2022-08-26, 20:38
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Ursäkta men vilket kasst inlägg. En läkare sa att barnet var rabiat och autistisk? Sorry men detta låter fullständigt osannolikt men ser du bor i Eskilstuna från tidigare inlägg.

Kan du citera läkaren exakt och beskriva omständigheterna så man fattar vad fan du försöker berätta.

Tror han menar ”apatisk”. Att barnet är chockat.
Citera
2022-08-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” – Det här är ett jättefarligt område, säger en kvinna som bor i närheten”

Årby har varit ett skitområde i över 30 år. Skulle aldrig sätta min fot där frivilligt. Geografiskt ligger det rätt centralt.
Citera
2022-08-26, 20:40
Medlem
Mindbusinesss avatar
Vad har vi för gängkonflikter som kan ligga bakom detta? Någon som har koll på områdets gangsters?
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det förvånar mig inte.
Hoppas att de är de tilltänkta offren om ni förstår hur jag menar.

Låter som en "färgad Afrikan" som hämnats på sin Fru/sambo och barn. Man får de vibbarna när man läser lite i lokaltidningarna. Alternativt att det är en skitunge som vill bli storgangster..Dock av samma ursprung.
Senast redigerad av Milldue 2022-08-26 kl. 20:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13teckenlangt
Oskyldig kvinna och barn, jag var på akuten när dessa kom in, ett barn var helt rabiat och autistisk enligt läkarna.

Enligt vad läkarna sa så verkar det gå bra iaf.

Ja hoppas på det bästa.

jaa ja. Fysiskt bra kanske. Men psykiskt då? Hur fan mår man efter att ha hamnat i ett jävla kulregn på/vid en lekplats i sitt bostadsområde.

Dags att ta de psykologiska effekterna på allvar! Både hos offer men också hur resten av samhället påverkas av dessa äckliga skithögar till kriminella.
Citera
2022-08-26, 20:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Med 18 skjutningar hittills i år sticker Eskilstuna ut i den nationella statistiken. Och i stadsdelen Årby skjuts det mer än någon annanstans i Sverige.”
Citera
2022-08-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Låter som en "färgad Afrikan" som hämnats på sin Fru/sambo och barn. Man får de vibbarna när man läser lite i lokaltidningarna.
låter inte helt otroligt
Citera
2022-08-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Årby… snepippad somalier från Fröslunda som varit ute på äventyr och skjutit snett är min gissning. Gissar på gärningsmannens ålder är mellan 15 och 17. På pappret i all fall. Ttterligsre gissning är att han kommer beskrivas som ”en fin kille” som ”gillade fotboll”.

Alt småbarnspappa.
Citera
2022-08-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roiderbanks
Årby har varit ett skitområde i över 30 år. Skulle aldrig sätta min fot där frivilligt. Geografiskt ligger det rätt centralt.

Må så vara men människor bor där ändå. Sådana som är helt oskyldiga och som aldrig vill vara inblandade i något sådant här. De har rätt att leva i fred och trygghet fast de tvingats bo i skitområden tillsammans med gängkriminella.

Det är på tiden att vi slutar ursäkta dessa våldsdåd med att de sker i skitområden där vi tillräckligt priviligierade aldrig skulle sätta våra fötter, just därför att vi har lyxen att kunna välja!

Edit: säger inte att just du ursäktar dåden med att det är i sådana områden men det är måånga som gör det.
Citera
2022-08-26, 20:43
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tror han menar ”apatisk”. Att barnet är chockat.
Skulle läkaren dra det här i körummet eller
Citera
2022-08-26, 20:44
Medlem
Sittande på vespa, adrenalinpåslag, troligen maskerad och kan haft delvis skymd sikt i och med det, 15skott under kort tid.

= Nej det är inte busenkelt att träffa något då, inte ens enkelt att träffa någon som står still och än mindre folk som troligen reagerar och är/blir i rörelse.
Citera
2022-08-26, 20:46
Medlem
Här har vi anledningen till att jag inte vågar besöka lekplatser med barnen när vi hälsar på släkten i Svealand. Kan bara hålla tummarna för att kvinnan och barnet överlever och kan repa sig psykologiskt.

Skytten har alltså skjutit rätt in på en lekplats full av familjer. Vad har man knaprat för avtrubbande preparat innan man kommer på den idén?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in