2022-08-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Läs Alexander Dugins på Wikipedia, en riktig mysfarbrorfascistas...
Är lite emot att skåla för någon som inte är direkt insyltat i den här jävla skiten, men man vet för lite än. Att hon råkar vara dottern till den här fågelskrämman gör henne inte automatisk skyldig till folkmord ?

Hon är en osnuten version av honom. Arvsynd är det inte frågan om utan hon är lika hatisk som far sin.
Citera
2022-08-20, 23:52
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Läs Alexander Dugins på Wikipedia, en riktig mysfarbrorfascistas...
Är lite emot att skåla för någon som inte är direkt insyltat i den här jävla skiten, men man vet för lite än. Att hon råkar vara dottern till den här fågelskrämman gör henne inte automatisk skyldig till folkmord ?

Här har du Daria:
https://www.youtube.com/watch?v=Azn8X1e9xtE
Hon hade egna politiska ambitioner.

Nu har det dykt upp mer info. Daria och A.D var på samma evenemang och bytte oväntat bil med varandra. De skulle egentligen ha varit tvärt om, så attentatet var riktat mot Alexander Dugin.
Men att han inte dog utan fick se sin störda avkomma brinna upp känns liksom lite som en plot Fjodor Dostojevskij skulle kunna ha hittat på.

Tar en skål till faktiskt:
Citera
2022-08-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hon är inte oskyldig precis men nu går det redan rykten att pappan var det egentliga målet.

https://twitter.com/Lastkombo/status/1561107549948190720

Svårt att bedöma båda är "framstående personer" men samtidigt intressant, tyder på att stabiliteten i Kreml är hotad.
Citera
2022-08-20, 23:54
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Även om kriget inte alls har gått som Putin har önskat, så har han inte givit upp än. En "joker" han hoppas nog på är oenighet inom EU. Finns politiker alleredan i Tyskland som hojtar om att öppna NS2.
I demokratier tillåter vi olika röster att höras. Bara för att det finns politiker i Tyskland som vill öppna Northstream 2 så måste det inte bli så. Det finns politiker i Sverige som vill göra Sverige till en diktatur, och politiker i Nederländerna som vill bygga en underjordisk tunnel till England.
För oss som växt upp i en demokrati är det självklart att alla får komma till tals, hur tokiga idéer de än har. För ryssar är det förstås annorlunda, eftersom allt som sägs offentligt är sanktionerat av Kreml och därmed diktaturens mening. Jag kan förstå att det kan verka konstigt för den som är uppvuxen i Ryssland, men systemet fungerar ganska bra ☀️
Citera
2022-08-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Här har du Daria:

Nu har det dykt upp mer info. Daria och A.D var på samma evenemang och bytte oväntat bil med varandra. De skulle egentligen ha varit tvärt om, så attentatet var riktat mot Alexander Dugin.
Men att han inte dog utan fick se sin störda avkomma brinna upp känns liksom lite som en plot Fjodor Dostojevskij skulle kunna ha hittat på.

Det är enormt mycket bättre som det blev nu. Man börjar tro på Gud lite smått. Hoppas hon inte dog för snabbt bara utan att det kändes mer som ett häxbål.
Citera
2022-08-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Putin tog ett beslut, och står fast vid det. Inte olikt hur han stoppade USA/ISIS i Syrien.

Och han har valt att göra det utan att offra värnpliktiga eller civila. Han har redan i princip uppfyllt sina mål, men fortsätter nu att döda ukrainska soldater för att säkerställa att de inte kan vara ett hot i framtiden. Vansinne att Ukraina tillåts fortsätta med den meningslösa slakten.

Naturligtvis många döda även på den ryska sidan även om det inte kan jämföras med antalet ukrainare. De som har dött på den rysska sidan har varit de som kämpat för frihet från Ukraina. Antalet ryssar är i sammanhanget få. Jag tor att det kan vara 5.000 - 10.000. Och antalet värnpliktiga är nog mindre än 10% av dem.
Inget av de saker du framför som fakta kan du ha den ringaste möjlighet att sitta inne källor till detta som är tillförlitliga, dvs du gissar grovt i en rikting som passar dig o din rysspropaganda.
Citera
2022-08-20, 23:57
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Vad är det för kvasi-intellektuell skit som Alexander Dugin har skrivit? Om jag inte missminner mig skrev Dugin boken The Fourth Political Theory (2009). Boken har recenserats i peer-reviews som World Affairs: The Journal of International Issues och International Journal of Political Theory. Boken har också diskuterats i en del på Academia. Du kan inte ge oss en adekvat preciserad men översiktlig akademisk kritik av Alexander Dugins teori(er) ? Trots allt är det många i tråden (i synnerhet jag) som inte har samma djup som du när det kommer till politisk sociologi, idéhistoria, politisk teori och den större statsvetenskapliga diskussionen om "Rysslands mest erkända filosofs" intellektuella produktion.

Jag vet inte - det är därför jag frågar.

Han har skrivit så mycket att det är svårt för en utomstående att avgöra vad han står för. Andra som har läst igenom hans verk är rätt så eniga han har ganska mörka fascistoida tankar och vill i princip utrota Ukraina ungefär som Hitler ville ha sitt lebensraum. Han har tagit stort intryck av nazistiska figurer.
Citera
2022-08-20, 23:58
Medlem
Citat:
Vad är det för kvasi-intellektuell skit som Alexander Dugin har skrivit? Om jag inte missminner mig skrev Dugin boken The Fourth Political Theory (2009). Boken har recenserats i peer-reviews som World Affairs: The Journal of International Issues och International Journal of Political Theory. Boken har också diskuterats i en del på Academia. Du kan inte ge oss en adekvat preciserad men översiktlig akademisk kritik av Alexander Dugins teori(er) ? Trots allt är det många i tråden (i synnerhet jag) som inte har samma djup som du när det kommer till politisk sociologi, idéhistoria, politisk teori och den större statsvetenskapliga diskussionen om "Rysslands mest erkända filosofs" intellektuella produktion.

Jag vet inte - det är därför jag frågar.
Jag har läst lite översättningar av dugin , undrar om inte Svenska hade en artikel för en tid sedan,,sorglig soppa att ta del av, typ rysslands hitler
Citera
2022-08-21, 00:02
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Putin tog ett beslut, och står fast vid det. Inte olikt hur han stoppade USA/ISIS i Syrien.

Och han har valt att göra det utan att offra värnpliktiga eller civila. Han har redan i princip uppfyllt sina mål, men fortsätter nu att döda ukrainska soldater för att säkerställa att de inte kan vara ett hot i framtiden. Vansinne att Ukraina tillåts fortsätta med den meningslösa slakten.

Naturligtvis många döda även på den ryska sidan även om det inte kan jämföras med antalet ukrainare. De som har dött på den ryska sidan har varit de som kämpat för frihet från Ukraina. Antalet ryssar är i sammanhanget få. Jag tor att det kan vara 5.000 - 10.000. Och antalet värnpliktiga är nog mindre än 10% av dem.
Låter som gissningar som du drar direkt ur röven. Värderas därefter också.

Ja, Putin tog ett beslut som skakar om världen 2022 rejält. Sjukt att en människa kan orsaka så mycket lidande och skada för så många. Han har inget annat val än att stå sitt kast förutom att dra sig ur och be om ursäkt för sitt barbariska handlande och själv inställa sig i Haag. Så av egen överlevnadsinstinkt så fortsätter han sin destruktiva specialoperation. En råtta är en mästare på att överleva, likväl är det en råtta.
Citera
2022-08-21, 00:03
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Vad är det för kvasi-intellektuell skit som Alexander Dugin har skrivit? Om jag inte missminner mig skrev Dugin boken The Fourth Political Theory (2009). Boken har recenserats i peer-reviews som World Affairs: The Journal of International Issues och International Journal of Political Theory. Boken har också diskuterats i en del på Academia.

Filosofer som kvalitetsgranskar andra filosofers verk analyserar texten kritiskt genom att granska teorier och tänkesätt. På intet sätt betygsätter kvalitetsgranskningarna textens moralisk,politiska och konsekvenser i själva texten.
Att Dugin är granskat utan och innan, betyder enbart att hans meningar håller vatten och följer logiken och lingvistiken inom filosofin. Det betyder inte att han kan skaka sig loss från ansvaret att sälja en djup förankrat politisk agenda. Fascism.
Citera
2022-08-21, 00:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Här har du Daria:
Hon hade egna politiska ambitioner.

Undrar om det var internt? Kanske maktstrider inom Kreml som börjas synas utåt nu. Hon var väl knappast nån central figur men det kanske är för att skrämma upp nån falang. Det kanske är början på våldsammare utrensningar? Tror inte det är nått Ukrainst bakom.
Citera
2022-08-21, 00:04
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Det är enormt mycket bättre som det blev nu. Man börjar tro på Gud lite smått. Hoppas hon inte dog för snabbt bara utan att det kändes mer som ett häxbål.

Jag tror du har hel rätt. Hade pappsen strykit med hade Daria stigit till skyarna och antagligen blivit Rysslands första kvinnliga president om sisådär 30 år. Nu BBQ i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in