2022-08-26, 13:18
Medlem
sugmag-ses avatar
Efter att inte ha fått svar på detta på över ett år trots att jag ställt frågan flera gånger så får jag väl officiellt klaga.
Varför är min profilbild tvångsinställd som olämplig?
Jag kan inte ändra detta och har bara fått svaret att den är olämplig - inget alls om anledningen till det. Jag själv tycker inte att min profilbild borde kunna anses vara olämplig av någon. Lås upp min profilbild!
Citera
2022-08-26, 13:23
Medlem
CommonSenses avatar
Är det inte så att alla användare kan själv välja om man vill se olämpliga avatar eller inte? tror det är nått du kan ändra på i inställningar för jag kan se din avatar
Citera
2022-08-26, 13:29
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Är det inte så att alla användare kan själv välja om man vill se olämpliga avatar eller inte? tror det är nått du kan ändra på i inställningar för jag kan se din avatar

Jag tror TS vill tvinga folk som väljer bort olämpliga bilder till att se hans bild....störd med andra ord
Citera
2022-08-26, 13:42
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Vanligtvis är det så, men för mig är den tvångsinställd.
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Jag tror TS vill tvinga folk som väljer bort olämpliga bilder till att se hans bild....störd med andra ord
Om en bild från ett videospel är upprörande för dig så är nog inte Flashback rätt forum för dig att hänga på. Jag har svårt att tänka mig att min bild upprör forumets användare. Bara orden som skrivs här är mer upprörande än en bild från GTA.
Citera
2022-08-26, 13:47
Medlem
Oh. Jag trodde att det var den där "parental advisory" som var din avatar.

Kan se din riktiga nu dock och så värst uppseendeväckande eller olämplig skulle jag inte kalla den.
Citera
2022-08-26, 13:58
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Vanligtvis är det så, men för mig är den tvångsinställd.

Om en bild från ett videospel är upprörande för dig så är nog inte Flashback rätt forum för dig att hänga på. Jag har svårt att tänka mig att min bild upprör forumets användare. Bara orden som skrivs här är mer upprörande än en bild från GTA.

Men du bestämmer inte över andra...Och andra är inte som dig ! Folk, precis som du, har en egen vilja. Är du psykiskt störd eller fattar du den biten ??
Citera
2022-08-26, 14:50
Moderator
MondoBizarros avatar
Det hela är väldigt enkelt: en hel del som jobbar t ex på kontor vill kunna surfa på forumet utan risk för att någons avatar med en stor manslem eller vad det nu kan vara ploppar upp på skärmen exakt när chefen går förbi, därav finns det också val för att välja om man vill visa dessa avatarer eller inte.

De som tvunget vill ha och vill se alla de märkliga avatarer som finns där ute väljer att visa NSFW-avatarer och alla borde kunna vara nöjda med det.
Citera
2022-08-26, 14:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Men du bestämmer inte över andra...Och andra är inte som dig ! Folk, precis som du, har en egen vilja. Är du psykiskt störd eller fattar du den biten ??
Jag har inte påstått mig bestämma över andra. Jag har endast påstått att min profilbild inte är olämplig att visas på forumet.
Citera
2022-08-26, 14:52
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det hela är väldigt enkelt: en hel del som jobbar t ex på kontor vill kunna surfa på forumet utan risk för att någons avatar med en stor manslem eller vad det nu kan vara ploppar upp på skärmen exakt när chefen går förbi, därav finns det också val för att välja om man vill visa dessa avatarer eller inte.

De som tvunget vill ha och vill se alla de märkliga avatarer som finns där ute väljer att visa NSFW-avatarer och alla borde kunna vara nöjda med det.
Skillnaden här är ju att min profilbild inte är en stor manslem eller något annat som vore problematiskt på en arbetsplats. Jag motsätter mig bedömningen att min profilbild är NSFW.
Citera
2022-08-26, 14:56
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Skillnaden här är ju att min profilbild inte är en stor manslem eller något annat som vore problematiskt på en arbetsplats.
Fast det är där som problemet kommer...det är inget som går att bara bestämma rakt av.
Du kan känna dig rätt säker på att någon, någonstans, har bett t ex en admin att sätta din avatar som NSFW eftersom de jobbar på ett ställe där det skulle kunna skapa problem.
Citera
2022-08-26, 15:02
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Jag har inte påstått mig bestämma över andra. Jag har endast påstått att min profilbild inte är olämplig att visas på forumet.

Det handlar inte om att avataren på något sätt är olämplig för Flashbacks skull. Det är för att de användare som kryssar i att de inte vill se olämpliga avatarer ska kunna ha den möjligheten. Det kan vara för att de sitter på kontoret och läser eller vad som helst. Tolkningsföreträde tycker jag ska ges till dessa användare.

Själv har jag inget behov av SFW-läge gällande avatarer men har förståelse för att alla inte sitter i samma läge som jag.

En avatar är inte heller något som påverkar ens möjlighet att debattera eller göra sin röst hörd, så jag skulle mer se den som en kul bonus så länge den inte påverkar andras möjlighet att använda forumet.
Citera
2022-08-26, 15:07
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Fast det är där som problemet kommer...det är inget som går att bara bestämma rakt av.
Du kan känna dig rätt säker på att någon, någonstans, har bett t ex en admin att sätta din avatar som NSFW eftersom de jobbar på ett ställe där det skulle kunna skapa problem.
Detta hände när jag hade en avatar som faktiskt var olämplig. Jag tror att det kan ha att göra med det, jag har ju ännu inte fått en förklaring till hur min nuvarande bild är olämplig. Jag tog upp detta, men fick bara svaret att bilden är olämplig utan förklaring. Så jag vet fortfarande inte om det är ett misstag eller ej, eller (om det inte är ett misstag) varför den skulle vara olämplig. Att tycka att en datorgjord Halloweenmask är "gore" är lite överdrivet känsligt men det är den enda förklaringen jag själv kan tänka ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det handlar inte om att avataren på något sätt är olämplig för Flashbacks skull. Det är för att de användare som kryssar i att de inte vill se olämpliga avatarer ska kunna ha den möjligheten. Det kan vara för att de sitter på kontoret och läser eller vad som helst. Tolkningsföreträde tycker jag ska ges till dessa användare.

Själv har jag inget behov av SFW-läge gällande avatarer men har förståelse för att alla inte sitter i samma läge som jag.

En avatar är inte heller något som påverkar ens möjlighet att debattera eller göra sin röst hörd, så jag skulle mer se den som en kul bonus så länge den inte påverkar andras möjlighet att använda forumet.
Min bild är dock inte olämplig att visas på en arbetsplats. Jag skulle åtminstone vilja höra från någon varför den skulle vara det, för jag själv är inte övertygad om att någon faktiskt ens har den åsikten.
Senast redigerad av sugmag-se 2022-08-26 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in