2022-08-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Butja var ju en false flag med skådespelare så vad är problemet?

Nu börjar era egna "militärexperter" låta som värsta rysstrollen ju... Är en riktig Putlerist den där Paasikivi...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/paasikivi-befarar-att-stodet-fran-vast-kan-minska

You do the math. Hint, det går jääävligt dåligt för ukraina när även västlig propagandamedia medger att det finns problem.

Enligt bevisen mördade ryssarna civila i Bucha.
Jag har själv en vän vars släkting blev mördad väster om Kyiv.
Förstår inte varför du skriver att Bucha var false flag när du vet att det inte var så.
Citera
2022-08-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, de valde inte demokrati. En minoritet störtade en folkvald president med hjälp av utländskt stöd. En av de starkaste krafterna var nazister, det var därför de hade vice statsminister som var nazist i en övergång. Därefter blev det kaos i landet, och samma delar som fick "sin" föredragna kandidat borttagen, har inte röstat. Studera Euromaidan och ukrainska "demokratiprocesser" så ser du att de har "valt" att fortsätta vara ett skitland.

Vilket inte ger Ryssland rätt att styra upp situationen med våld. Men att efter 6 månader fortsätta och sitta och säga att det är demokratins kamp mot diktaturen visar bara att antingen så vill man inte förstå (hjärntvättad) eller så läser man ingenting som kan vara propaganda.

Det som bäst representerar folkviljan är att där helt enkelt är två viljor. Ukraina är "schizofrent". Därför bör landet splittras.

De ukrainska folkvilja vill inte splittra landet. Det finns ingen Oblast med majoritet för att lämna Ukraina.
Citera
2022-08-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nu som sagt hade man säkert ingen avdelad säkerhetsdetalj över sig. Jag kan inte tänka mig att man trott att Dugins dotter varit ett primärt objekt.

Men som sagt jag har nämnt möjligheten att FSB lät det hända men det känns ganska långsökt.

Det är Ockham's razor som gäller och Dugins dotter föll helt enkelt offer istället för honom själv. Det även om det varit en fjärrkontrollerad bomb. Man klippte henne när man inte kunde klippa honom.

Man ska låta bli att göra saker mer komplicerade än vad de är. Möjligtvis är det dock så att Azov-bataööjonen agerat på egen hand här utan inblandning av Kiev.

Då håller du alltå inte med FSB, som säger att Dugin aldrig var målet.

Så FSB släpper först in en ökänd Azov botoxläpp kvinnlig lönnmördare i landet. Enligt FSB lyckades hon ta sig in i Ryssland med sin 12-åriga dotter och katt i släptåg. De skulle ha smugit in i Ryssland med en bil med tre falska registreringsskyltar. FSB upptäckte det inte. Hon hyrde en lägenhet i samma byggnad som Dugina. Ett terroristkommando bestående av en mamma, 12-årig flicka och en katt skulle ha ägnat nästan en månad åt att studera ett mål så obetydligt för Ukraina som Daria Dugina, och för att gå mer obemärkt förbi skulle en terroristmamma och hennes lilla terroristdotter ha flyttat runt i en bil lika igenkännlig som en Mini Cooper.

Vidare FSB säger följande: "De som förberedde mordet på Daria Dugina var bara intresserade av den dagliga rutinen och journalistens vanor. När sprängladdningen detonerades visste de (dottern är med i terroristkommandot. Undrar om FSB har sett filmen Nikita), som sprängde bilen på avstånd med säkerhet att Dugina körde ensam. Fadern var inte målet för mördarna”. Denna version av händelserna stämmer dock inte överens med det faktum att sprängämnet placerades i en bil* som tillhörde Aleksandr Dugin, och inte till hans dotter, och där Dugin fattade beslutet att inte resa med i sista minuten.

Vi har alltså påståendet att en ukrainare med en 12-åring i släptåg följde efter Dugina i en mini cooper med flera nummerskyltar, utförde attacken och sedan obevekligt styrde mot den estniska gränsen och passerade utan problem. Vem vet, kanske är det sant, men det skulle också tyda på ett ganska stor inkompetens hos FSB. Omöjligt är det inte FSB har visat stort prov på inkompetens tidigare. Jag börjar faktiskt undra om kommissarie Clouseau arbetar hos FSB.

Om det är sant vad FSB säger så ska jag aldrig mer klaga på SÄPO.

*Det har varit en diskussion vem som ägde bilen, men det ska vara Dugin.
Citera
2022-08-23, 14:19
Medlem
Öppen kista på begravningen
Ser kanske inte ut som liket suttit i en utbränd bil.

https://twitter.com/AldemiraVeiga/status/1562039566336401411
Senast redigerad av porslinslandet 2022-08-23 kl. 14:22.
Citera
2022-08-23, 14:22
Medlem
X3treams avatar
Det vi märkt tydligare och tydligare under detta krig är hur viktigt logistik är samt vilka man har som allierade. Ryssland har fullständigt kollapsat logistiskt, de saknar resurser, spelar ingen roll om man har 300 pansarvagnar ståendes på lager om man inte kan sätta ut de på ett säkert sätt där kriget utspelar sig.

Allierade har visat sig vara enormt viktigt, Ryssland har svaga allierade som bara utnyttjar Ryssland på billig olja, Ukraina har rika allierade som ger de militära och ekonomiska resurser.

Kriget har vunnits av Ukraina med allierade. Kina har vunnit med billig energi. Ryssland är fullständigt paria bland de viktiga länderna i världen, hjälper inte att Kongo, Brasilien eller Indien vill ha billig energi.

Vem kunde tro detta när kriget startade? knappast Putin för då hade han givetvis inte agerat på detta vis, han blev lurad av sin egna korruption. Här visar det hur viktigt det är att alla länder motverkar korruption, för det urholkar samhället fullständigt.
Citera
2022-08-23, 14:22
Medlem
Citat:
Jag tror att allt är mindre komplicerat än vad man tror och man ska vara försiktig att lyfta fram detaljer som kanske inte ens stämmer.

Dugina blev offer för ett terrorattentat där hennes pappa sannolikt var målet. Punkt slut!
Att vara försiktig med att lyfta fram detaljer är exakt det du inte har varit. Just ny smygbackar du från dina tidigare tvärsäkra uttalanden.

Du mästrar som det Stortroll du är och genom att hela tiden försöka så tvivel som gång på gång genomskådas förstår du kanske varför du har extremt låg trovärdighet bland människorna i den här tråden?
Du kan väl knappast känna något stöd för dina påståenden och dåligt underbyggda analyser?
Citera
2022-08-23, 14:24
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Mindre vapen och pengar till ukraina från väst, kommer ukraina orka hålla emot ryssland i långa loppet då?

EU förbereder stöd på 8 miljarder i september så det är bara propaganda o en våt dröm från ryzztroll att väst skulle sluta stötta Ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det finns ingen rysk grupp som tagit på sig något. Det finns en oppositionell rysk politiker i exil som i ukrainsk TV kommit med något som kan ses som konspirationsteorier om det.

Trovärdighet noll alltså.
internationell trovärdig media skriver Putin är den som har haft skäl göra sig av med Dugin, de 2 mest trovärdiga teorierna pekar alltså mot att attentatet utförts av ryssar,, det är hemskt att en ung kvinna ska dö på detta vis, men jag vet ju att du sett på attentatet med glädje, eftersom du är förespråkare av denazifiering, o det är ju vad som här utförts..
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Det har inte alls debunkats mer än på pro-ukrainskt twitter.

Hon befinner sig för närvarande i Wien. Hon ver tydligen en alltför het potatis för Baltstaterna. Vad jag hört vill de absolut inte ha hem henne till Ukraina heller.
Senast jag hörde smyger hon runt inne i Kreml !!
Helt sjukt ju! Fan vilken cool brud!

Hur inkompetent är FSB egentligen?
T.o.m. när de försöker skylla ifrån sig så är det de som ser inkompetenta ut.

Mvh
Citera
2022-08-23, 14:25
Medlem
Conceptions avatar
En sån där jävla propagandavideo igen som Ghost of Kyiv.

Nu ska ukrainarna få oss att tro att en HIMARS kan flyta.

https://twitter.com/DefenceU/status/1561775821257379840

Bara lögnare.
Citera
2022-08-23, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
internationell trovärdig media skriver Putin är den som har haft skäl göra sig av med Dugin, de 2 mest trovärdiga teorierna pekar alltså mot att attentatet utförts av ryssar,, det är hemskt att en ung kvinna ska dö på detta vis, men jag vet ju att du sett på attentatet med glädje, eftersom du är förespråkare av denazifiering, o det är ju vad som här utförts..
Schysst konspirationsteori.
Citera
2022-08-23, 14:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Nämn någon ukrainsk offentliga figur som ryssarna medvetet dödat under denna operation.

Jag vet en hel del offentliga figurer i Ukraina som blivit mördade av den ukrainska regimen dock.
Ett antal Borgmästare och Journalister har mördats av Ryssarna, listan kan säkert göras längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in