2022-08-25, 00:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Flera av de döda och skadade var BARN!

Vart hittar jag bilderna?
Citera
2022-08-25, 01:03
Medlem
Känns fint att Ukrainas offensiv börjar snart. Putler's hjärtinfarkt närmar sig med stormsteg. Vad blir hens nästa steg? Förutom att döda och röva bort barn alltså?
Citera
2022-08-25, 01:09
Avslutad
Mycket trevligt att läsa om Ukrainas motoffensiv och lyckade lönnmord på de som blir utnämnda av Ryssland att ta över i ockuperade städer. Ska bli kul att se om fler ryzzar vågar sig på att ta rollerna som nya borgmästare i ockuperade städer när de vet att döden kan komma när som helst som för Ivan.

Citera
2022-08-25, 01:15
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Så ryssarna bombar järnvägsstationer igen med massa civila döda. Äkta svin är de.

Sen så fattar jag inte att ni orkar sitta och tjafsa med ”akademikerfyllo”. Hen hittar ju bara på allt hen skriver, noll fakta. Direkt ur ”röven”.
Ja de har svinat sig duktigt hela kriget, kika bara på drönarbilder över Marieupol före och efter kriget.

Jag hoppar nästan alltid förbi vad han skriver.
Ingen idé att läsa tramset.
Citera
2022-08-25, 01:27
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Om Ryssland bombar Kiev så kan Ukraina bomba Moskva.
Har jag fel i den logiken ?

Rent moraliskt, nej. Rent realistiskt så blir det svårt.
Citera
2022-08-25, 01:30
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Nu benar vi upp detta:

1) Ryssland har inte förhindrat export av spannmål, utan erbjudit fri lejd genom Svarta havet (min tidigare källa).

2) Jag påstod att det är sannolikt att USA utsatt UA för påtryckningar att inte exportera spannmål, eller att fördröja exporten av densamma, för att försöka vända världsopinionen mot Ryssland.

Sluta nu med rökridåer och debattera på ett intellektuellt renhårigt sätt.

Ryssland har både lagt ut minor och haft ett stort antal skepp utanför Ukraina för att stoppa transporter. Det är minst tre månader gammal fakta.
Citera
2022-08-25, 01:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Traditionellt är jag en anhängare av absolut frihet. I dagsläget kan det kanske behövas ändå. Väst har många betalda infiltratörer och illasinnade globalistiska organisationer som vill verka i Ryssland. Se vilket liv det blev i EU när Ungern ville banna Soros Open University. Storkapitalet styr väst, och har lagt under sig media. Politik och demokrati kommer på undantag. Det är just därför den här konflikten uppstått. Det är en konflikt mellan två värdessystem. Jag brukade beundra väst och USA under 80-talet. Idag så tycker jag mindre illa om Ryssland än om väst.

Nej det är en konflikt om territorium. Putin har har drömt om att expandera det i decennier.

Klart du gillar Ryssland, det har nog ingen missat.
Citera
2022-08-25, 01:35
Medlem
Citat:
Den flytande naturgas som USA erbjuder är MYCKET dyrare än rysk gas, och transporteras via båt. Dessutom saknar flera stora hamnar i EU infrastrukturen för att ta emot flytande naturgas. Den tar flera år att bygga upp. Om man har pengar till det. Vintern blir kall och hård. Kanske genomskådar folk lögnarna i västmedia om konflikten? Tyskland och Italien förlorar chickenracet och blinktävlingen mot Ryssland först. Eller ska det till en fullskalig revolution inom EU?
Revolutionen har redan startat och den kommer i namnet utav att det är nog utav Rysslands konstanta tattarförstörande utav möjligheten till konstruktiv framtid. Italien och Tyskland behöver du inte oroa dig över i den frågan, för det är där som folket kommer göra det tydligast och före andra. Om du på något sätt tror att Ungern eller Serbien på något vis räknas som part av EU(europa för den delen), och dessutom tror att deras skrik räknas som annat än primaters desperation i dumhetens bur, så är du lite snett på verkligheten. Men nej, Europa kommer inte frysa till döds, och ej heller kommer Europa på något sätt påverkas negativt utav denna konflikten. Helt tvärtom faktiskt, och underbart är det att se hur MÄNNISKOR behandlar SANNING dessa dagar. Ryssland är förlorat oavsett hur denna konflikten slutar. Det handlar inte om kvadratkilometrar eller dumdristig stolthet längre. Ryssland är sett som grottan som gud glömde......från folket till styret. Folket är kuvat och med en accepterad tystnad, så därav skall och kommer de få lida kval för sina val. Detta kan du inte finna i Italien eller Tyskland oavsett hur mycket du än kämpar och försöker genom att hitta tre personer utav tiotusen som gnäller över sin elräkning. Lycka till med lögnerna, och njut av sanningen du blir serverad. Denna gången behöver inte DU lida för den, så alldeles gratis är den också.....sanningen. Tacka Italienarna och Tyskarna ok....om inte nu så någon gång i framtiden.....när du fixat din elräkning och köpt dig lite LNG på tub från USA
Citera
2022-08-25, 02:13
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Den flytande naturgas som USA erbjuder är MYCKET dyrare än rysk gas, och transporteras via båt. Dessutom saknar flera stora hamnar i EU infrastrukturen för att ta emot flytande naturgas. Den tar flera år att bygga upp. Om man har pengar till det. Vintern blir kall och hård. Kanske genomskådar folk lögnarna i västmedia om konflikten? Tyskland och Italien förlorar chickenracet och blinktävlingen mot Ryssland först. Eller ska det till en fullskalig revolution inom EU?

Tyskland bygger två LNG terminaler i rekordfart. Norge har gått om Ryssland redan i naturgasexport, USA gick om ryssland redan för 2 månader sen.

Västeuropa är rika och naturgas är bara en råvara. Det som genererar inkomster i väst är mångdubbelt mer värt än gasen.
Nu sjunker priset på råolja och de flesta bedömmare anser oljepriset snart hamnar under 60USD fat. Det är den gräns ryssland har för break even. Under det priset så blir det en förlustaffär.

Ryssland är inget anbat än en illa skött bensinstation
Citera
2022-08-25, 02:36
Medlem
Citat:
Väntar man något dygn så kommer ofta sanningen fram. Rysstrollen på internet ljög igen. Fast det visste vi väl alla redan.
varför skulle de göra en film då kriget fortfarande pågår? Det går inte ihop. Grejer förändras hela tiden eftersom kriget pågår och de skulle behöva ta om hela filmen då saker ändras och nya saker kommer up. Jag tror inte på dem, jag tror att de hittade på en ursäkt för att de blev avslöjad. Går att göra en ursäkt för vad som helst.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-08-25 kl. 02:39.
Citera
2022-08-25, 03:09
Medlem
I maj snackades det en hel del om den stora sommaroffensiv som Ukraina och NATO skulle företa och som skulle befria Donbass. Nu är sommaren i stort sett över och vi har inte sett röken av någon ukrainsk offensiv, bara ett jävla massa snack om HIMARS (som i och för sig kan ha viss effekt men inte vänder några krig på egen hand). Kiev har i stort sett inte tagit tillbaka en kilometer, tvärtom fortsätter de att pressas mot väster i Donbass, ut mot Dnjepr-slätten. Om typ fem-sex veckor är det för lerigt och för dåligt väder för att hålla på med tunga motoriserade offensiver för Ukrainas del, så i oktober lär fronten stelna ännu mer än nu.

Vid det laget, oktober-november, börjar det också bli riktigt kännbart för EU att ha kapat av importen av rysk gas och olja, då får vi se vad som händer med el- och bränslepriserna och opinionen i Europa.
Citera
2022-08-25, 03:36
Medlem
Delphinuss avatar
Ryssland tappar mark.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/tankesmie-russland-har-mistet-omraader-paa-stoerrelse-med-danmark

Ryssland har senaste tiden förlorat områden på Danmarks storlek och bara tagit områden på Andorras storlek.

Det går dåligt för Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in