2022-08-20, 16:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det beror väl på vilket väder det blir ikväll.

Luftfuktigheten är mellan 92-95 % ikväll.
Citera
2022-08-20, 16:14
Medlem
Kollat gårdagens idag, och det blev en kul story med ukrainska längd/trestegstjejen.
Varit mycket sport i sommar och resultatmässigt är ju EM nånstans mellan finnkampen och VM, så jag har bara följt sporadiskt.

Dock slog det mig att jag nog satsat på fel häst då tävlingarna känns mer genuina och jämna, samt en publik och inramning som utklassar VM.

Vad gäller Ståhl så har han gjort 12 finalkast i sommar med 67,10 som toppnotering. Alekna och Ceh har tagit över stafettpinnen för gott nu.
Citera
2022-08-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Precis han har ju inte gått helt rent som Karlström

Gång är alltför mycket en bedömningssport. Och när det kommer en klunga på 10-15 pers. tätt intill varandra och en domarspade kommer upp - hur vet en i klungan att just han/hon fått en varning? Det finns f.ö. många bedömningssporter, men det här måste vara en av de märkligaste. Det är helt upp till en domares subjektiva åsikt att bestämma om en gångare går rent eller inte. En domare tycker si och en annan så. Det är små marginaler att vinka på. I slow motion har i stort sett alla gångare två fötter i luften nu och då under en gångtävling. Skulle f.ö. kännas för djäkligt tycker jag ifall man gått sig helt slut i ett 35 km lopp och blir diskad när det är 1 km kvar. Gång lär nog finnas kvar på programmet, men smått skrattretande ser det nog ut när deltagarna ålar sig fram. Undrar hur mycket gliringar man får om man är gångare och är ute och gå tränar... Iofs är Perseus en färgklick i gångsporten som bjuder på sig själv.
Citera
2022-08-20, 16:23
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jesper Hellström har ju blivit en riktig youtube kändis nu, haha men inte undra på heller.

https://www.youtube.com/watch?v=T0W8-AVmY0U

Han kallas för the funniest triple jumper in the world nu.

https://www.youtube.com/watch?v=uyXPkxMnCdg
Bara några views till så är han större youtubekändis än Anders Bergström under OS Atlanta 1996; https://www.youtube.com/watch?v=HB_O0OJdM7w
Citera
2022-08-20, 16:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Bara några views till så är han större youtubekändis än Anders Bergström under OS Atlanta 1996; https://www.youtube.com/watch?v=HB_O0OJdM7w

Jesper har ju mer views redan, de beror på vilken länk du tänker på? De där med Anders Bergström hade jag inte sett, han påminde lite om Lennart Hoa Hoa Dahlgren haha.
Citera
2022-08-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Kollat gårdagens idag, och det blev en kul story med ukrainska längd/trestegstjejen.
Varit mycket sport i sommar och resultatmässigt är ju EM nånstans mellan finnkampen och VM, så jag har bara följt sporadiskt.

Dock slog det mig att jag nog satsat på fel häst då tävlingarna känns mer genuina och jämna, samt en publik och inramning som utklassar VM.

Vad gäller Ståhl så har han gjort 12 finalkast i sommar med 67,10 som toppnotering. Alekna och Ceh har tagit över stafettpinnen för gott nu.

I ett mästerskap är det framförallt kampen man/man, kvinna/kvinna som är det mest intressanta. Ta till exempel finnkampen. Resultatnivån är ganska låg, men det är kampen som fängslar. Jag tycker också att EM känns mera genuint än VM. I VM vinner oftast jenkarna sprint distanser och afrikaner längre distanser. Hur kul är det för oss européer. I USA är intresset för friidrott mycket mindre än i Europa. Jag tror att Eugene, friidrottens centrum i USA, är den minsta stad som någonsin haft friidrotts VM. Kul när de nordiska länderna har framgångar. Tidigare idag var det Perseus show, igår var det Topi Rantanen show, ikväll blir det Mondo show.
Citera
2022-08-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76

Ukarinskan, Maryna Bekh-Romanchuk är extremt duktig både i längdhopp och tresteg och vann välförtjänt guldet i tresteg. Hon är gift med ukrainaren Mykhailo Romanchuk, som tog guld på 1.500 meter i Sim EM i Rom för en vecka sedan och var nära världsrekordet. Han var i Munchen och kollade sin fru och de kramades ordentligt efter att hennes guld var klart.

Förväntningarna på Daniel Ståhl är snudd på orimliga efter hans tidigare framgångar med OS guld, etc. Kanske bra att han fått hårdare konkurrens och satsar ännu hårdare nästa år för att slå Kristjan Ceh och Mykolas Alekna.
Citera
2022-08-20, 19:22
Medlem
Patrik2108s avatar
Är det några svenskar som deltar i kväll?
edit. Förutom Duplantis
Senast redigerad av Patrik2108 2022-08-20 kl. 19:26.
Citera
2022-08-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Tyvärr så kommer Duplantis aldrig att bli någon riktig "Svenne Banan"!
Att bli en ”Svenne Banan” är väl inget att eftersträva.
Citera
2022-08-20, 19:56
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
edit. Förutom Duplantis

Nej de är bara Mondo idag, men imorgon så har du Kramer också, sen inga mera medaljhopp finns.
Citera
2022-08-20, 20:01
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
edit. Förutom Duplantis
Nej bara Duplantis ikväll.

Saxar kvällsprogrammet från nätet:

20.05 M Stav / FINAL Armand Duplantis
20.15 K 800m / FINAL
20.25 K Spjut / FINAL
20.43 K 100m häck / försök
21.15 M 4x400m / FINAL
21.45 K 4x400m / FINAL
22.13 K 3000m hinder / FINAL
Citera
2022-08-20, 20:08