2022-08-20, 00:02
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Var det någon av alla dessa som svarade och undrade varför du swishat?
Han avbröt swishen efter han fått upp namnet.
Citera
2022-08-20, 00:03
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Han avbröt swishen efter han fått upp namnet.
Jo. Det framgår i tråden. Lite tungt att läsa inläggen?
Citera
2022-08-20, 00:03
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Jo. Det framgår i tråden.
Ber om ursäkt, såg att du redan fått svar efter att jag postade inlägget.
Citera
2022-08-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ok, då tror jag inte du kan få så mycket för det, de som behöver tillgång till numren har redan det, ska vara nån som är ute efter att jävlas med någon speciell då kanske.

Kan finnas ett sätt att dra in stålar. Menar, om postar på en anonym site att du kommer släppa hela telefonnummer-listan om 7 dagar till hela världens åskådan. Det skulle ju innebära att 700 pers måste byta nummer med strulet det innebär,
jobbigt att göra, varje person måste informera alla vänner, bekanta, familj osv, så det är en himla massa personer som skulle drabbas av obehaget.

Men VÄNTA. Om man sätter in 100kr på detta bitcoin-konto, så tas man bort från listan som publiceras.

Haha. Bara en lek med tanken. Jag skulle inte göra något sånt, skulle åka dit på en gång och gillar inte att ha så många människor som är jättearga på mig.

Tack för idén! Jag tror inte att Flashback tillåter diskussioner som främjar kriminella aktiviteter men det är absolut tänkvärt Problemet är bara hur man får kontakt med dessa kändisar utan att avslöja sig själv..
Senast redigerad av hank1338 2022-08-20 kl. 00:09.
Citera
2022-08-20, 00:16
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tack för idén! Jag tror inte att Flashback tillåter diskussioner som främjar kriminella aktiviteter men det är absolut tänkvärt Problemet är bara hur man får kontakt med dessa kändisar utan att avslöja sig själv..
Bara att skicka mail till tidningsredaktionerna om att listan kommer spridas så kommer det nog bli fart på den businessen.
Lägg upp en lista med namn på en TOR/Onion-site utan telefonnummer och en timer som tickar ner ( inte med JavaScript, utan vid varje sid-refresh så klart), med en länk till bitcoin-adressen man kan betala för att bli borttagen från listan. Och sen skicka länken till media så kommer det nog hända saker.

Jag har ingen koll på bitcoin, TOR osv. Så vitt jag vet så finns det stor risk att åka dit då det är lätt att göra fel och bli helt spårbar. Så GÖR DET INTE.
Citera
2022-08-20, 00:18
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Bara att skicka mail till tidningsredaktionerna om att listan kommer spridas så kommer det nog bli fart på den businessen.
Lägg upp en lista med namn på en TOR/Onion-site utan telefonnummer och en timer som tickar ner ( inte med JavaScript, utan vid varje sid-refresh så klart), med en länk till bitcoin-adressen man kan betala för att bli borttagen från listan. Och sen skicka länken till media så kommer det nog hända saker.

Jag har ingen koll på bitcoin, TOR osv. Så vitt jag vet så finns det stor risk att åka dit då det är lätt att göra fel och bli helt spårbar. Så GÖR DET INTE.

Tror iofs inte många skulle nappa på det. Lättare att bara, "jaha, nytt nummer igen då!".
Citera
2022-08-20, 00:22
Medlem
Neroxxs avatar
Tror inte att journalister är aktuellt att sälja till, dessa lär redan ha nummer till marjoriteten av kändisar, om de inte har har de kanaler för att kunna anskaffa sig dessa. Men "vanligt folk" kanske har mer intresse av dessa, vet dock inte ifall det skulle vara lagligt att delge information likt detta (svenska nr lär väl gå bra med tanke på hur sökbart alla nr är).
Citera
2022-08-20, 00:26
Medlem
StefanHeterJags avatar
Eller låt VEM SOM HELST köpa valfritt nummer för valfri kändis som listas på din TOR-site.

Finns massor med stalkers och idioter som vill djävlas med kändisar. Kolla bara tråden om Alexander Rask. Du skulle kunna tjäna tusentals kronor bara på alla losers där som skulle betala för hans nummer. Olyckligt exempel kanske, då han precis varit föremål för en stalker, men du förstår vad jag menar.

OBS. Jag uppmanar inte till brott, vi diskuterar helt teoretiskt kring hur en sådan telefonlista skulle kunna användas för att tjäna pengar. Jag rekommenderar starkt att om man har en sådan lista så raderar man den och går vidare i livet.
Citera
2022-08-20, 00:31
Medlem
Citat:

Citat:
Eller låt VEM SOM HELST köpa valfritt nummer för valfri kändis som listas på din TOR-site.

Finns massor med stalkers och idioter som vill djävlas med kändisar. Kolla bara tråden om Alexander Rask. Du skulle kunna tjäna tusentals kronor bara på alla losers där som skulle betala för hans nummer. Olyckligt exempel kanske, då han precis varit föremål för en stalker, men du förstår vad jag menar.

OBS. Jag uppmanar inte till brott, vi diskuterar helt teoretiskt kring hur en sådan telefonlista skulle kunna användas för att tjäna pengar. Jag rekommenderar starkt att om man har en sådan lista så raderar man den och går vidare i livet.

Tack! Otroligt teoretiskt intressanta idéer som ni delar med er av!! Men som ni säger, jag kanske bara borde radera listan helt enkelt och gå vidare med livet.
Citera
2022-08-20, 00:35
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tack! Otroligt teoretiskt intressanta idéer som ni delar med er av!! Men som ni säger, jag kanske bara borde radera listan helt enkelt och gå vidare med livet.
Haha. Jag skulle det. Eller spara och busringa ihop med kompisarna en sen kväll efter en kräftskiva. Ringa och fråga chans på Pernilla Wahlgren eller ringa och prata metafysik med Dileva. Haha. Du har möjlighet till att bli partycentrum på vilken efterfest som helst i flera år framöver.
Citera
2022-08-20, 00:36
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Du har alltså en lista med telefonnummer till "kändisar" som du kommit över i ditt "jobb"? Eventuella "journalister" lär redan ha dessa nummer och idag är det knappast svårt för en "journalist" att få kontakt med en "kändis".

Hittar inte nu men någon startade en exakt likadan tråd för ett par år sedan.

Känns väl mest som att någon vill flexa med sitt jobb och att denne rör sig runt kändisar. Om det skulle vara sant. Vilket det nog inte är!

Är kanske samma person som än idag sitter med sin lilla lista och hoppas den skall vara värd något
Citera
2022-08-20, 00:39
Medlem
Citat:
Haha. Jag skulle det. Eller spara och busringa ihop med kompisarna en sen kväll efter en kräftskiva. Ringa och fråga chans på Pernilla Wahlgren eller ringa och prata metafysik med Dileva. Haha. Du har möjlighet till att bli partycentrum på vilken efterfest som helst i flera år framöver.

Den idén anammade jag redan när listan var ”ny”. Ringde Aschberg en blöt kväll för att fråga vad i helvete han höll på med men han slängde luren i örat på mig. Provade att ”swisha” honom men numret verkar inte vara i bruk längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in