2022-08-22, 22:04
Medlem
bobo909s avatar
Hur hanterar jag förhöret på bästa sätt? Har fan inte ens gjort någonting... Hur hårt brukar dom ställa en mot väggen? Hur har dom ens tid?
Citera
2022-08-22, 22:09
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Hur hanterar jag förhöret på bästa sätt? Har fan inte ens gjort någonting... Hur hårt brukar dom ställa en mot väggen? Hur har dom ens tid?

Om du verkligen inte har gjort någonting, så råder jag dig att bara vara helt ärlig.
Om du har gjort någonting så finns det andra råd, men de är tydligen inte aktuella eftersom du "fan inte har gjort någonting..."
Citera
2022-08-22, 22:13
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Om du verkligen inte har gjort någonting, så råder jag dig att bara vara helt ärlig.
Om du har gjort någonting så finns det andra råd, men de är tydligen inte aktuella eftersom du "fan inte har gjort någonting..."

Och hur skulle dom råden lyda isåfall? Vad har du själv för erfarenhet av polisen? Hur går ett förhör till?
Citera
2022-08-22, 22:15
Medlem
Citat:

min erfarenhet säger att de kommer gå hårt mot dig. skulle inte bli förvånad om de även börja hota dig. oavsett så stå på dig och vik inte ner dig, särskilt när du är oskyldig.
Citera
2022-08-22, 22:18
Medlem
Citat:
Och hur skulle dom råden lyda isåfall? Vad har du själv för erfarenhet av polisen? Hur går ett förhör till?

Bemötandet av polisen kommer vara olika beroende på din ålder, tidigare straff, utseende ja hela köret. Så om du inte har något emot att jag frågar, hur gammal är du och är du dömd för något tidigare brott?
Citera
2022-08-22, 22:19
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Har du inte gjort nåt va ärlig.

Har du gjort nåt va ärlig!
Din jävla sabotör! Varför förstöra egendom? Vad finner du för nöje i det din parasit

Varför ihelvete skulle jag syssla med skadegörelse och finna nöje i det? Och riskera att få något skit i registret?

Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
min erfarenhet säger att de kommer gå hårt mot dig. skulle inte bli förvånad om de även börja hota dig. oavsett så stå på dig och vik inte ner dig, särskilt när du är oskyldig.

Hur reagerar dom om man blir LACK (självklart inte genom något fysiskt eller verbalt glåpord) för anklagelsen? Nej, nu får dom FAN ge sig...
Citera
2022-08-22, 22:21
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repigapiraten
Bemötandet av polisen kommer vara olika beroende på din ålder, tidigare straff, utseende ja hela köret. Så om du inte har något emot att jag frågar, hur gammal är du och är du dömd för något tidigare brott?

Trevlig som fan så länge jag inte är på flashback (), runt 30-strecket och helt ostraffad... Aldrig haft med polis att göra, förutom just som samarbete i mitt ena yrke.
Citera
2022-08-22, 22:23
Medlem
Citat:
Varför ihelvete skulle jag syssla med skadegörelse och finna nöje i det? Och riskera att få något skit i registret?

Hur reagerar dom om man blir LACK (självklart inte genom något fysiskt eller verbalt glåpord) för anklagelsen? Nej, nu får dom FAN ge sig...

försök synnerligen att inte bli lack för då kommer snuten troligen höja intensiteten ännu mer. snuten vet att de aldrig straffas därav att de obehindrat kan svina sig.

jag skulle inte bli förvånad ifall snuten under hot försöker att tvinga dig och erkänna, precis som jag råkade ut för fastän jag var helt oskyldig.
Citera
2022-08-22, 22:28
Medlem
Citat:
Trevlig som fan så länge jag inte är på flashback (), runt 30-strecket och helt ostraffad... Aldrig haft med polis att göra, förutom just som samarbete i mitt ena yrke.

Blev 18 detta år så kan endast dela med mig om mina erfarenheter som minderårig. Haft med polisen o göra flertal gången. Inget allvarligt men kan dela med mig om mina upplevelser om du vill? Skriver de inte direkt då du kanske inte är intresserad pågrund av min ålder.
Citera
Medlem
Kolla den här kanalen

https://www.youtube.com/watch?v=0l6j0JUX468&ab_channel=advokatsnack
Citera
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
försök synnerligen att inte bli lack för då kommer snuten troligen höja intensiteten ännu mer. snuten vet att de aldrig straffas därav att de obehindrat kan svina sig.

jag skulle inte bli förvånad ifall snuten under hot försöker att tvinga dig och erkänna, precis som jag råkade ut för fastän jag var helt oskyldig.

Kommer självklart vara trevligaste bitchen, men känner mig i nuläget orättvist behandlad och chockad. Har mina föraningar om varför jag blivit kallad, men får bara säga som det är att jag fan inte gjort någonting och heller inte sett någonting. Sistnämnda för att jag inte pallar med en massa drama.
Citera
2022-08-22, 22:29
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Haha! Du kan ta och köra upp dina råd i arslet, din jävla troll tomte. Uppenbart att du har likt väl mig, noll erfarenhet eller kunskap i frågan och vill bara provocera.

Okej.
Du har helt rätt i att jag saknar erfarenhet då jag aldrig suttit i ett förhör själv, men jag har viss insikt i hur förhören går till.
Eftersom du "fan inte gjort någonting" så kan du bara slappna av och vara ärlig.
Lycka till...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in