2022-08-22, 19:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Dmitry Peskovs fru är i Grekland (eller troligen Turkiet) för att bekräfta att alla människors fördomar om ryssar inte är fördomar… det är så de är helt enkelt.

https://twitter.com/flash43191300/status/1561629987618308097?s=21&t=fBpDp9QT1CosA53bQSHmFA

Enligt geolokalisering av filmen var hon i staden Manos på den turkiska västkusten. Inte i Grekland.
Citera
2022-08-22, 19:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Det spelar inte så stor roll om de avslöjar positionerna. Det ryska luftvärnet skjuter ju inte ner ett dugg ändå. Synd på speedo- Ivan dock om han blev bacon.
Blev han inte bacon så sitter han och hans familj och blir gruppvåldtagna i en FSB-källare nu för att han har hjälpt fienden genom att posta sin bild online.
Citera
2022-08-22, 19:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Om det är någon som lyckats åstadkomma en unipolär värld så är det RyZZland! Ett litet j-a skitland med taskig självkänsla och bristande intellekt. När RyZZland faller efter detta debacle så kommer den fria västerländska demokratin stå starkare än någonsin. NATO kommer obevekligen skriva in sig i historien som den enda militäralliansen.

Det enda ni ryZZar kan prestera är att spika upp huvud, torso och händer av försvarande ukrainska soldater på grindstolpar a’ la IS-style. Raqqa liksom.
Du och andra får tycka vad ni vill, Ryssland, Kina, Indien och övriga världen utanför väst går vidare, dom har kommit ikapp på det flesta områden.

Du har väl sett filmerna på tortyr som dina nazistkompisar i Ukraina gärna delar med sig av?
Citera
2022-08-22, 19:21
Medlem
donald12s avatar
Trevligt med en Bayraktar video för omväxlings skull :-)

The guy on the upper left, who comes out of the back of that truck, followed by another russian rat, got hit by a flying chunk of something, seems to drop dead right away. That second rat, if you slow it down carefully, escaped loads of similar flying debris by a hair…and just like that, as is the case in all wars, the difference between life and death is a split second…one more step forward, or backwards. If they aimed for a ammo box, and it contained shells…and the shells also exploded, the debris might well have been exceedingly lethal. But even wood can do a person terrible harm, not sure what we’re looking at, but the explosion sure was omnidirectional and rich in lethal particles. Hail to the Turks and Estonians who made this act of self-defense against a ruthless invader possible. Fuck Putin, that despicable dwarf currently playing nuclear blackmail on us all, may the good gods end his terror campaign at the soonest.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/wus54e/bayraktar_donated_by_lithuania_hit_russian_targets /?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-08-22, 19:22
Avslutad
Zelensky skyddar sina nazister. Nazisterna har ju hotat mörda Zelensky om han förhandlar med Putin. Jag antar att nu hotar de döda honom om han inte räddar dem från rättegången. Judar och nazister tillsammans, mycket ska man höra innan öronen trillar av.

”Zelensky threatens never to negotiate with Russia if the trial of the Nazis with Azovstal begins in the DPR “If Russia does arrange a ‘trial’ over the ‘Azovites’ — this will be the line after which any negotiations are impossible. There will be no more conversations.” — Zelensky”

https://twitter.com/apocalypseos/status/1561521376887836672?s=21&t=xUAnWFQbV-6fla8y30KtrA

Det är ju uppenbart att de har satt Zelensky som president för att ha täckmantel. Med en jude som president så kommer man undan med väldigt mycket nazism.
Senast redigerad av MachDiamonds 2022-08-22 kl. 19:25.
Citera
2022-08-22, 19:22
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Dmitry Peskovs fru är i Grekland (eller troligen Turkiet) för att bekräfta att alla människors fördomar om ryssar inte är fördomar… det är så de är helt enkelt.

https://twitter.com/flash43191300/status/1561629987618308097?s=21&t=fBpDp9QT1CosA53bQSHmFA

Pinsamma kärringjävel.

Notera hur samtliga av de övriga besökarna är så generade att de inte pallar att titta in i kameran...
Citera
2022-08-22, 19:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Alltså pantsir🤣. Det ryska militärindustriella komplexet gör allt för att visa att det inte har något att komma med. Dag ut och dag in!
Det finns inget ryskt "militärindustriellt komplex". Lika lite som ett svenskt. Det är liksom ett synnerligen amerikanskt fenomen.
Citera
2022-08-22, 19:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Problemet Du inte ser eller så är det med avsikt att det inte framgår vilket som skulle vara fakta eller åsikter.
Det är många som skriver här, vilket definitivt inte är fakta eller ens i närheten, inkluderat dig...
Jag skriver alltid vad jag anser vara sant och baserar även mina åsikter på det. Har du lätt för att avgöra vad som är sant genom att läsa aftonbladet, SVT eller twitter? Information direkt taget från Kievs propagandaministerium. Själv tar jag in en mycket bredare bild från många olika källor och därför har jag betydligt sannare bild i denna propagandasmörja från båda sidor.
Jag har följ konflikten ifrån 2014 och bildade mig redan då uppfattningen att Ukraina blev en facistisk vassalstat för USA (inte det första landet att drabbas). Massakern i Odessa av ukrainas råskinn 2014 blev min vändpunkt och det delar jag med många ukrainare i östra och södra delarna av landet. Är min åsikt nu en lögn?

Har du delat med dig av dina (egna) åsikter, har du skrivit något om utvecklingen i Ukraina, är allt sant om du skriver? Kan du bevisa det? Nej, du är enbart en propagandist för Kiev-regimens och västs motiv. När ni förlorar misskrediterar ni andra i desperation.
Citera
2022-08-22, 19:40
Medlem
Reimers avatar
Hoppsan, ertappad med fingrarna i Putins lilla syltburk?

Citat:
Ukrainsk spionchef hittad död

En ukrainsk spionchef har hittats död, uppger den ryska nyhetsbyrån Interfax. Oleksandr Natkonetjnyj var chef för ukrainska säkerhetstjänsten SBU:s regionkontor i Kirovohrad.

Han hittades död i sitt hem i staden Kropyvnytskyj av sin hustru. Han var skjuten i huvudet.

En lokal politiker, Andrij Lavrus, skriver på Telegram att Natkonetjnyj tros ha begått självmord.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Citera
2022-08-22, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det finns inget ryskt "militärindustriellt komplex". Lika lite som ett svenskt. Det är liksom ett synnerligen amerikanskt fenomen.
Vad är din definition av ett "militärindustriellt komplex" då? Vad jag ser har Kina, Ryssland (Rostekhnologii) det och även Japan bygger upp ett.
Citera
2022-08-22, 19:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad är din definition av ett "militärindustriellt komplex" då? Vad jag ser har Kina, Ryssland (Rostekhnologii) det och även Japan bygger upp ett.
Jag tänker främst på Eisenhower och hela idén om en symbios mellan vapenindustrin och armén, med starka inslag av lobbyism, vilket påverkar ett lands utrikespolitik. Privata intressen som tjänar pengar på perpetual war, typ.
Citera
2022-08-22, 19:47
Medlem
Reimers avatar
Partisanerna i Kherson jobbar på heltid, inget djävla daltande där

Citat:
Russian-appointed “Deputy Department of Internal Policy of the Kherson State Administration” was assassinated by partisans

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1561767435283451910
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in