2022-08-27, 19:37
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteobefure
Håll dig till topic eller ordrunka i ensamhet.
Om du menar att sexköp är att betala för att någons blick så borde sexköp principiellt sett lika gärna kunna strecka sig till onani i samma lokal, tex på toaletten. I så fall med rösten och ljud som utgångspunkt för fällande dom.

Vad som behövs är att någon anmäler sig själv för sexköp och backar upp med frikännande bevisning om tingsrätten skulle fälla, tex "nytillkommen" diktafon-bevisning.
Så topic är inte att svara på din fråga om vad som är sexköp? Det framgick inte helt klart i trådstarten vad du ville, förutom att runka och "betala någon för att du ska komma på henne eller i hennes närhet".

Då ska jag inte skriva mer i den här tråden.
Senast redigerad av DoktorNo 2022-08-27 kl. 19:52.
Citera
2022-08-27, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Lagen om sexköp måste fan bort. Den är så ologisk och fel.

Alternativ 1:
Sätt upp en kamera, exempelvis mobilen, och skriv ett handskrivet kontrakt med tjejen att ni ska spela in en amatörsexfilm, där hon agerar och får betalning. Ej åtalbart.

Alternativ 2:
Skriv ett handskrivet kontrakt där det står att tjejen lånar summan pengar av dig. Sedan utför ni vilken sexakt ni vill, utan betalning. Ej åtalbart.

Alternativ 3:
Återkom och betala dagen efter. Eller betala dagen innan. Sex och betalning är bara åtalbart om dessa
saker sker samtidigt.

Sex är tillåtet.
Att låna pengar av någon är tillåtet.
Att ge pengar till någon är tillåtet.
Att betala någon för att ha sex (på film) mot betalning är tillåtet, även på amatörnivå.

Lagen är så korkad att den bara borde avskaffas.
Lagen är logisk mot bakgrund att den i ett gynocentriskt samhälle är en mansstraffarlag. Inget direkt att vara upprörd över.
Betala kontant med jämna pengar utan att säga något så är det oerhört svårt att bevisa vad som hänt i slutet rum.
Neka om du så blir trampad på halsen. Massage var allt. Ofreda mig inte med frågan huruvida sex förekom eller inte, dvs ärekränk mig inte som misstänkt sexköpare. Jag tycker att snutfittor ska hålla truten. Håller du inte med...?
Citera
2022-08-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Eftersom det heter sexuella tjänster så omfattas allt som är av sexuell natur mot betalning.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är sexköp.
Sexköp kräver vare sig penetration eller att hon vidrör dig.

Hur kan strippklubbar då vara lagliga?
Citera
2022-08-27, 19:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Hur kan strippklubbar då vara lagliga?
Om du gått på en strippklubb i Sverige och försökt runka framför kvinnorna så vet du svaret ...
Du skulle åka ut med huvudet före och dörren skulle slå igen bakom dig innan du hann dra åt dig arslet.

Icke acceptabelt med runkande där.
Citera
2022-08-27, 19:52
Medlem
Citat:
Om du gått på en strippklubb i Sverige och försökt runka framför kvinnorna så vet du svaret ...
Du skulle åka ut med huvudet före och dörren skulle slå igen bakom dig innan du hann dra åt dig arslet.

Icke acceptabelt med runkande där.

Okej, camsex då? Är det lagligt?
Citera
2022-08-27, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matteobefure
Förutom vanlig erotisk och nakenmassage är jag är inte säker vad utgången skulle bli i domstol om åklagare kunnat bevisa att extra betalning i specifikt syfte var att massörska pga betalningen skulle acceptera kundens masturbering.
Nehe ok då får pappa visa dig ett och annat, sitt ner och ta fram läroboken. Det är horköp och du är torsk, det finns ett uppsåt om sex och köp så du blir torsk.
Citera
2022-08-27, 19:54
Medlem
Citat:
Nej. Det blir inte heller lagligt bara för att du filmar det och påstår att du är filmregissör. Om du betalar någon för sexuella handlingar så är det olagligt.
Senast redigerad av derfilo999 2022-08-27 kl. 19:56.
Citera
2022-08-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Lagen om sexköp måste fan bort. Den är så ologisk och fel.

Alternativ 1:
Sätt upp en kamera, exempelvis mobilen, och skriv ett handskrivet kontrakt med tjejen att ni ska spela in en amatörsexfilm, där hon agerar och får betalning. Ej åtalbart.

Alternativ 2:
Skriv ett handskrivet kontrakt där det står att tjejen lånar summan pengar av dig. Sedan utför ni vilken sexakt ni vill, utan betalning. Ej åtalbart.

Alternativ 3:
Återkom och betala dagen efter. Eller betala dagen innan. Sex och betalning är bara åtalbart om dessa
saker sker samtidigt.

Sex är tillåtet.
Att låna pengar av någon är tillåtet.
Att ge pengar till någon är tillåtet.
Att betala någon för att ha sex (på film) mot betalning är tillåtet, även på amatörnivå.

Lagen är så korkad att den bara borde avskaffas.

Alternativ 1: Kan du citera den del av sexköpslagen som undantar filminspelning?

Alternativ 2: Om sex är en förutsättning för lånet så är det olagligt.

Alternativ 3: Jaså? Måste man betala precis när man för in kuken i fittan? Självklart inte. Om du utlovar ersättning i efterhand är det brottsligt. Även om du lurar den prostituerade och aldrig har någon avsikt att betala så är det brott.
Citera
2022-08-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Alternativ 1: Kan du citera den del av sexköpslagen som undantar filminspelning?

Kan du citera den del av lagtexten som säger att det faller under sexköpslagen? Om du inte orkar eller kan hitta något sådant och ändå tror att det skulle vara olagligt kan du ju börja polisanmäla alla porrfilmer som produceras under exakt dessa premisser, och säljs helt lagligt i hela landet.

Citat:
Alternativ 2: Om sex är en förutsättning för lånet så är det olagligt.

Man skulle väl vara mer än lovligt korkad om man skrev något sådant i kontraktet va?

Citat:
Alternativ 3: Jaså? Måste man betala precis när man för in kuken i fittan? Självklart inte. Om du utlovar ersättning i efterhand är det brottsligt. Även om du lurar den prostituerade och aldrig har någon avsikt att betala så är det brott.

När har jag skrivit att man "utlovar ersättning"? Självklart skulle det vara olagligt, men hur korkad skulle man vara om man gjorde det om man nu vill kringgå lagen om sexköp?
Om den prostituerade och torsken vill göra detta och undkomma den ogenomtänkta sexköpslagen räcker det med att betalningen och sexakten inte sker under ett och samma tillfälle, eftersom det inte är olagligt att varken skänka eller låna ut pengar till någon. Inte heller är det olagligt att ha sex med någon. Dessa två saker får bara inte ske under samma tillfälle. Allt annat är helt lagligt.
Senast redigerad av Kaustiksodan 2022-08-27 kl. 20:18.
Citera
2022-08-27, 20:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har citerat paragrafen .. ser du något undantag för hur det sker?
Jag kan inte se det.
Citera
2022-08-27, 20:20
Medlem
Citat:
Nej. Det blir inte heller lagligt bara för att du filmar det och påstår att du är filmregissör. Om du betalar någon för sexuella handlingar så är det olagligt.

Det är inte det som är camsex.
Citera
2022-08-27, 20:21
Medlem
Citat:
Jag har citerat paragrafen .. ser du något undantag för hur det sker?
Jag kan inte se det.

Jag har ingen juristutbildning så jag har ingen aning faktiskt.
Men låter konstigt att camsex skulle vara olagliga eftersom det finns svenska företag som säljer såna tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in