2022-08-27, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Han har haft en del skadeproblem så ung som han är och är inhoppare och ingen bärande spelare för oss så bra pris.

Nu borde Taha Ayari flyttas upp i A-laget.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Fast så jävlas ung är han inte. Fyller ändå 19 snart och har 1 dribbling på cv:et. Men vi verkar överens om att det är störda pengar för en så oprövad spelare. Vet inte om det är någon idé att gratulera er då ni inte lär höra mig över era högljudda asgarv hela vägen till banken?
2022-08-27, 11:36
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Glöm det! Jag kommer iallafall påminna er om Såsvetti så länge som jag följer allsvenskan.
Är detta hämnd för allt snack om Sana?
2022-08-27, 11:37
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast så jävlas ung är han inte. Fyller ändå 19 snart och har 1 dribbling på cv:et. Men vi verkar överens om att det är störda pengar för en så oprövad spelare. Vet inte om det är någon idé att gratulera er då ni inte lär höra mig över era högljudda asgarv hela vägen till banken?
Nja du. Jag som följer träning och har koll på våra talanger kan säga att jag inte blivit imponerad på samma sätt sedan Isak slog igenom.

AAA kan bli riktigt stor om han utvecklas rätt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2022-08-27, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Nja du. Jag som följer träning och har koll på våra talanger kan säga att jag inte blivit imponerad på samma sätt sedan Isak slog igenom.

AAA kan bli riktigt stor om han utvecklas rätt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Ja du. Han har ju inte visat en promille av det Issk hade gjort flera år tidigare i matchspel iallafall. Han är mååånga år efter Isak.
2022-08-27, 12:26
Medlem
Kan råttorna ha mer flyt? Man vinner matcher i allsvenskan via självmål, man borde inte ens spelat playoff, man får 15 mille från isac, och nu kränger man en spelare som inte ens spelat i allsvenskan för 50 miljoner. Och allt detta när hela föreningen går på skakiga ben.
2022-08-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Kan råttorna ha mer flyt? Man vinner matcher i allsvenskan via självmål, man borde inte ens spelat playoff, man får 15 mille från isac, och nu kränger man en spelare som inte ens spelat i allsvenskan för 50 miljoner. Och allt detta när hela föreningen går på skakiga ben.

Knappast flyt, snarare planering. Kommer från vad jag har hört ett till bud på en annan spelare de kommande dagarna. Men sen kanske AIK känner att man inte vill ha en för stor omsättning i truppen. Mycket möjligt att det blir en bit över 100 miljoner netto i försäljningar över hela säsongen. Främst beroende på när man vill skeppa Ayari och Collins.
2022-08-27, 16:34
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Går den här försäljningen igenom så kan vi i alla fall skippa den trötta diskussionen om vidare AIK har råd med Guidetti eller inte.

Ni har inte råd med frityrsmetsfrissan oavsett hehe. Så nej den aktuella diskussionen och situationen kommer det inte sluta snackas om.
2022-08-27, 17:23
Medlem
Londons avatar
Hien officiellt klar för Verona och Seria A då. Vilken resa han har gjort, ska bli kul att följa fortsättningen. Tack för denna tid Isak!
2022-08-27, 18:17
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Hien officiellt klar för Verona och Seria A då. Vilken resa han har gjort, ska bli kul att följa fortsättningen. Tack för denna tid Isak!
34 miljoner rakt av med bonuser som kan få summan att nå upp till 50 miljoner.
Detta plus miljonerna från Europa senare i år, vilket år för Djurgården ekonomiskt.
2022-08-27, 18:37
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaciguio
34 miljoner rakt av med bonuser som kan få summan att nå upp till 50 miljoner.
Detta plus miljonerna från Europa senare i år, vilket år för Djurgården ekonomiskt.

Det fina med med försäljningen av Hien och ECL är att inget av dessa lär ha legat i AP. 70+ miljoner för Henke med uppsida i båda ben som inte var budgeterat för. Tidigare i år sålde vi Chili för c:a 25 som nog tillskillnad var planenligt.

Kvar på säljsidan är Hjalmar, Finndell, Asoro och kanske JWZ. Var vi står idag ekonomiskt jämfört med när Super-Bo återkom för 9 år sedan är rätt sjukt.
2022-08-27, 22:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Eran husgud och tränare höll på Djurgården när han var ung, lika så cykelfyllot med toffs som var eran mångåriga lagkapten.
Går att hitta överallt.

Jag håller inte på AIK. "Mitt" lag spelar inte ens i Allsvenskan.
2022-08-28, 02:46
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad

Glöm ej bort att denna försäljning täcker upp för de miljoner klubben gått back i år. I och med försäljningen ligger klubben fortfarande på plus minus noll. Så dålig ekonomi är det i AIK.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in