2022-08-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Vad i hela fridens namn ville du säga med detta inlägget? Från hur många som möjligtvis lämnat Mexico och USA till att plötsligt ställa frågor om C++, pascal och java. Sedan avsluta med ett konstaterande om hur mycket som skjuts ner utav M28or och M39or. Vilka rapporterar om dessa "många nedskjutningarna"? Har en viss känsla av vartifrån dina "rapporter" kommer, men var så ödmjuk och dela med dig utav källorna dina. Tack på förhand
Jag skrev inget specifikt om något programmeringsspråk så jag förstår inte varför du vill glänsa men namnen på några av dom.

Lås inlägget jag besvarade igen så kanske, bara kanske du förstår. Vad du får M28 och M39 ifrån vet jag inte men du har väl en plan...

Jag har inga källor men har själv programmerat mikrodatorer, dsp och fpga, ett av många, många intressen.
Citera
2022-08-20, 16:00
Medlem
Ukraina börjat använda kemiska vapen?

Russian soldiers in Ukraine hospitalized with severe chemical poisoning – Moscow
Traces of the toxin Botulinum toxin Type B have been discovered in the troops, the Defense Ministry says
Moscow plans to send laboratory tests from the soldiers to the Organization for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW).
https://rt.com/russia/561214-ukraine-chemical-poisoning-moscow/
Citera
2022-08-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kiev har fört ett blodigt krig mot sin egen befolkning i Donbass sedan 2014 och nu får de betala.
Ett krig som nazirysslands diktator barnamördaren v.puttin startade, där Ukraina sedan tvingades försvara sig mot rysk aggression.
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Zelenskyregeringen är ett gäng halvfascistiska quislingar, de har i åratal sålt ut landet till USA och amerikansk big business.
Du menar att de inte är lika korrupta som putlers lakejer?
Citera
2022-08-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag skrev inget specifikt om något programmeringsspråk så jag förstår inte varför du vill glänsa men namnen på några av dom.

Lås inlägget jag besvarade igen så kanske, bara kanske du förstår. Vad du får M28 och M39 ifrån vet jag inte men du har väl en plan...

Jag har inga källor men har själv programmerat mikrodatorer, dsp och fpga, ett av många, många intressen.
Vem har sagt att du specificerade något programspråk? Det var du som utan någon som helst återhållsamhet ifrågasatte om den du skrev till visste något om programmering. Vart i helvete du fick detta urbota korkade yttrande ifrån är ett mysterium, men måhända att vi hittar svaret i Catia. Jag får M28 och M39 ifrån att det är dessa som mestadels används i HIMARS- systemet i Ukraina,och det är ju dessa som du har rapporter om som säger att de blir nedskjutna. Jag önskade och frågade dig på ett ödmjukt vis om du måhända kunde dela med dig utav dessa "rapporterna" här, kan du?
Citera
2022-08-20, 16:02
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Förklara, utan foliehatt, vad som är det "sunda" med det.

Det sunda är att man inser att:
- massmedia vinklar (vad är utanför vinkeln?)
- massmedia används som ett verktyg (Vad gör verktyget? Är vad som händer i mitt intresse? Min samhällsklass?)
- Det som sägs kan vara fel, även om det är vetenskap och experter (finns där minoriteter av experter med annan hållning? Kan man själv bli "lika mycket" expert om man lägger mycket tid?)
- Man kan nå kunskap om man söker information själv genom andra kanaler än de största

Det är genom den typen av attitydförändring som förutsättning för demokrati skapas
Citera
2022-08-20, 16:03
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona

Russian soldiers in Ukraine hospitalized with severe chemical poisoning – Moscow
Traces of the toxin Botulinum toxin Type B have been discovered in the troops, the Defense Ministry says
Moscow plans to send laboratory tests from the soldiers to the Organization for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW).

Om det stämmer så har ni matat era trupper med för gamla konserver.
Eller så har de börjat äta jord.
Citera
2022-08-20, 16:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona

Fantastiskt roligt, hoppas det fungerar också.

Det vore inte helt fel om ryssrunkare i diverse forum också drabbades - blev omvandlade till dom paddor dom verkligen är.
Citera
2022-08-20, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Om du nu har "hört" och "sett" dessa rapporter, så är det ju lite underligt att de helt plötsligt inte finns, eller vad tycker du som är den som HÄNVISAR till dessa?
Citera
2022-08-20, 16:09
Medlem
fitz-humes avatar
Ryska propagandan slår verkligen knut på sig själv. Den lyckade attacken på ockupationsmaktens svartahavsflottas huvudbyggnad i Sevastopol uppges av deras låtsasborgmästare som "drönare sköts ner men kraschlandade på taket och började då brinna". Vilken otur...

https://nv.ua/ukr/ukraine/events/vibuhi-u-krimu-shcho-vidomo-pro-vibuhi-u-sevastopoli-yevpatoriji-ta-bahchisaraji-novini-ukrajini-502 64479.html

Värt att nämna. I dag är det 31 år sedan kommunistkuppen i det sjunkande skeppet Sovjetunionen. Gorbatjov semestrade i sin datja på Krim när han placerades i husarrest. En hjälte vid namn Boris Jeltsin stoppade kuppförsöket, ställde sig på en stridsvagn i Moskva och höll ett långt tal. Sovjetunionen fick därefter en behövlig delning och en väg mot demokrati och yttrandefrihet. Det var tider det.
Citera
2022-08-20, 16:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Denna video är fantastiskt bra på att visa gasen till Europa, Juni 2022 gick USA om Ryssland gällande gasleverans till Europa. Rubriken är "RUSSIAN Gas Sales CRASH as EUROPE Buys More LNG from USA & INFRASTRUCTURE Switch to LNG Accelerates"

https://www.youtube.com/watch?v=iTD0BIMW4SY

Absolut,EU kommer att klara oss fint utan rySSk gas inom max två år.

Killen kommer också med intressanta uppgifter om den ryska ekonomin. Visste du t.ex att Reallönenerna i Ryssland sjunkit med mer än 24 procent. Då spelar det mindre roll att arbetslösheten ligger lågt. (17 procents inflation, plus 7 procent negativ löneutveckling),.

https://youtu.be/vWLlzitLgzw
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-08-20 kl. 16:51.
Citera
2022-08-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Vem har sagt att du specificerade något programspråk? Det var du som utan någon som helst återhållsamhet ifrågasatte om den du skrev till visste något om programmering. Vart i helvete du fick detta urbota korkade yttrande ifrån är ett mysterium, men måhända att vi hittar svaret i Catia. Jag får M28 och M39 ifrån att det är dessa som mestadels används i HIMARS- systemet i Ukraina,och det är ju dessa som du har rapporter om som säger att de blir nedskjutna. Jag önskade och frågade dig på ett ödmjukt vis om du måhända kunde dela med dig utav dessa "rapporterna" här, kan du?
Han förskökte beskriva hur lång tid det skulle ta att skriva om programvara för en mikrodator och kringsystem. Jag frågade om han visste något om det även om jag misstänker att informationen kommer twitter som numera kallas för fakta.

Mina rapporter gälland HIMARS kommer från telegram, lika "faktaspäckat" som twitter. Dom visar alltså upp delar efter nerskjutningar och man får väl tror vad som helt om det. Jag skrev inga M28 och M39 utan HIMARS och det duger för mig.

Vart vill du komma? Tjafs i evigheter tills någon av oss blir avstängda?
Citera
2022-08-20, 16:27
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Ingen överlevde det där.

Jo jo alla överlevde. Stationen är fortfarande i bruk. Lite ändrad position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in