2022-08-20, 14:58
Medlem
Www.paulcraigroberts.org/2022/08/19/russias-destruction-of-the-ukraine-military/
Det är mycket tänkvärt att läsa om ryssarnas taktik och strategi, i skenet av vad vi får för information i Sverige.
Detta handlar om varför ryssarna var så töntiga i Kyivtrakten.
Senast redigerad av Grammatica 2022-08-20 kl. 15:06.
Citera
2022-08-20, 15:03
Medlem
Ukraina försätter bomba krim enligt bbc helt obehindrat va håller ryska luftvärnet på med helt otroligt värdelös utrustning. Hade fan gjort det bättre med ett luftgevär 😂. Krim lär bombas i dagar nu när Ryssland är försvarslösa på ön👍
Citera
2022-08-20, 15:06
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kiev har fört ett blodigt krig mot sin egen befolkning i Donbass sedan 2014 och nu får de betala.

Zelenskyregeringen är ett gäng halvfascistiska quislingar, de har i åratal sålt ut landet till USA och amerikansk big business.

För att citera dig " egen befolkning " egen jurisdiktion

För trampade du i klaveret Dum säger att väst får invadera Ryssland varje gång ett övergrepp mot mänskliga rättigheter sker eller om en politisk opponent förgiftas eller mördas .

Självmål av dig Så vänligen upphör med tramset
Citera
2022-08-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ukraina försätter bomba krim enligt bbc helt obehindrat va håller ryska luftvärnet på med helt otroligt värdelös utrustning. Hade fan gjort det bättre med ett luftgevär 😂. Krim lär bombas i dagar nu när Ryssland är försvarslösa på ön👍
Men läs min länk. Det är mycket intressant.
Citera
2022-08-20, 15:12
Medlem
Jofs avatar
Äntligen gör Ukraina det jag sagt.
Går till motattack.
Krig kan inte vinnas genom enbart försvar.
Kommer dom att våga - vilja bomba bron till Krim? Dom grälar nog om det i Kiev.
Citera
2022-08-20, 15:12
Medlem
Storbrittanien är dom som kommer med de flesta urusla analyser av vad som pågår i Ukraina. De tror att krig bara ska föras på nätet.
Men krig är verkligt.
Citera
2022-08-20, 15:13
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Värdelös precision där. Alla kom hem oskadda. Typiskt UKR/USA.

Jag förstår att du tycker det, de träffade ju ingen skola eller sjukhus och inga civila dog.
Citera
2022-08-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Men läs min länk. Det är mycket intressant.
Började läsa men insåg snabbt att det var bland det värsta inkompetenta text jag läst😂 gå inte på sånt här han är vänster extremist och skriver propaganda åt Ryssland. 😆 Var inte en idiot du med och gå på sånt här
Citera
2022-08-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Äntligen gör Ukraina det jag sagt.
Går till motattack.
Krig kan inte vinnas genom enbart försvar.
Kommer dom att våga - vilja bomba bron till Krim? Dom grälar nog om det i Kiev.
Det är nog mer om dom kanske behöver bron själva i framtiden. Ukraina är inte nog starka att göra något större motangrepp. Man bygger nu militär förmåga i snabb takt sedan kommer vintern möjligt att man väntar till dess men vår är nog troligast
Citera
2022-08-20, 15:18
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2

Jag har lite möjligheter att översätta, skicka meddelanden till högsta ryska ort.

Jag har nu gjort vad du önskar och förväntar dig.

"Please send more air rifle to Krym - our air defence has heavy losses"

Every one is drunk.
Citera
2022-08-20, 15:20
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det första skottet var en riktig fullträff. Träffade precis där den ska träffa.

Bara missar. Nära skjuter ingen hare. Typiskt UKR/US.
Citera
2022-08-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Www.paulcraigroberts.org/2022/08/19/russias-destruction-of-the-ukraine-military/
Det är mycket tänkvärt att läsa om ryssarnas taktik och strategi, i skenet av vad vi får för information i Sverige.
Detta handlar om varför ryssarna var så töntiga i Kyivtrakten.
Den gubben har rykte om sig som ryssvänlig o konspirationsteoretiker, knappast särskilt trovärdig,,tror inte han har närma källare avseende kolonnen mot Kiev, än du och jag,,dvs noll,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in