2022-08-28, 13:54
  #206089
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ok...så usa kan inte bomba militärbaser i kina, om kina anfaller taiwan då?
Bra då vet vi.
Självfallet kan USA bomba i Kina i det fall deras allierade Taiwan skulle attackeras. Taiwan skulle mycket väl kunna erkännas som det rättmätiga Kina i sådant läge. Även om så vore att krigsretoriken ej lämnar sådan öppning har USA med fler erkänt Taiwan som suveränt styrt territorium- om man nu inte vill använda termen 'nation'. Svaret på din undran blir nog ingen annan än att USA bombar, raketar och missilar Kina till ming-dynastins glada dagar.
__________________
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-08-28 kl. 14:01.
Citera
2022-08-28, 14:02
  #206090
Medlem
raskenss avatar
Hög rysk chef i Moskva fick sin fina tyska BMV Molotovad av någon som var sur över ryssarnas angrepp i Ukraina. Undrar om han kan smuggla in en ny fin BMV nu eller blir det en Lada framöver

https://twitter.com/igorsushko/status/1563567825804857345?s=20&t=R0M3k2toIgopV6lTUWlQGg
Citera
2022-08-28, 14:07
  #206091
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hög rysk chef i Moskva fick sin fina tyska BMV Molotovad av någon som var sur över ryssarnas angrepp i Ukraina. Undrar om han kan smuggla in en ny fin BMV nu eller blir det en Lada framöver

https://twitter.com/igorsushko/status/1563567825804857345?s=20&t=R0M3k2toIgopV6lTUWlQGg
Not a problem, de 3D-printar en ny X6:a åt honom.
Citera
2022-08-28, 14:08
  #206092
Medlem
raskenss avatar
Rysk tvättäkta nazism i sin renaste form. Ryssarna överträffar med hästlängder ISIS.

En rysk terrorist håller upp en skalle från en ukrainsk soldat uppenbarligen har han huggit huvudet av soldaten sen kokat huvudet för att rensa från kött och hjärna, för att sedan stolt visa upp.

Fy fan för dessa ryssar:

https://twitter.com/den_kazansky/status/1563753741697916928?s=20&t=GxYJw2o87lm_JcaOX5oP6A
Citera
2022-08-28, 14:24
  #206093
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eller så var Aleksandr Dugin införstådd med att dottern måste offras:



Det var tänkt att pappa och dotter skulle åka i samma bil, men i sista minuten ställde han in det:



Ja. Det här låter skruvat, men vi pratar om skruvade människor, och då kan man inte utesluta något. Fast mer troligt är kanske att någon annan läst pappans verk och tänkt: "varför inte?"

Låter fullständigt vidrigt men det är Ryssland och ryska fascister så allt är möjligt.
Citera
2022-08-28, 14:34
  #206094
Medlem
raskenss avatar
Den här instruktionen får ryska propagandister, det gäller att informera myndigheterna om någon motsätter sig rysk folkomröstning:

https://twitter.com/SlavaMalamud/status/1563706024145686531?s=20&t=I1wP92zi4GVuS_24wLzpig
Citera
2022-08-28, 14:35
  #206095
Medlem
Lawlines avatar
Oavsett vad Kreml säger till rySStrollen vad de ska säga så går rySSland mot en jävligt svår framtid.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/wzgwsy/sanctions_are_working_russia_faces_economic/
Citera
2022-08-28, 14:37
  #206096
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
En invasion är inget man glömmer och kommer över. Det bryter emot den världsordning som har gällt sedan 1648. Ändras den världsordningen så kommer alla små länder vara livrädda för sina stora grannar. Det vill Ryssland så att de kan skrämma sina grannländer till lydnad. Till och med Rysslands "kompis" Kina är emot det. De har dåliga erfarenheter av historien.

Antag att kriget på något mystiskt sätt var framkallat av väst, då gick Putin i fällan. Jag vet inte vad som är värst. Lura sig eller bli lurad av andra.

Dessutom är Ryssland genom sitt agerande och uttalande en direkt fara för Sverige, väst och världen.

PS Det var USA som räddade Kinas självständighet både under 1800-talet och under WWII.

Hur man än vänder och vrider på det kommer inte Ryssland ur detta utan att dofta rosor.

Alternativ 1: Vi invaderar ett grannland pga uppblåst nazisthot och nazister överallt. Hade möjligtvis funkat om ”nazismen” vore en statsideologi men så är ju inte fallet då nazisterna/folkmordsserberna/foliehattarna/kommunisterna/islamisterna etc samtidigt gnäller på att Ukraina blir som ”hbtq-väst”.
Dessutom gör aktören, Ryssland under ledning av Putin, sin bästa Hitlerimitation själv.

Alternativ 2: Är såpass mycket offer att man ”tvingades” att ockupera och invadera ett grannland för vad som eventuellt kan hända i en framtid när Ukraina närmar sig Väst (vilket man vill - ingen vill ju tillhöra Ryssland). Ett livsfarligt prejudikat för alla civiliserade nationer.

Alternativ 3: Kör fast fullständigt och faller ned i en spiral av barbari samtidigt som NATO växer och utvidgas. Nu tvingas man fortsätta för att inte tappa ansiktet.

Enda triumfkortet Ryssland har är väl gasen men ge det en kall och dyr vinter och sedan har vi klarat omställningen.
Citera
2022-08-28, 14:38
  #206097
Medlem
raskenss avatar
Rysk Iskanderrobot när den fungerar som bäst

https://twitter.com/Shtirlitz53/status/1563836932706209792?s=20&t=oT_mbdYeJv4DVx6cRpC7mg

Så kallad rysk ingenjörskonst.
Citera
2022-08-28, 14:44
  #206098
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk Iskanderrobot när den fungerar som bäst

https://twitter.com/Shtirlitz53/status/1563836932706209792?s=20&t=oT_mbdYeJv4DVx6cRpC7mg

Så kallad rysk ingenjörskonst.

S-300 som brinner 😂. Hade dock hoppats på en rejäl smäll ;-)
Citera
2022-08-28, 14:46
  #206099
Medlem
Lawlines avatar
Nu jävlar ska jag vara före rySStrollen med fake news. Alla har trängt in sig på utedasset.


Citat:
500 HIMARS launchers, 2 000 Bayraktars and 500 000 Ukrainian soldiers were destroyed in this strike.

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wzd1bl/another_example_of_the_unparalleled_precision_of/

Bra nu slipper vi se fler inlägg av dessa lögnare i alla fall om detta.



Det är därför rySSnaZZarna tar S-300 från Syrien nu.

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wzc59h/russian_equipment_is_failing_everywhere_on_this/

Citat:
The occupiers have no more than 45% of the missiles they had before the start of the war. "Iskanders" have 20% of what was. There are only a few Kalibrs left, X-22 and S-300 stocks are running out," - Vadim Skibytskyi, representative of the Ministry of Internal Affairs and Communications reports

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wz9ci2/the_occupiers_have_no_more_than_45_of_the/


Men det är lugnt allt går som planerat.....
Citera
2022-08-28, 14:49
  #206100
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Intressant att de hade delad flotta, det visste jag inte! Jag håller med om att avtalsbrottet försvagar Rysslands trovärdighet. Men det är inte så som du säger, det var aldrig "ukrainas kärnvapen": https://nucleardiner.wordpress.com/2022/02/06/could-ukraine-have-retained-soviet-nuclear-weapons/
De hade dem rent fysiskt, men det var inte deras. Men de behöll dem som ett "bargaining chip".
Exakt samma sak gällde väl också för Sovjets kärnvapen som råkade finnas i Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in