Citat:
Ursprungligen postat av
Vimes76
Kollat gårdagens idag, och det blev en kul story med ukrainska längd/trestegstjejen.
Varit mycket sport i sommar och resultatmässigt är ju EM nånstans mellan finnkampen och VM, så jag har bara följt sporadiskt.
Dock slog det mig att jag nog satsat på fel häst då tävlingarna känns mer genuina och jämna, samt en publik och inramning som utklassar VM.
Vad gäller Ståhl så har han gjort 12 finalkast i sommar med 67,10 som toppnotering. Alekna och Ceh har tagit över stafettpinnen för gott nu.
Ukarinskan, Maryna Bekh-Romanchuk är extremt duktig både i längdhopp och tresteg och vann välförtjänt guldet i tresteg. Hon är gift med ukrainaren Mykhailo Romanchuk, som tog guld på 1.500 meter i Sim EM i Rom för en vecka sedan och var nära världsrekordet. Han var i Munchen och kollade sin fru och de kramades ordentligt efter att hennes guld var klart.
Förväntningarna på Daniel Ståhl är snudd på orimliga efter hans tidigare framgångar med OS guld, etc. Kanske bra att han fått hårdare konkurrens och satsar ännu hårdare nästa år för att slå Kristjan Ceh och Mykolas Alekna.