2022-08-27, 16:05
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
När Hitler invaderade sina grannländer under andra världskriget så var det många som sa samma sak. Det var ren tur att Sverige inte invaderades då – efter krigsslutet upptäckte man att nazisterna haft långt gångna planer på att invadera Sverige. Det är bara 24 mil mellan Sverige och Ryssland. Ryska stridsvagnar skulle vara i Sverige på ca. fyra timmar.

45 min tar det bara för dansken att köra stridvagn över bron. Ungefär lika troligt som att Ryssen skulle komma. Men det klart, om vi som pytteland fortfarande står o petar på björnen som Magda och Linde gör kan ju vad som helst inträffa.
Citera
2022-08-27, 16:06
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Jag stöttar inte Putin. Och gillar inte alls detta krig/invasion. Och jg gillar heller inte inflation och höga energipriser i Sverige långt ifrån konflikten.
Allt du skrivit som jag läst tyder på att du inte stöder Ukraina utan tycks mena att de borde ha kapitulerat omedelbart. Och att vi svenskar absolut inte bör tänka på att försöka göra motstånd mot Putin. Har jag helt missförstått dina femhundra inlägg?
Citera
2022-08-27, 16:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Okej, vilken ställning tyckte du vi såg vid invasionen av Irak?

Då stöttade Sverige USA om jag inte minns fel. Vad har det med detta att göra?
Citera
2022-08-27, 16:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Vem har tagit Syriens sand och dadlar?
😂 du får inte Syriens råvaror att låta särskilt attraktiva.
Citera
2022-08-27, 16:07
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Vem har tagit Iraks olja? Vem har tagit Syriens sand och dadlar? Är du en sådan där vänstertomte som tror att den irakiska oljan idag tillhör USA? Om så, källa tack.

Långt långt ifrån vänster. Olja handlar lika mycket om vem som får köpa oljan och prissättning som att äga olja. Nu börjar jag tro att du är korkad på riktigt.
Citera
2022-08-27, 16:08
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Du tänker att en nation bara kan göra en sak åt gången? Antingen har man sanktioner mot Ryssland eller försöker göra något åt gängvåldet? Låter lite konstigt i mina öron.

Nä, det är tydligt att de har flera bollar i luften. Ingen av bollarna verkar dock funka speciellt bra.
Citera
2022-08-27, 16:08
Medlem
Citat:
Okej, vilken ställning tyckte du vi såg vid invasionen av Irak?

Vi stödde den inte i alla fall utan höll väl samma linje som t ex Norge, Tyskland och Frankrike?

USA blev sura och döpte om pommes till freedom fries. Jävla grodätare tyckte man.

Du vet att den absoluta majoriteten av Nato var emot va? Eller minns man inte det i ryssmedia?
Citera
2022-08-27, 16:09
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
😂 du får inte Syriens råvaror att låta särskilt attraktiva.
Har du någonsin sett någon vara märkt "made in Syria", (människor räknas inte).
Citera
2022-08-27, 16:10
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Allt du skrivit som jag läst tyder på att du inte stöder Ukraina utan tycks mena att de borde ha kapitulerat omedelbart. Och att vi svenskar absolut inte bör tänka på att försöka göra motstånd mot Putin. Har jag helt missförstått dina femhundra inlägg?

Jag är absolut neutral, mest för att vi inte kan påverka nämnvärt men även att jag bryr mig främst o först om sverige. Vi ska inte spela med i storpolitiken med de begränsade resurser vi har. Ingen bryr sig om sverige utanför europa.
Citera
2022-08-27, 16:11
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Nä, det är tydligt att de har flera bollar i luften. Ingen av bollarna verkar dock funka speciellt bra.
Men du menar att om vi slutar att stå upp för Ukrainas befolkning så kommer vi lösa gängvåldet och skjutningarna i Sverige? Utveckla gärna...
Citera
2022-08-27, 16:12
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Berätta. Vad exakt gör sverige just nu?
Bidrar med att stötta Ukraina som är utsatt för dom gängkriminella i Kreml.
Senast redigerad av Taggad 2022-08-27 kl. 16:15.
Citera
2022-08-27, 16:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Långt långt ifrån vänster. Olja handlar lika mycket om vem som får köpa oljan och prissättning som att äga olja. Nu börjar jag tro att du är korkad på riktigt.
Källa på nu och då, tack.
Att du är riktigt korkad är det nog inga här på tråden som tvivlar på. Så, fortsätt att skriva och bekräfta allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in