2022-08-25, 22:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Det står redan klart att de flesta gör det för pengarna som utlovas. Sedan inser de allvaret och inser att de är totalt lurade, då en av anledningarna är att Ryssland påstår att det är en militär operation istället för att säga att det är ett fullblodigt krig. En annan är att de inte får vad de har utlovats.

Tyvärr har de stackars ryssarna från bondhålorna inget vetskap om detta.

Tragiskt!

Vilket jävla skithål Ryssland är!!!!

Det fetade tror jag även på. Få se vad som sker när änkepensioner inte betalas ut.., och skvallret via telefonen når hemmafronten.

Bitterhet borde vara den normala psykologiska reaktionen.
Citera
2022-08-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Enligt källan här vid 1:40 vill ryssarna omdirigera strömmen från kärnkraftverket till sitt egna nätverk: https://www.youtube.com/watch?v=ZtOsuR4M0dE

Jag förstår inte vad ryssarna ska med den strömmen till? Är det ström direkt Ryssland, eller vill de använda elektriciteten själva i Ukraina?

Ryssarna kopplar det till sitt nät på Krim och in i det ryska elnätet. Därför Ukraina skjuter på transformatorstationer och ledningar och i viss mån kärnkraftverket.
Så det kärnkraftverket är nog förlorat för alltid. Dom får bygga ett nytt i Kiev eller nåt. 50 miljarder till i sjön för Ukraina.
Senast redigerad av HappyUW 2022-08-25 kl. 23:14.
Citera
2022-08-25, 22:58
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Enligt mig :

Lavrov skulle han ha behållit (för han slickar röv, och har cred utomlands), Putin är en annan sak. Då skulle det ha blivit Lefortovo fängelset, och ett nackskott efter en mycket snabb och klinisk rättegång. Putins släkt skulle ha gjort dokumentärer på CNN...(de som överlevt)

Den eventuella cred lavröv haft är ju borta nu.... Med Ukraina blev allt han sa uppenbara lögner.

Generellt har ryzzk propaganda i väst havererat pga kriget i Ukraina. Tidigare såg inte alla genom lögnerna men nu är det så uppenbart. Även kleptofascismen har blivit väldigt tydlig.
Citera
2022-08-25, 22:59
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Drivmedel och eldningsolja har ökat mer. Eldningsoljan har ökat med ca 100% på ett år. Utöver det handlas den i dollar – vilken i sin tur har ökat med ca 17%. Det är vad Sverige och EU har att skopa in.

Det katastrofala vetepriset som orsakat ”världssvält”, drivet av kriget i Ukraina, har i verkligheten inte ökat alls.

Världen är full av agendadrivande lögnare och godtrogna fågelholkar som villigt sväljer.

Drivmedelsleverantörerna har passat på att höja marginalerna. Eldningsolja är en krympande marknad priset har stigit sedan 2000-talet. Vet ej vilken tidshorisont du har där.
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/priser-och-konsumtion/prisindex-i-producent-och-importled/prisindex-i-producent-och-importled-ppi/pong/tabell-och-diagram/prisindex-for-petroleumprodukter/prisindex-for-eldningsolja-1-1990100.-uppdateras-ej-efter-2020m12/

Vete priset var uppe på höga nivåer ett tag men har nu sjukt tillbaka.
https://tradingeconomics.com/commodity/wheat
Citera
2022-08-25, 23:04
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Det fetade tror jag även på. Få se vad som sker när änkepensioner inte betalas ut.., och skvallret via telefonen når hemmafronten.

Brinner redan värvningskontor runt om i Ryssland Samt orden sprids redan bland de som bara fått " saknade " och inte " formellt döda " anhöriga och blivit utan pension . Faktum är att Ryssland faktiskt inte vet vilka som är döda eller saknade och att Ukraina har mängder med Ryssar i " liksäck " som Ryssland inte tagit emot . Ukraina har redan försökt lämna tillbaka ett antal tågvagnar med döda och Ryssland har vägrat ( Började redan när VDV utplånades ) Så Ryssland till och med vanhedrar sina döda soldater
Citera
2022-08-25, 23:18
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Vi kan ju ta ett handfast exempel: Ryska armén stormade INTE Azovbataljonens knektar när de förskansat sig i Azovstal-anläggningens kulvertar i Mariupol. De hade de kunnat göra och döda varenda Azovkrigare eftersom anläggningen var fullständigt omringad. Men ryssarna ville undvika en massaker på de hundratals civilister Azovknektarna släpat med sig som mänskliga sköldar. Detta faktum gjorde att Azovs kapitulation tog veckor i stället för några dagar.
Då du menar att de här pajaserna skulle storma Azlovstal?
https://www.youtube.com/watch?v=5DVsBvYR-7c
Azlov gav upp p.g.a brist på mat och läkarvård.
Citera
2022-08-25, 23:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Brinner redan värvningskontor runt om i Ryssland Samt orden sprids redan bland de som bara fått " saknade " och inte " formellt döda " anhöriga och blivit utan pension . Faktum är att Ryssland faktiskt inte vet vilka som är döda eller saknade och att Ukraina har mängder med Ryssar i " liksäck " som Ryssland inte tagit emot . Ukraina har redan försökt lämna tillbaka ett antal tågvagnar med döda och Ryssland har vägrat ( Började redan när VDV utplånades ) Så Ryssland till och med vanhedrar sina döda soldater

Jo, du tar även fram fler poäng som kommer att belasta de ryska myndigheterna, med frågor man inte vill ge svar på. Detta kommer inte att hålla i längden. Tippar att vid vintern så kan "ting" ske i de egna ryska leden.

Personligen tycker jag nog synd om ryssarna (inte Wagner/Kadyrov/eller psykopaterna). De har inget där att göra, och de vet nog om det själv. De vill hem.
Citera
2022-08-25, 23:33
Medlem
Tvonds avatar
Taiwan skänker 800 st 860 revolver drones till Ukraina ett rejält tillskott och verkar vara en kompetent drone som kan bära upp till 8 st 60mm granater och en räckvidd på 2 mil och 20 min flygtid.

https://dronesvision.com/mortar-revolver-bomber-drone/
Citera
2022-08-25, 23:33
Medlem
%s avatar
Citat:

Ryssland ligger på en hedrande 11 plats i självmordslistan efter ett gäng Afrikanska länder.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate
Något för vatniksarna i tråden att ta efter!
Citera
2022-08-25, 23:38
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Då du menar att de här pajaserna skulle storma Azlovstal?
https://www.youtube.com/watch?v=5DVsBvYR-7c
Azlov gav upp p.g.a brist på mat och läkarvård.

Och varför hade de brist på mat och läkarvård tror du? Jag kan svara åt dig, de var omringade av ryssarna och var tvungna att ge upp till sist, trots hundratals gisslan av mänskliga sköldar. För fega för att fightas till sista man som deras idoler i Waffen-SS.
Senast redigerad av Drozd 2022-08-25 kl. 23:44.
Citera
2022-08-25, 23:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Ryssland ligger på en hedrande 11 plats i självmordslistan efter ett gäng Afrikanska länder.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate
Något för vatniksarna i tråden att ta efter!

Få se om bitterheten jag nämnde, kommer visa sig mot det politiska..inhemskt. Får se..
Citera
2022-08-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag påminner mig hur Zelensky någon gång i mars stod och sade, inför ett bombat hus i Kiev där tre personer hade dött att "detta är en akt av folkmord!". Nu är folkmord visserligen ett ord som "alla" gärna vill svänga sig med i nyheterna, och som dessutom används med litet olika betydelser, men det var ändå ett av de mest extrema exemplen på lättsinnigt bruk av den termen jag har sett.

Denna invasion och detta krig har delvis folkmord som mål eftersom den ryska statspropagandan fokuserat på att demonisera den ukrainska befolkningen. Det betyder i praktiken att den ryska militären i de flesta situationer rätt och slätt inte bryr sig om de träffar civila eller soldater.

Det är en del i Rysslands krigföring. Propagandan är viktig för dem, man vill få folk att förminska det som händer.

Du är säkert en jättebra person, men du bidrar till något riktigt vidrigt som har pågått i ett halvår och säkert kommer att pågå i ett halvår till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in