Citat:
Ursprungligen postat av
MondoBizarro
Fast det är där som problemet kommer...det är inget som går att bara bestämma rakt av.
Du kan känna dig rätt säker på att någon, någonstans, har bett t ex en admin att sätta din avatar som NSFW eftersom de jobbar på ett ställe där det skulle kunna skapa problem.
Detta hände när jag hade en avatar som faktiskt var olämplig. Jag tror att det kan ha att göra med det, jag har ju ännu inte fått en förklaring till hur min nuvarande bild är olämplig. Jag tog upp detta, men fick bara svaret att bilden är olämplig utan förklaring. Så jag vet fortfarande inte om det är ett misstag eller ej, eller (om det inte är ett misstag)
varför den skulle vara olämplig. Att tycka att en datorgjord Halloweenmask är "gore" är lite överdrivet känsligt men det är den enda förklaringen jag själv kan tänka ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Det handlar inte om att avataren på något sätt är olämplig för Flashbacks skull. Det är för att de användare som kryssar i att de inte vill se olämpliga avatarer ska kunna ha den möjligheten. Det kan vara för att de sitter på kontoret och läser eller vad som helst. Tolkningsföreträde tycker jag ska ges till dessa användare.
Själv har jag inget behov av SFW-läge gällande avatarer men har förståelse för att alla inte sitter i samma läge som jag.
En avatar är inte heller något som påverkar ens möjlighet att debattera eller göra sin röst hörd, så jag skulle mer se den som en kul bonus så länge den inte påverkar andras möjlighet att använda forumet.
Min bild är dock inte olämplig att visas på en arbetsplats. Jag skulle åtminstone vilja höra från någon varför den skulle vara det, för jag själv är inte övertygad om att någon faktiskt ens har den åsikten.