det är jävligt cringe.

Kan ni tipsa om billigt tillfälligt golvskydd som man bara kan och slänga i papperskorgen efter att dom stuckit? Det ska bara täcka hallen samt ett rum.
Köp en rulle täckpapp, finns på ÖoB bl.a. eller på närmsta färgaffär. Används oftast att täcka golv inför målning. En rulle med 30 m kostar under 100-lappen. Fäst på golvet med hjälp av vanlig frystejp.
https://www.öob.se/bygg/mala-foga-tapetsera/malarverktyg-tillbehor/tackpapp-3804531
Kommer inte att uppfattas som konstigt. De flesta hantverkare är vana vid den typen av golvskydd när de jobbar. De kommer att uppskatta att de inte behöver ta av sina skor.
Citera
2022-09-01, 09:01
Medlem
BitterGammalGubbes avatar
Du ska be entreprenör för arbetet att täcka golvet fram till fönstren som ska bytas med mjölkpapp (kraftig byggpapp). För att byta ett fönster behöver de springa in och ut många gånger och behöver behålla sina skyddsskor på
Citera
2022-09-01, 09:06
Avslutad
Citat:

Att täcka för att undvika skador på övriga golv ingår normalt i arbetet, fråga när annars när ni kommer överens om pris och påtala att du önskar detta. Det finns papp av olika slag, men på känsliga golv lägger man ofta täckboard eller tunna kanalplastskivor. Har de stenar i skosulorna gör dessa lätt märken i mjukare golv genom pappen.
Citera
2022-09-01, 09:19
Medlem
Bytt mängder av fönster...täckning av golv samt avtäckning å dammsugning ingår alltid...säg till byggherren bara..ta några kort på hall å golv innan ifall det blir märken efter. ock tex fönsterbänkskivan...ofta blir det märken å då är dina kort guld värda.
Citera
2022-09-01, 10:30
Medlem
Finns väl på Clas ohlson eller Jula.
Mitt tips är att täcka över ordentligt, minst dubbla lager.
Ingen kommer att bry sig så mycket om ditt golv som du och övertäckningen av golvet kommer bli därefter.
Citera
2022-09-01, 10:51
Medlem
quts avatar
Säg åt de att täcka golvet, det är deras skyldighet, punkt.
Citera
2022-09-01, 11:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Mjölkpapp. Det är betydligt tåligare är golvpapp.

Men som sagt så ska hantverkarna ordna detta.
Citera
2022-09-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Mjölkpapp. Det är betydligt tåligare är golvpapp.

Men som sagt så ska hantverkarna ordna detta.
Man skall inte förlita sig så mycket på hantverkare är mitt starka tips.
Citera
2022-09-01, 15:50
Medlem
Du är rätt ute med golvskydd.
För en byggarbetare/snickare tar ej av sig skorna som är skyddsutrustning.
De har arbetsskor med tåhätta och spik-trampskydd och tossor utgör en halkrisk.
Så golvskydd som sitter bra på golvet så det blir ingen halkrisk.
Citera
2022-09-01, 23:32
Medlem
killawifes avatar
Köp grålumpapp. Det är en tjockare, mer lätthanterlig papp som används som underlag till golv. Mycket tålig och och bra och inte så dyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in