Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Nu som sagt hade man säkert ingen avdelad säkerhetsdetalj över sig. Jag kan inte tänka mig att man trott att Dugins dotter varit ett primärt objekt.
Men som sagt jag har nämnt möjligheten att FSB lät det hända men det känns ganska långsökt.
Det är Ockham's razor som gäller och Dugins dotter föll helt enkelt offer istället för honom själv. Det även om det varit en fjärrkontrollerad bomb. Man klippte henne när man inte kunde klippa honom.
Man ska låta bli att göra saker mer komplicerade än vad de är. Möjligtvis är det dock så att Azov-bataööjonen agerat på egen hand här utan inblandning av Kiev.
Då håller du alltå inte med FSB, som säger att Dugin aldrig var målet.
Så FSB släpper först in en ökänd Azov botoxläpp kvinnlig lönnmördare i landet. Enligt FSB lyckades hon ta sig in i Ryssland med sin 12-åriga dotter och katt i släptåg. De skulle ha smugit in i Ryssland med en bil med tre falska registreringsskyltar. FSB upptäckte det inte. Hon hyrde en lägenhet i samma byggnad som Dugina. Ett terroristkommando bestående av en mamma, 12-årig flicka och en katt skulle ha ägnat nästan en månad åt att studera ett mål så obetydligt för Ukraina som Daria Dugina, och för att gå mer obemärkt förbi skulle en terroristmamma och hennes lilla terroristdotter ha flyttat runt i en bil lika igenkännlig som en Mini Cooper.
Vidare FSB säger följande: "De som förberedde mordet på Daria Dugina var bara intresserade av den dagliga rutinen och journalistens vanor. När sprängladdningen detonerades visste de (dottern är med i terroristkommandot. Undrar om FSB har sett filmen Nikita), som sprängde bilen på avstånd med säkerhet att Dugina körde ensam. Fadern var inte målet för mördarna”. Denna version av händelserna stämmer dock inte överens med det faktum att sprängämnet placerades i en bil* som tillhörde Aleksandr Dugin, och inte till hans dotter, och där Dugin fattade beslutet att inte resa med i sista minuten.
Vi har alltså påståendet att en ukrainare med en 12-åring i släptåg följde efter Dugina i en mini cooper med flera nummerskyltar, utförde attacken och sedan obevekligt styrde mot den estniska gränsen och passerade utan problem. Vem vet, kanske är det sant, men det skulle också tyda på ett ganska stor inkompetens hos FSB. Omöjligt är det inte FSB har visat stort prov på inkompetens tidigare. Jag börjar faktiskt undra om kommissarie Clouseau arbetar hos FSB.
Om det är sant vad FSB säger så ska jag aldrig mer klaga på SÄPO.
*Det har varit en diskussion vem som ägde bilen, men det ska vara Dugin.