2022-08-25, 19:07
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vad menar du är fake news?
Att Lööf tilldelats ett målsägandebiträde?

Du är medveten om att det finns ett antal brottsrubriceringar som inte kräver att brottet är fullbordat..?
Jag är fullt medveten om det men jag tycker tajmingen är extremt märklig. Uppenbarligen har ”förberedelse till terroristbrott genom förberedelse till mord” absolut ingenting med det genomförda mordet att göra. Kammaråklagaren har också sagt att misstanken är ”formulerad” så att Annie blir ett målsägande och då undrar jag lite vad syftet med det är. Återstår att se om det finns någon bäring i hans mordplaner på Annie, eller om det är en påverkanskampanj på valet.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Om gärningsmannen hade för avsikt att mörda även henne ligger ju brottet förberedelse till mord nära till hands. Om Lööf då var det tilltänkta målet är hon tillika brottsoffer.
Kanske har någon fantiserat om att begå brott mot Annie Lööf, jag tror ganska många har det, men inget begicks mot henne, så hon är inget brottsoffer annat än i fantasin.
Citera
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Satans utsände hade nog ändå inte dött av ett simpelt knivhugg. Kniven hade förvandlats till aska och hon hade skrattat elakt.

Det här var typ min första tanke
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Det här bevisar bara att det finns vita terrorister också.

Nej, det är redan bevisat sedan tidigare...

Nu känns det rätt viktigt att komma ihåg att detta bara är ett beslut från åklagare att väcka åtal gällande planerat mord på Annie Lömsk. Med tanke på befintlig information och rådande omständigheter finns tycker jag det finns ganska seriösa anledningar att ifrågasätta åtalet. För det första låter det som en väldigt märklig kombo att planera att mörda Wieselgren och Lööf - det finns ingen koppling mellan de båda.
Var GM bara ute efter Lööf, och misstog Wieselgren för Lööf, kräver det att GM var helblind.
Sedan har vi faktumet att det är valtider, och att ett politiskt aktivistiskt rättssystem har ett intresse av att påverka opinionen genom att påstå att dådet var politiskt motiverat mot vänstern. Om målet underkänns, eller GM frikänns osv efter valet, är detta försent - åtalet har redan påverkat valutgången.
Har GM erkänt, kan detta vara pga GMs psykiska sjukdom och inte pga att GM faktiskt planerade att mörda Lööf. Och det aktivistiska rättssystemet tackar och tar emot. Se Thomas Quick för exempel på när detta hänt förut.
Citera
2022-08-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det tror jag inte ett dugg på. Hon vill bara ha maximal uppmärksamhet innan valet.
+1 på det, igår var nyheten att det blågula blocket leder, idag är nyheten att onda rasistnazister vill mörda rödgröna Annie.
Citera
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Annie har fått ett målsägandebiträde.

Verkar som att Annie varit tänkt måltavla vid mordet i Almedalen.

Här vill jag diskutera om valet är avgjort nu? Kommer centern få sympatiröster så pass att de avgör valet?

Det där med sympatiröster på Annie Lööf låter inte bra.
Säkrast att hyra en inkompetent yrkesmördare som får försöka mörda den jag tänker rösta på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Jo, att skriva om så det passar agendan är på mode.

Menar du att rättsväsendet agerar för att folk ska rösta C..?

Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Jag är fullt medveten om det men jag tycker tajmingen är extremt märklig. Uppenbarligen har ”förberedelse till terroristbrott genom förberedelse till mord” absolut ingenting med det genomförda mordet att göra. Kammaråklagaren har också sagt att misstanken är ”formulerad” så att Annie blir ett målsägande och då undrar jag lite vad syftet med det är. Återstår att se om det finns någon bäring i hans mordplaner på Annie, eller om det är en påverkanskampanj på valet.

Citat:
Ursprungligen postat av belf
Kanske har någon fantiserat om att begå brott mot Annie Lööf, jag tror ganska många har det, men inget begicks mot henne, så hon är inget brottsoffer annat än i fantasin.

Förberedelse till mord (om det nu är rubriceringen) kräver mycket riktigt mer än fantasier. Bl.a. kan det handla om en utarbetad plan eller att man köpt in exempelvis ett vapen för dådet.
Citera
Medlem
TompaOs avatar
Skulle säga Annie Lööf är enskilt det största hotet mot rikets framtid. Skulle hon få inflytande… hemska tanke. Synd han nöjde sig med psykologtanten.
Citera
2022-08-25, 19:11
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Låter som en efterhandskonstruktion från ett psyko, som vill låta lite coolare. Den där sopan borde bara hänga sig i cellen. Han är sån loser och har inget att leva för.

Exakt, han misslyckas med Annie Lööf och väljer istället på måfå en annan eprson som visar sig vara en viktigpetter det med. Det är otäkt vad som än har hnt eller vad tanken var men han bröstar upp sig. Men samtidgt, va fan åker man till Gotland för att mörda en psykiatrisammordnare?

Annie Lööf kommer få chansen att prata om det verkliga högerextremisthotet. Hon kommer ta alla chanser.
Citera
2022-08-25, 19:12
Medlem
Rezards avatar
Nu ska vi inte glömma det riktiga offret, Theodor Engström.

"Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?"
Citera
2022-08-25, 19:14
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf

Förberedelse till mord och förberedelse till terrorbrott är riktiga brottsliga handlingar. Om man går ut på stan med en kniv till ett torgmöte med en uppenbar avsikt att döda någon så är det ett brott, utan tvekan. Det är brott mot knivlagen, och det är förberedelse till mord eller terrorbrott.
Citera
2022-08-25, 19:14
Medlem
var det därför det benämns terroristbrott?

"Theodor Engström häktas – misstänkt för terroristbrott i Visby under Almedalen
VISBY
Publicerad 20 jul 2022 kl 08.34, uppdaterad kl 15.49"

"Nu häktas han även för terroristbrott samt förberedelse till terroristbrott.

– Det finns en brottsmisstanke gällande förberedelse till terrorbrott och det avser då en annan eller andra personer än den avlidna, säger åklagare Henrik Olin. "

https://www.expressen.se/nyheter/theodor-engstrom-begars-haktad-misstankt-for-terroristbrott-i-visby-under-almedalen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in