2022-08-28, 10:02
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Väldigt bra live artist. Antagligen därför han fyller arenor.
Nja, jag vet inte det riktigt. Vad är det som gör honom till en bra liveartist? Hans diggilooband? Det är som att bevittna en falsksjungande karaokeshow med en fyllo.
Det är nog så att Sverige inte har något annat att erbjuda som sommarfest på arenor.
Pensionärerna Thomas Ledin och Gessle har förpassats till folkparkerna. Och Håkan har man lyckats marknadsföra som artist till en folkfest, vilket nog är största anledninge till att folk går dit, för att umgås med andra. Inte för Håkans skull direkt.
Jag hade nog hellre sett Robyn faktiskt.
Citera
2022-08-28, 10:09
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nja, jag vet inte det riktigt. Vad är det som gör honom till en bra liveartist? Hans diggilooband? Det är som att bevittna en falsksjungande karaokeshow med en fyllo.
Det är nog så att Sverige inte har något annat att erbjuda som sommarfest på arenor.
Pensionärerna Thomas Ledin och Gessle har förpassats till folkparkerna. Och Håkan har man lyckats marknadsföra som artist till en folkfest, vilket nog är största anledninge till att folk går dit, för att umgås med andra. Inte för Håkans skull direkt.
Jag hade nog hellre sett Robyn faktiskt.

Nu har jag bara sett honom 1 gång,igår alltså . Jag tyckte han hade mycket energie på scen och väldigt mycket glädje till musiken. Var en fin stämmning i publikhavet också.

Men ja han sjunger falskt,men det är lite av hans charm tycker jag.
Citera
2022-08-28, 11:09
Medlem
snurresprettiss avatar
Tror folk gillar hans texter, för sjunga bra kan han inte.

Med tanke på att Greta T fick chansen inför så många människor hålla brandtal mitt i föreställningen, kan man ta för givet att Håkan är miljöpartist?
Citera
2022-08-28, 11:17
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Tror folk gillar hans texter, för sjunga bra kan han inte.

Med tanke på att Greta T fick chansen inför så många människor hålla brandtal mitt i föreställningen, kan man ta för givet att Håkan är miljöpartist?

Yes så var det.

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2008/03/03/hakan-hellstrom-rostar-pa-nagot-med-miljo-i-namnet/
Citera
2022-08-28, 11:18
Avslutad
Så Håkan Hellström som varken kan sjunga eller skriva egen musik utan att plagiera är alltså dessutom en småhjärnad miljömupp? Och folk är helt galna i honom? 🤣 Han är verkligen det ultimata beviset på mänsklighetens förfall.

Att han är Gaisare känns dock ganska naturligt.

Kommer ihåg när Hellström först slog igenom och började spelas på radio osv. Jag var helt säker på att det bara var en plojgrej som typ M.A Numminen där folk älskade hur dåligt det var.
Senast redigerad av trazke 2022-08-28 kl. 11:23.
Citera
2022-08-28, 22:32
Medlem
Men skärp er! Han sjunger inte falskt! Han sjunger med en unik röst, könska och inlevelse. Konserterna är bara fulla med hitta och publiken står upp i extas. Tror många surkartar är avis för att de inte fått uppleva det för att de passar deras image mer att lyssna på ngt "coolt".
Citera
2022-08-28, 22:32
Medlem
*känsla
Citera
2022-08-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Finns det nån lista på vilka låtar HH snott/plankat eller tolkat nånstans?

Här finns en sammanfattning:
https://nyheter24.se/debatt/848160-44-latar-hakan-hellstrom-har-lanat-utan-att-gora-ratt-for-sig

Tack och lov finns den omtalade sajten "Håkan Helstöld" bevarad i arkivet (går bara fram till 2005). Granska och njut!
https://web.archive.org/web/20041009141607/http://helstold.vintervila.se/stolder.php
Citera
2022-08-29, 10:48
Medlem
Efebofilkustens avatar
Nu när dessa jävla konserter är till ända kanske vi slipper se och höra om pajasen på ett tag..? Vet inget om honom som människa, men en hiskeligt dålig och onödig artist med tragiska fans som jag ser det. Fast vänta nu, röstar han på MP..? Fy fan, vilket rövhål!!
Senast redigerad av Efebofilkusten 2022-08-29 kl. 10:51.
Citera
2022-08-29, 11:40
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Nu när dessa jävla konserter är till ända kanske vi slipper se och höra om pajasen på ett tag..? Vet inget om honom som människa, men en hiskeligt dålig och onödig artist med tragiska fans som jag ser det. Fast vänta nu, röstar han på MP..? Fy fan, vilket rövhål!!
Säger allt
Har aldrig fattat hans storhet, kan ju vara att han är Göteborgare, de har ju inte så mycket att falla tillbaka på.
Sonja Hedenbratt,?
Citera
2022-08-29, 11:48
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Säger allt
Har aldrig fattat hans storhet, kan ju vara att han är Göteborgare, de har ju inte så mycket att falla tillbaka på.
Sonja Hedenbratt,?
Tja, man kan ju nämna att tex Nationalteatern, Evert Taube och Lasse Dahlqvist är 1000 000% gånger bättre än "goa gubben" Hellström..
Citera
2022-08-29, 11:53
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Tja, man kan ju nämna att tex Nationalteatern, Evert Taube och Lasse Dahlqvist är 1000 000% gånger bättre än "goa gubben" Hellström..

Lasse Dahlqvist Göteborgs Harry Brandelius
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in