2022-08-31, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Mp?

De har knappast mandat att bedriva massinvandring eller någonting annat.

Bekvämt för er nyliberaler att skylla allt på Mp för att lura folk att ge er förnyat förtroende ni kan belöna med ännu en kniv i ryggen.

Fick MP igenom gymnasie-amnesti-reformen eller inte?
Citera
2022-08-31, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Om Högerblocket får majoritet med L, så är det sak samma. Då kan Maggan lika gärna sitta kvar som Statsminister, för att inget kommer att ändras till det bättre. L skulle bara stå i vägen för alla nödvändiga reformer som Sverige akut behöver.

Då var det dags att upplysa om verkligheten än en gång.

Valet står mellan två block. Ett blågult och ett rödgrönt. Du fäller alltså helst det blågula i vilket L ingår än låter L ingå i det. Dvs du valarbetar för MP och för mer massinvandring av ensamkommande.
Citera
2022-08-31, 00:14
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
MP ingår i det rödgröna blocket. Jag påpekar bara verkligheten.

Förstår du att det rödgröna blocket vinner om L inte tar sig in i riksdagen, eller inte? Och varför vill du att L ska få just 3,9%, du förstår alltså inte att det är detsamma som att sänka det blågula blocket maximalt? Dvs det block som du vill ska vinna, eller vill du att MP ska vinna?

Det är L som är den stora variabeln i det här valet inte MP.

Det är L som är vågmästare in MP.
Citera
2022-08-31, 00:16
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Så bara L åker ut och MP klarar spärren så blir allt bättre? Du valarbetar alltså för de rödgröna, som jag skrev innan.

Nej, det spelar ingen roll säger jag.

Det enda intressanta blir om Högerblocket kan säkra en majoritet utan L, annars är det här valet helt ointressant. Ett skådespeleri och inget annat.
Citera
2022-08-31, 00:18
Avslutad
Citat:
Det är L som är den stora variabeln i det här valet inte MP.

Det är L som är vågmästare in MP.

Och om L faller så faller det blågula blocket och MP får 4 år till på sig att importera ensamkommande. Och du dricker champagne när MP vinner (som du nyss skrev).

Det kan mycket väl bli som du vill givet siffrorna, så håll champagnen på kylning den 11e, och korka upp om MP vinner med utsikt för mer massinvandring av ensamkommande.
Citera
2022-08-31, 00:18
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Då var det dags att upplysa om verkligheten än en gång.

Valet står mellan två block. Ett blågult och ett rödgrönt. Du fäller alltså helst det blågula i vilket L ingår än låter L ingå i det. Dvs du valarbetar för MP och för mer massinvandring av ensamkommande.

L är vågmästare. De hör inte till Högerblocket.

Men om du inte vill förstå detta, så tycker jag att du framöver får försöka ignorera alla mina inlägg i ämnet om L. Och även alla andra som håller med mig i just den här frågan, för du verkar inte klara av den ekvationen.
Citera
2022-08-31, 00:20
Avslutad
Citat:
Nej, det spelar ingen roll säger jag.

Det enda intressanta blir om Högerblocket kan säkra en majoritet utan L, annars är det här valet helt ointressant. Ett skådespeleri och inget annat.

Ja vi har redan konstaterat att du vill att L ska åka ur och MP ska vinna så att ni inom MP kan genomföra mer massinvandring av ensamkommande till Sverige. Du skrev ju att du korkar upp champagnen om L åker ur och MP vinner den 11e, eller hur?
Citera
2022-08-31, 00:20
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Och om L faller så faller det blågula blocket och MP får 4 år till på sig att importera ensamkommande. Och du dricker champagne när MP vinner (som du nyss skrev).

Det kan mycket väl bli som du vill givet siffrorna, så håll champagnen på kylning den 11e, och korka upp om MP vinner med utsikt för mer massinvandring av ensamkommande.

Då får det att låta som att regeringsskifte där L dikterar politiken skulle innebära ett invandringsstopp.

Jag är ledsen att informera dig att så är inte fallet.
Citera
2022-08-31, 00:22
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ja vi har redan konstaterat att du vill att L ska åka ur och MP ska vinna så att ni inom MP kan genomföra mer massinvandring av ensamkommande till Sverige. Du skrev ju att du korkar upp champagnen om L åker ur och MP vinner den 11e, eller hur?

Jag sa ingenting om MP. För att de spelar ingen roll.

Det enda som spelar roll är ifall L klarar spärren eller inte.

Sluta låtsas som att Reinfeldt åren aldrig skett.
Citera
2022-08-31, 00:25
Avslutad
Citat:
L är vågmästare. De hör inte till Högerblocket.

Men om du inte vill förstå detta, så tycker jag att du framöver får försöka ignorera alla mina inlägg i ämnet om L. Och även alla andra som håller med mig i just den här frågan, för du verkar inte klara av den ekvationen.

Det spelar ingen roll hur många undermänniskor som håller med dig, valet avgöra av tiondelar. Dessutom har jag inte sett en enda sund människa som hållit med dig.

Matematiken el siffrorna, kalla det vad du vill, är klara: Valet avgörs av tiondelar. Åker L dessutom ut med ett stöd på 3,9% som du nyss skrev att du hoppas så skadar det ditt eget block maximalt, men inte ens det har du förstått. Case closed.
Citera
2022-08-31, 00:27
Medlem
flytandelyckas avatar
Jag kommer rösta på högern i valet och jag känner just nu oro inför att det blir förlust och ytterligare 4 år av totalt samhällskaos. Känns som den svenska befolkningen är totalt retarderad.. Hur kan man ens rösta på partier som drivit landet i botten i 8 år?

Är det någon som kan få mig på bättre tankar? Just nu känns allt helt förjävligt.
Citera
2022-08-31, 00:28
Avslutad
Citat:
Då får det att låta som att regeringsskifte där L dikterar politiken skulle innebära ett invandringsstopp.

Jag är ledsen att informera dig att så är inte fallet.

Citat:
Jag sa ingenting om MP. För att de spelar ingen roll.

Det enda som spelar roll är ifall L klarar spärren eller inte.

Sluta låtsas som att Reinfeldt åren aldrig skett.

Du väljer mellan två block och du väljer det block som MP ingår i. Det har vi förstått nu. Du valarbetar för MP.

Reinfeldt har inte med saken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in