2022-08-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har du läst forskningen så borde du veta att man inte blir immun mot Covid. Ingen snackar om flockimmunitet numera. Den kommer aldrig inträda. Finns ingen "naturlig immunitet". Visst, du kan bli sjuk och utveckla antikroppar, men 3 månader senare är de borta och du blir sjuk igen, igen och igen. Dessutom så ökar risken för varje gång du blir sjuk. Och eftersom immuniteten är så kortvarig kommer alltid tillräckligt många alltid att vara mottagliga och viruset snurrar bara runt. År 2020 talades det väldigt mycket om NÄR flockimmuniteten skulle uppnås. Gjordes prognoser både från FHM och matematiker som Tom Britton. När hörde man något om detta senast?

Att det enligt covidhetsarna inte finns naturlig immunitet är en väldigt stor så kallad tell/red flag. Att du inte fattat det ännu....
Citera
2022-08-27, 21:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ingen har påstått att man får bättre hälsa av att vaccinera sig. Däremot kan vaccin skydda mot att dels bli smittad och dels mot att bli allvarligt sjuk om man ändå blir smittad. Allmän hälsa har inget med covid att göra. Hur har läkemedelsbolagen betett sig mot medborgarna menar du?

Kan skydda? De har inte fungerat för mina vaccinerade vänner för fem öre. De har fått både covid och långcovid trots att de varit vaccinerade medan jag som hade sjukdomen tidigt är hur frisk som helst UTAN vaccin. Ja det är en bluffprodukt. Det som ger absolut bäst skydd är att redan haft sjukdomen.

Läkemedelsbolagen tjänar pengar på eländet. Enorma pengar på bluffprodukter som de kampanjar för alla ska ta via lobbying. Ända ner till 6 månaders bebisar ska vaccineras trots att det är helt onödigt att vaccinera dem.
Citera
2022-08-27, 22:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
År 2020 talades det väldigt mycket om NÄR flockimmuniteten skulle uppnås. Gjordes prognoser både från FHM och matematiker som Tom Britton. När hörde man något om detta senast?
Dessa matematiker kan fara åt helvete. De har gjort så vi hamnat helt snett, då deras modeller inte stämt för fem öre.

Det är klart att vi har någon form av flockimmunitet eftersom folk inte verkar bli särskilt sjuka längre. Covid är en förkylning men inte mycket mer än så. Om du är vaccinerad eller ovaccinerad spelar ingen större roll. Samma förkylning.

Även om du blir förkyld så är det inget att bry sig om. Det viktiga är att inte folk blir allvarligt sjuka längre och korkar igen sjukhusen.
Citera
2022-08-27, 23:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenlogi789
Att det enligt covidhetsarna inte finns naturlig immunitet är en väldigt stor så kallad tell/red flag. Att du inte fattat det ännu....

Smittspridningen var större sommaren år 2022 jämfört med både 2021 och år 2020. Varför blir folk sjuka stup i kvarten om det fanns "naturlig immunitet" som hela tiden byggs upp?

Anledningen är förstås att tidigare förvärvad immunitet har försvunnit och viruset muterat och blivit mer smittsamt.
Citera
2022-08-27, 23:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kan skydda? De har inte fungerat för mina vaccinerade vänner för fem öre. De har fått både covid och långcovid trots att de varit vaccinerade medan jag som hade sjukdomen tidigt är hur frisk som helst UTAN vaccin. Ja det är en bluffprodukt. Det som ger absolut bäst skydd är att redan haft sjukdomen.

Läkemedelsbolagen tjänar pengar på eländet. Enorma pengar på bluffprodukter som de kampanjar för alla ska ta via lobbying. Ända ner till 6 månaders bebisar ska vaccineras trots att det är helt onödigt att vaccinera dem.

Jag vaccinerade mig i början av året och har levt och träffat människor där ALLA varit smittade. Alla utom jag. Jag är övertygad om att det berodde på att jag var relativt nyvaccinerad. Att ha haft sjukdomen betyder tyvärr att du löper en ökad risk att få sjukdomen igen och bli svårare sjuk för var gång du smittas.
Citera
2022-08-27, 23:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Dessa matematiker kan fara åt helvete. De har gjort så vi hamnat helt snett, då deras modeller inte stämt för fem öre.

Det är klart att vi har någon form av flockimmunitet eftersom folk inte verkar bli särskilt sjuka längre. Covid är en förkylning men inte mycket mer än så. Om du är vaccinerad eller ovaccinerad spelar ingen större roll. Samma förkylning.

Även om du blir förkyld så är det inget att bry sig om. Det viktiga är att inte folk blir allvarligt sjuka längre och korkar igen sjukhusen.

Nej, det finns ingen flockimmunitet och smittan förväntas öka än mer under hösten, från att ha legat på rekordhöga nivåer under sommaren. Högre nivåer av smitta jämfört med både år 2021 och år 2020. Så nej - det finns ingen flockimmunitet hos befolkningen.
Vad gäller matematikerna och deras prognoser håller jag med dig. Deras modeller har varit helt värdelösa och det gäller FHMs prognoser också. En stor anledning till detta är att de har räknat utifrån helt felaktiga premisser från början. De utgick exempelvis att reinfektioner inte existerade.
Citera
2022-08-27, 23:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej, det finns ingen flockimmunitet och smittan förväntas öka än mer under hösten, från att ha legat på rekordhöga nivåer under sommaren. Högre nivåer av smitta jämfört med både år 2021 och år 2020. Så nej - det finns ingen flockimmunitet hos befolkningen.
Vad gäller matematikerna och deras prognoser håller jag med dig. Deras modeller har varit helt värdelösa och det gäller FHMs prognoser också. En stor anledning till detta är att de har räknat utifrån helt felaktiga premisser från början. De utgick exempelvis att reinfektioner inte existerade.

Vad har du för teori kring att vi ovaccinerade som haft originalsjukdomen inte blir sjuka hur vi än gör? Vi är ju fortfarande här och är inte döda uppenbarligen, medan vaccinerade åker på skiten gång efter annan. Vissa flera gånger om.

Det är något som inte stämmer här.
Citera
2022-08-27, 23:18
Medlem
arne99s avatar
Citat:
CNN har ju inte varit den bästa källan direkt under pandemin, utan snarare källa för falsk skräckporr som förtrollat världens alla troende munblöjebärande covidianer.

Deras expertkommentator Leana Wen tyckte ovaccinerade inte skulle vara tillåtna att lämna sina hem.

Herrejösses. Hur kunde folk gå på skiten? Tror du på CNN är du helt hjärntvättad! Dags att vakna upp nu!

Citat:
Tvärtom - jag tycker CNN rapporterar objektivt, men du är själv så färgad av dina vanföreställningar att du inte inser det. Din "faktainhämtning" kommer ju uteslutande från konspirationssajter du hittat på nätet + Flashback.
CNN har väl de flesta i deras tittarskara i usa förstått vad de går för,

Tuning out! Viewership at scandal-plagued CNN plummets by as much as 90% from last year in both overall audience and in advertiser-coveted 25-to-54 demographic
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10394997/CNN-loses-nearly-90-advertiser-coveted-demographics-overall-total-audience.html

Storsatsningen CNN+ som åtföljdes med 50% rabatt sjönk som en sten, folk vill höra sanningen.

Streaming service CNN+ to be shut down only a month after launch
https://www.theguardian.com/media/2022/apr/21/cnn-plus-streaming-service-shuts-down

CNN+ debuts pricing including 50% off for life promotion
https://www.fiercevideo.com/video/cnn-debuts-pricing-including-50-life-promotion

En insiktsfull dam i klippet nedan om det där med skydd.

Skyddar men inte skyddar!?
https://www.youtube.com/watch?v=2_mUU9xGcV8
Citera
2022-08-27, 23:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vad har du för teori kring att vi ovaccinerade som haft originalsjukdomen inte blir sjuka hur vi än gör? Vi är ju fortfarande här och är inte döda uppenbarligen, medan vaccinerade åker på skiten gång efter annan. Vissa flera gånger om.

Ja, det är din redogörelse som inte stämmer, då det är främst ovaccinerade som blir smittade.
Citera
2022-08-27, 23:43
Medlem
Citat:
Smittspridningen var större sommaren år 2022 jämfört med både 2021 och år 2020. Varför blir folk sjuka stup i kvarten om det fanns "naturlig immunitet" som hela tiden byggs upp?

Anledningen är förstås att tidigare förvärvad immunitet har försvunnit och viruset muterat och blivit mer smittsamt.

Du pratar om vaxxad tidigare förvärvad immunitet.
Citera
2022-08-27, 23:44
Medlem
arne99s avatar
Citat:

Det beror nog på naturlig immunitet, något som kom in i matchen väldigt sent, de i fronten på sjukhusen som fick tidigt pådyvlades vaccinering trots att de redan hade haft covid.

Mer i ämnet immunitet i spoiler nedan.
Citera
2022-08-28, 01:01
Medlem
Citat:
Jag vaccinerade mig i början av året och har levt och träffat människor där ALLA varit smittade. Alla utom jag. Jag är övertygad om att det berodde på att jag var relativt nyvaccinerad.

Hundratals miljoner om inte miljardtals människor har varit smittade efter vaccination.

Så, nu är din religiösa övertygelse krossad i spillror.

Inte för att jag tror att detta går in i din skalle. Likt alla religiösa fanatiker blir du säkert bara ännu mer övertygad för varje gång någon krossar din världsbild och motbevisar dig. Men för att tydliggöra för övriga läsare av tråden hur fel ute du är, och hur lätt det är att plocka sönder dina resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in