2022-08-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Ryssorcherna är ju ständiga världsmästare på att ljuga!! Alla kategorier!
De är inte direkt världsmästare i att få någon att tro på lögnerna. Om jag har en låda med 20 ägg och påstår att det är 22 går de flesta på det om de inte kontrollräknar. Om jag påstår att lådan innehåller 2000 ägg är det ingen som går på lögnen, och där någonstans ligger ryssarna.
Citera
2022-08-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Nedskjutna missiler redovisas av ryska försvarsdepartementet, har inte räknat utan höftar på att det verkar som att 80-90% skjuts ner.
Vi säger de skjuter ner 80-90% , men de återstående 10-20% har börjat jobba på bra kompis!
Citera
2022-08-19, 23:37
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, förhållandet 1/30 kan stämma. 1 av 30 blir nedskjutna, om det är en bra dag. Annars 0 av 30.

Ja, men han ljuger alltid. Så vad han säger spelar ju liksom ingen roll.

En svensk militär som tror på rysk propaganda? Jisses...
Konstigt att den gör ryska felöversättningar hela tiden och verkar vara ungefär 13 år.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Ha ha det där gänget såg ut som en samling gruvfyllon som inte fått ut lönen på några månader och nu fått slut på vodkan.

Svår abstinens kan få människor till desperata handlingar....

Vi kan också prata här om stridserfarenhet. Skulle tippa på att flera av dem har erfarenheter av Tjetjenienkrigen, Afghanistan-kriget och WWII.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Hur kategoriserar du ryssarna som aldrig haft fri press, någonsin, hur röstar dom efter att ha gjort noggranna överväganden baserade på en press som helt och hållet är styrd från Sovjetiska propagandaministeriet, förlåt det heter ju Ryssland nu för tiden och dom har inget som helst gemensamt.
Så det där med valboskap skall du nog ta en funderare på var den finns någonstans.

Ja, den finns på bägge sidor. Men jag tror det är större sannolikhet att den i väst tröttnar och vill ha något annat bara av den anledningen att tiden går.
Citera
2022-08-19, 23:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nytt paket från USA. Stödet kommer att fortsätta "as long as it takes".

https://twitter.com/jseldin/status/1560724074095120385
Citera
2022-08-19, 23:45
Medlem
Enligt Ukrinform sänder Tyskland till Ukraina 255 st Vulcano projektiler som är på 155 mm. Dom skall kunna sändas iväg från vanligt artilleri om jag uppfattat saken rätt. Det framgår inte när leveransen kommer och det framgår inte om det är den styrbara "guided" typen eller vanlig icke styrbar men jag förutsätter att det är den styrbara projektilen.

Och som alla vet sänder USA ett nytt paket med värde 775 miljoner US dollars vilket torde motsvara 8 miljarder kronor.

Jag tycker USA är lite snåla, 8 miljarder är inte mycket, det räcker inte ens till försörjningsstöd i Malmö. Biden är lite misslyckad, försvarsministern har mer stake.
Citera
2022-08-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, den finns på bägge sidor. Men jag tror det är större sannolikhet att den i väst tröttnar och vill ha något annat bara av den anledningen att tiden går.

Jag läser flera dagstidningar varje dag för att få olika vinklar så att jag har viss grund för min bild av en viktig händelse. Inte alla lika noggrant det medges. Men vi har ju den möjligheten. Att vi kan välja fritt. Liksom bland en mängd internationell media.
Senast redigerad av Remark 2022-08-19 kl. 23:53.
Citera
2022-08-19, 23:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Kort kommentar av en pensionerad US Army "general". Han tror att Ukraina kommer att knäcka Ryssland om stödet från "väst" fortsätter. Han vill skicka ännu mer Himars haha!! Gränsen kommer att vara tillbaka på "före kriget'" detta året och sen blir Krim en förhandlingssak.

https://youtu.be/j_cH6mbmwfo
Citera
2022-08-19, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kort kommentar av en pensionerad US Army "general". Han tror att Ukraina kommer att knäcka Ryssland om stödet från "väst" fortsätter. Han vill skicka ännu mer Himars haha!! Gränsen kommer att vara tillbaka på "före kriget'" detta året och sen blir Krim en förhandlingssak.

https://youtu.be/j_cH6mbmwfo

Bra analys men tror inte det räcker. Ett flankanfall mot kaliningrad behövs. Här kan Sverige och Finland hjälpa till
Citera
2022-08-20, 00:09
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Ukrinform sänder Tyskland till Ukraina 255 st Vulcano projektiler som är på 155 mm. Dom skall kunna sändas iväg från vanligt artilleri om jag uppfattat saken rätt. Det framgår inte när leveransen kommer och det framgår inte om det är den styrbara "guided" typen eller vanlig icke styrbar men jag förutsätter att det är den styrbara projektilen.

Och som alla vet sänder USA ett nytt paket med värde 775 miljoner US dollars vilket torde motsvara 8 miljarder kronor.

Jag tycker USA är lite snåla, 8 miljarder är inte mycket, det räcker inte ens till försörjningsstöd i Malmö. Biden är lite misslyckad, försvarsministern har mer stake.
Jag har inget övers för Biden, men det kan hända att USA utformar sina stödpaket efter rådande situation. Pentagon har full koll på läget, och just nu kanske de bedömer att 8 miljarder räcker för att hålla ryssen på avstånd.

Kolla hur det går för ryssen så förstår ni ju. Utnötningskriget fortsätter.
Senast redigerad av Jiren 2022-08-20 kl. 00:13.
Citera
2022-08-20, 00:14
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag har inget övers för Biden, men det kan ju hända att USA utformar sina stödpaket efter rådande situation. Deras intel har ju full koll på läget, och de kanske bedömer att just nu så räcker 8 miljarder för att hålla ryssen på avstånd.

Kolla hur det går för ryssen just nu så förstår ni ju.
Det går ju alldeles utmärkt. För inte så länge sedan såg vi fram mot 40000 döda orker och nu ser vi redan fram mot 50000 döda orker. Ryzzsvinen är bäst på att vara sämst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in