2022-08-28, 13:43
Avslutad
Novus mätning verkar rätt känslig för vad som skrivs i media den tidigare dagen. Det är lätt att se hur trenden gick den aktuella dagen och vilket parti som gynnades, med all säkerhet tillfälligt och det går tillbaka närmaste dagarna igen.

Hur som helst en fortsatt bra siffra för Sverigedemokraterna.

Novus:

SD 21,1%
Citera
2022-08-28, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Finns det verkligen något som helst som tyder på att Nyans går fram så starkt? De ger ju INGA som helst utslag i OUs iallafall. Jag är medveten om att det finns möjligheter att partiets klientel kanske inte fångas upp korrekt i OUs men skulle de verkligen ha 4% eller mer så borde de iallafall få NÅGOT avtryck i underskökningarna. Men det gör de inte.

Tror det är en flashback grej att tro de skall komma in, personligen tror jag inte ens de blir största parti utanför riksdagen.
Ööh, tror du något OU-bolag ringer upp Rosengårdare och Rinkebyare? Jag tror att klanfolket har en stark sammanhållning och det kommer att visa sig.
Citera
2022-08-28, 13:44
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Novus mätning verkar rätt känslig för vad som skrivs i media den tidigare dagen. Det är lätt att se hur trenden gick den aktuella dagen och vilket parti som gynnades, med all säkerhet tillfälligt och det går tillbaka närmaste dagarna igen.

Hur som helst en fortsatt bra siffra för Sverigedemokraterna.

Novus:

SD 21,1%

Det är ändå helt sjukt att SD inte är större med tanke på hur jävla illa Sverige är nu.
Citera
2022-08-28, 13:45
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ööh, tror du något OU-bolag ringer upp Rosengårdare och Rinkebyare? Jag tror att klanfolket har en stark sammanhållning och det kommer att visa sig.

Fast S går redan deras ärenden och har gjort så i decennier.
Citera
2022-08-28, 13:46
Medlem
Finns det någon poäng med SVT/Novus om det kan svänga från +11 mandat för de blågula ena dagen till + 11 för de röd-gröna andra dagen?

Tjugotvå mandats skillnad på ett dygn.

Fullständigt orimligt att lägga någon vikt vid sådana osäkra mätningar.
Citera
2022-08-28, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Fast S går redan deras ärenden och har gjort så i decennier.
Men Mich då, Nyansfolket är fd Socialdemokrater som bildade ett eget parti.
Citera
2022-08-28, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Det är ändå helt sjukt att SD inte är större med tanke på hur jävla illa Sverige är nu.

Jo, fast det tycker man ju alltid och även innan denna mätning

Men denna mätning lär vara tillfällig efter rapporteringen just den dagen som också VD:n för institutet själv skriver. Det går tillbaka snabbt igen och då blir det helt andra siffror kanske redan imorgon eller i övermorgon och starkare stöd för Sverigedemokraterna där redan 21,1% och med bred marginal andra största parti redan är bra och mycket starkt.
Citera
2022-08-28, 13:55
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Villaområdet i Älvsjö är helt riktigt vitt, men det krymper, då Stockholm stad köper upp villor, river och bygger hyreshus/bostadsrätter. Man gör likadant på flera ställen som Mälarhöjden en bit från Älvsjö.

I Älvsjö centrum och den enorma bebyggelsen runt järnvägsstationen bor det till övervägande del nyanlända och där är det svart som natten.

Inte mycker som byggs i villastaden här gäller Nimby. Några få villor som rivits och istället blivir radhus men de är inte många. Vid pendelstarionen har det byggs mycket och där har stadsplanerarna gått helt vilse och själva platsen är en tråkig och otrygg plats där narkortika försäljning sker helt öppet!
Citera
2022-08-28, 14:09
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

Har man 4% eller mer så borde det fångas upp någonstans iallafall.
De kommer inte komma i närheten.
Citera
2022-08-28, 14:16
Medlem
Grontarskonts avatar
Egentligen borde M ha mer medvind. Är ju främst deras sakfrågor som diskuteras men föeroendet för tuffe Uffe är lmycket ågt.

Knappt att hans egna väljare tror på honom och kan se honom som en landsfader. Min bild är att han är ett riktigt sänke för M.

Inte mig emot då jag ogillar dvärgen och hoppas att den ryggradslöse förlorar stort!

Tror ha kommer att avgå eller bli sparkad kort efter valet!
Citera
2022-08-28, 14:17
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Finns det verkligen något som helst som tyder på att Nyans går fram så starkt? De ger ju INGA som helst utslag i OUs iallafall. Jag är medveten om att det finns möjligheter att partiets klientel kanske inte fångas upp korrekt i OUs men skulle de verkligen ha 4% eller mer så borde de iallafall få NÅGOT avtryck i underskökningarna. Men det gör de inte.

Tror det är en flashback grej att tro de skall komma in, personligen tror jag inte ens de blir största parti utanför riksdagen.

Enligt SCB så är 7,5 miljoner röstberättigade i samtliga val år 2022. Källa: https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/allmanna-val/allmanna-val-valresultat/pong/statistiknyhet/preliminart-rostberattigade-i-2022-ars-allmanna-val-/

7 500 000 * 0,04 = 300 000 -> att 300K eller fler måste rösta på nyans för att de ska komma in. Miljöpartiet klarar med nöd och näppe att nå upp till det. Majoriteten av deras väljare bor i storstäder. Nu är jag inte insatt i vad nyans vill, så jag vet inte vilka väljare de slåss om. Så vilken är deras väljargrupp? vart ska de få 300K röster ifrån?

Ett annat ex. är AFS, som förra valet nådde upp till cirka 10K röster. De haussades då och vissa kretsar även nu.

Om det är muslimer som ska vara nyans väljare så tror jag inte att de kommer in. De röstar allt från miljöpartiet till SD.
Citera
2022-08-28, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jo noterat denna och kul att det håller i sig. Gäller att det håller in i mål. Rätt kul att (S) minskar jämfört med förra valet. Kanske slår (S) sitt all-time-low i detta val?

Ja, SD lär ju slå sitt förra valresultat och därmed rekord genom tiderna för Sverigedemokraterna.
För S går det över tid kraftigt nedåt. Man kan göra sitt sämsta val även nu trots Haggan, trots Ukraina, trots Nato, trots pandemin osv som tillfälligt gynnat dom i perioder.

Över tid tar SD mycket stora antal väljare från både S och M. S upprätthåller dessutom sina siffror ens hyggligt med hjälp av uppenbara valboskap man massimporterat i landet. S är ett invandrarparti rakt av sedan länge nu. Halva deras väljarkår lär vara invandrare och den andra halvan består mest av äldre som är lurade och nostalgiska men egentligen tycker som och borde rösta på Sverigedemokraterna i betydligt högre grad. Dessa är gamla och kommer av naturliga skäl falla bort med tiden dock. Det är verkligheten för oss alla så S har stora problem med allt detta.

Ja, vi får verkligen hoppas att siffrorna för SD håller sig höga. Jag har sagt att allt över förra valresultatet är okej, allt över 18% är bra och mer därtill är bara kul och riktigt bra som vi ska vara mycket glada åt och över att ha lyckats fått i ett valresultat om 2 veckor den 11 september. Men det gäller att alla Sverigedemokrater går och röstar redan idag eller under veckorna som kommer senast på valdagen den 11 september så kan vi SD:are se på detta med tillförsikt att vårt parti åtminstone går framåt och har framtiden för sig! SD22!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in