2022-08-20, 10:07
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte speciellt konstigt. Väljare under 29 år var bara max 21 när M sist regerade. Många av dem var tonåringar då. De har aldrig fått uppleva vilket helvete det blir när M regerar.

Det är riktigt illa nu, men det kan faktiskt bli ännu värre.

Vafan menar du, var fantastiskt o slippa Göran p o mp, eller är du en sån som går på bidrag?
Citera
2022-08-20, 10:13
Avslutad
Enligt en kolumnist i aftonbladet kan man inte vara nöjd om SD får 18% i valet den 11 september. Märkligt, för det skulle jag visst vara. Sett till att det varit en svår och märklig mandatperiod så är allt bättre än det förra valresultatet på 17,5% naturligtvis mycket bra. Sen vet alla att man inte kan öka hela tiden hur mycket som helst. Men sett till omständigheterna skulle jag absolut ta 18% här och nu om jag kunde göra så.

Skulle någon av Novus, Demoskop eller Sentios mätningar på 18,4%-18,8% bli valresultatet så vore jag mycket nöjd då det varit en jobbig tid på många sätt som SD isåfall ändå klarat sig bra ifrån och växt en del även i valresultatet och framför allt medlemsmässigt och organisatoriskt.

Citat:
Partiet som vant sig vid stora valframgångar halkar nu runt kring sitt förra valresultat. För att inte göra sig själva allt för beskvikna säger Åkesson sig vara nöjd om partiet får ungefär samma valresultat som förra gången, runt 18 procent. Det kommer de självklart inte vara.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RrPq0W/my-rohwedder-vilka-ar-sd-nar-de-inte-ar-sd
Citera
2022-08-20, 10:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vafan menar du, var fantastiskt o slippa Göran p o mp, eller är du en sån som går på bidrag?
Jo. Men rätt snart så sålde de ut precis allt svenskarna betalt med blod och svett. Och det för noll och ingenting. Bara av princip.
Man skrotade och sålde ut det sista av vårt försvar, som stridshingsten sa till Åkesson "-försvaret är ett särintresse".
Man samarbetade med MP och släppte in 800.000.
Minnet är bra men kort hos väljarna.
Citera
2022-08-20, 10:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Intressant att du är en sådan som kallar försäkringar för bidrag.

Jag är hemmafru och vi har aldrig fått bidrag förutom barnbidrag (det är ingenting man väljer, fyi).

Fantastiskt att slå upp portarna för all världens lycksökare, kriminella som söker ny identitet och för terrorister. Det är noterat.
Vidare fantastiskt att utförsäkra cancersjuka mm. Ok.
Fantastiskt att göra om Arbetsförmedlingen till en bidragaförmedling dit svenskar knappt vågar gå. Ok.
Makalöst fantastiskt att privatisera allt folket släpat ihop och som vi behöver, tex för elproduktion.

Jag kan fortsätta i en evighet, men poängen lär framgå. UK är ingen räddning öht, men väljare under 29 har naturligt nog inte så bra koll på det.
Citera
2022-08-20, 10:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Enligt en kolumnist i aftonbladet kan man inte vara nöjd om SD får 18% i valet den 11 september. Märkligt, för det skulle jag visst vara. Sett till att det varit en svår och märklig mandatperiod så är allt bättre än det förra valresultatet på 17,5% naturligtvis mycket bra. Sen vet alla att man inte kan öka hela tiden hur mycket som helst. Men sett till omständigheterna skulle jag absolut ta 18% här och nu om jag kunde göra så.

Skulle någon av Novus, Demoskop eller Sentios mätningar på 18,4%-18,8% bli valresultatet så vore jag mycket nöjd då det varit en jobbig tid på många sätt som SD isåfall ändå klarat sig bra ifrån och växt en del även i valresultatet och framför allt medlemsmässigt och organisatoriskt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RrPq0W/my-rohwedder-vilka-ar-sd-nar-de-inte-ar-sd

Ja det är rätt låst. De senaste åren har det var jämnt mellan blocken. Förändringar har skett inom dem. Nu går vi in i en lågkonjunktur med stigande räntor och en krisande el- och energimarknad. Kriminaliteten lär också eskalera. Utfallet på detta kommer att drabba nästa regering.
Citera
2022-08-20, 10:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja det är rätt låst. De senaste åren har det var jämnt mellan blocken. Förändringar har skett inom dem. Nu går vi in i en lågkonjunktur med stigande räntor och en krisande el- och energimarknad. Kriminaliteten lär också eskalera. Utfallet på detta kommer att drabba nästa regering.
Eftersom att ingenting rättas till och allting stadigt blir sämre har vi kunnat säga detsamma sedan åtminstone år 2002.

Ja, nästa regering får ta smällen, men regeringen 2026 kommer att få ta den smällen. Så lär det fortsätta till dess vi har bytt ut alla dönickarna.
Citera
2022-08-20, 10:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Jag är hemmafru och vi har aldrig fått bidrag förutom barnbidrag (det är ingenting man väljer, fyi).

Fantastiskt att slå upp portarna för all världens lycksökare, kriminella som söker ny identitet och för terrorister. Det är noterat.
Fantastiskt att göra om Arbetsförmedlingen till en bidragaförmedling dit svenskar knappt vågar gå. Ok.
Makalöst fantastiskt att privatisera allt folket släpat ihop och som vi behöver, tex för elproduktion.

Jag kan fortsätta i en evighet, men poängen lär framgå. UK är ingen räddning öht, men väljare under 29 har naturligt nog inte så bra koll på det.

Socialdemokraterna vill skära ned på personlig assistans, göra om A-kassan så att alla får tillgång till den, man höjer grundpensionen, men inte för dem som arbetat, man vill införa marknadshyror och höja skatten samt mycket mer. Sedan är det ingen hemlighet att socialdemokraterna ivrigast drivit igenom mångkulturprojektet som lett till det kaos vi nu befinner oss i. Den absolut största gruppen bland SD:s väljare är före detta socialdemokrater.
Citera
2022-08-20, 11:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Socialdemokraterna vill skära ned på personlig assistans, göra om A-kassan så att alla får tillgång till den, man höjer grundpensionen, men inte för dem som arbetat, man vill införa marknadshyror och höja skatten samt mycket mer. Sedan är det ingen hemlighet att socialdemokraterna ivrigast drivit igenom mångkulturprojektet som lett till det kaos vi nu befinner oss i. Den absolut största gruppen bland SD:s väljare är före detta socialdemokrater.
Jo, jag vet.

Både "vänstern" och "högern" (de är egentligen extremliberaler, eller för en global kapitalism som leder till global kommunism a`la Agenda 2030, men strunt samma) har samma inriktning på politiken. De vill montera ned nationalstaten och ta makten från de olika folken, och överföra densamma till multinationella bolag (inkluderat makten över penningpolitiken).

Den här tråden innehåller en hel del debatter om vilken sida som varit värst, och jag är inte speciellt intresserad av att diskutera den saken egentligen. Vi kan konstatera att de allihop är fientliga mot svenskar och mot den ordning Gud har förordat (eller som är naturligt för människor, välj själv!). De vill båda göra om människor så att människor passar samhället istället för tvärtom, och man kan därför kalla dem människofientliga.

Inget av dessa usla alternativ är värda att regera, men de lever på att utpeka/ utmåla (välj åter igen själv!) alternativet i Rd som ännu värre, och genom 4%- spärren uppnås ett näst intill status quo.
Citera
2022-08-20, 11:08
Medlem
SD överskattades med nästan tio procentenheter i förra valet. Är det likadant i år?
Citera
2022-08-20, 11:43
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Men för helvete GP släppte in mer migranter än någon annan tidigare gjort, dessutom förtispensionerades fullt friska människor, det utgick tillomed bonus om de pensionerade så många som möjligt. Helt otroligt.
Friår o annat skit var det innan alliansen tog över, direkt skrotades AMS 50 000 miljoner till skattebetalarna i stället för en värdelös myndighet.

Listan kan göras oändlig.
Citera
2022-08-20, 11:48
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
SD överskattades med nästan tio procentenheter i förra valet. Är det likadant i år?

Nej, visst överskattades SD av vissa opinionsinstitut, men inte var det några 10% i poll of polls. Det sker säkert en viss viktning när man beräknar läget nu. Det mesta tyder ju på att det är små rörelser i opinionen. Ska man gissa något då blir det att de rödgröna stärker sitt läge en aning, kan bli lättare att regera och då kan de fortsätta med att bestraffa företag, lönearbetare och landsbygdens folk med s.k. hållbara klimatskatter.
Citera
2022-08-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Den där myten har redan debunkats 100 gånger i den här tråden.

Fem av de sex sista mätningarna som gjordes före valet 2018 UNDERSKATTADE Sverigedemokraterna (valresultat 17,5):

Novus 19,1
Skop 17,4
Demoskop 17,2
Sifo 17,0
Inizio 16,8
Ipsos 16,8

https://val.digital/AllSurveys/?year=2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto