2022-08-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteobefure
"To be dealing with intercourse and blowjobs is not even worth the effort".
Till frågan: Om en tjej mot betalning runkar av en efter exempelvis massage så är det happy ending, dvs sexköp, men är det sexköp även om man runkar själv och betalar för att komma på henne eller i hennes närhet? Är det juridisk skillnad om hon är naken eller har kläder på sig när detta händer?
Men saknar du fullständigt en hjärna?
Så du vill betala och sedan onanera och spruta på någon eller i absolut närhet? Låter som ett sexköp i mina öron.
Citera
2022-08-27, 13:04
Medlem
Jag brukar köpa tågbiljett enbart för att kunna runka på tågtoaletten samtidigt som jag blir verbalt uppläxad av konduktören för att jag vägrar gå ut. Deras stränga röst gör att jag kommer. Är det sexköp?
Citera
2022-08-27, 13:29
Medlem
Citat:
Därtill krävs att du specifikt betalar extra för hennes aktiva eller passiva sexuella handling.

Låter inte rimligt... då skulle sexköplagen kunna rundas genom att kvinnan säljer någon annan tjänst eller vara och ger sexet "utan extra kostnad"

Lite som.den där mackan man kunde köpa tillsammans med öl/sprit på krogen men som man sen inte förväntades äta utan den äteranvämded till nästa kund och var bara för att runda förbudet att sälja alkohol utan mat. (Nej, är inte så gammal men har läst om det)
Citera
2022-08-27, 13:30
Avslutad
Vi avstår frågan att betala för att spruta på någon.

Vad frågan gäller är frivillig laglig nakenmassage (en eller båda parter nakna), där massörskan inte rör kundens könsorgan och inte tillfredsställer honom sexuellt. Hans avsikt är inte heller någotdera.

Utlösning får han genom att onanera helt självständigt på egen hand, antingen fritt eller under handduk. Handduk bör inte spela roll då nakenhet inte ska ha betydelse då det inte är blottning eller sexuellt ofredande saken gäller.

Är det sexköp, och vad har han i så fall köpt och hon sålt?
Citera
2022-08-27, 13:49
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:

Vad frågan gäller är frivillig laglig nakenmassage (en eller båda parter nakna), där massörskan inte rör kundens könsorgan och inte tillfredsställer honom sexuellt. Hans avsikt är inte heller någotdera.

Utlösning får han genom att onanera helt självständigt på egen hand, antingen fritt eller under handduk. Handduk bör inte spela roll då nakenhet inte ska ha betydelse då det inte är blottning eller sexuellt ofredande saken gäller.

Ja du, blir väl både en laglig fråga samt en moralisk fråga. Det lagen säger i frågan kan jag inte hjälpa med, men vore intressant om någon annan kunde. Moraliskt så har man ju betalat för att titta på horan medan man drar i kuken. Och hon vet mycket väl att hon säljer sin look gör ett sprut.
Citera
2022-08-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbolag
Lagen påvisar väl om syftet är sexuellt

så teoretiskt skulle du kunna bli dömd om hon exempelvis rör vid dig samtidigt, om syftet är sexuellt så att säga
Och precis just det gällde inte frågan, försök igen!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2022-08-27 kl. 14:10.
Citera
2022-08-27, 13:59
Medlem
Citat:

Har han betalat extra för onani-delen så är det sexköp.
Utan betalning kommet ingen massörska acceptera att kunden börjar onanera. Då blir det istället sexuellt ofredande.
Om du enbart betalar för nakenmassage och sedan börjar onanera och massörskan inte tar illa upp då skulle det vara lagligt. Men det lär aldrig ske annat än i teorin.
Citera
2022-08-27, 14:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nej. Det är en avgörande skillnad mellan att betala för att titta på en person och att betala för att göra något med en person.
Att titta är väl per definition att göra något?
Citera
2022-08-27, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Har han betalat extra för onani-delen så är det sexköp.
Utan betalning kommet ingen massörska acceptera att kunden börjar onanera. Då blir det istället sexuellt ofredande.
Om du enbart betalar för nakenmassage och sedan börjar onanera och massörskan inte tar illa upp då skulle det vara lagligt. Men det lär aldrig ske annat än i teorin.
Säg inte det.. Det finns massörskor som i priset för oljemassage inkluderar "helkroppsmassage" där kunden inte förstår att det förhåller sig så.
Vad som eventuellt skulle vara sexuellt ofredande är svårt att förstå när proceduren sker successivt och där kunden ombeds att lägga sig naken och där massörskan inte backar för erektion.
Citera
2022-08-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Att titta är väl per definition att göra något?

Nja, det skulle jag inte påstå. Notera även att jag skrev "göra något med".
Det är ju trots allt en ganska tydlig skiljelinje medan att passivt observera någon annan göra något, och att aktivt göra något mot eller med den personen.
Citera
2022-08-27, 14:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nja, det skulle jag inte påstå. Notera även att jag skrev "göra något med".
Det är ju trots allt en ganska tydlig skiljelinje medan att passivt observera någon annan göra något, och att aktivt göra något mot eller med den personen.
Du skrev faktiskt "göra något" i kursiv stil, det var därför jag fokuserade på det. Att passivt och aktivt göra något håller jag med om, men att titta är fortfarande per definition att göra något.
Citera
2022-08-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Du skrev faktiskt "göra något" i kursiv stil, det var därför jag fokuserade på det. Att passivt och aktivt göra något håller jag med om, men att titta är fortfarande per definition att göra något.

Visserligen, men tänker nog att man bör läsa det i sitt sammanhang. Sedan kan man naturligtvis diskutera de filosofiska aspekterna, men det lämpar sig nog bättre för en annan tråd.

Tillägg: Kursiveringen var i syfte att belysa skillnaderna mellan ett passivt och ett aktivt agerande, men det hade naturligtvis kunnat uttryckas tydligare.
Senast redigerad av Nulb 2022-08-27 kl. 14:19. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in