2022-08-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Jo men Raitanen hade ett rejält misslyckande i VM men dom påstår sig veta skälet till det o han gjorde ett bra lopp på SM. Mag problem.

Lehikoinen gör hon ett bra lopp o missar medalj på att några andra springer fortare så är inte det hela världen hon är ung. Däremot så hoppas jag verkligen att hon kommer in på ungefär samma tid som i semi samtidigt ökar pressen.

Lite det jag skriver om Mäkelä men samtidigt så känns hon väldigt självsäker på intervjuerna jag sett.
Salminen har haft ett par långa övertrampshopp så hon har kapacitet men hennes säsong har varit sämre.

Blev en bra kväll för Finland, gratulerar!
Citera
2022-08-19, 23:29
Medlem
Tycker ändå Kramer ger många tvivlare en knäpp på näsan idag. Har varit överdrivet negativa kommentarer. Att dra verkar inte längre funka för honom men om han beter sig som resten av löparna rent taktiskt (springer standardlopp av något slag) så är han med i fighten, kul att han fick visa det idag.
Citera
2022-08-19, 23:30
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Tackar tackar.
Jävligt smart av Raitanen att gå upp o dra i lågt tempo i början.
Lehikoinen råkade ut för det jag var rädd för, hon tyckte själv att inget fungerade rent tekniskt i loppet.
Jävligt kul för Mäkelä som slitit länge o klarat kvalen bra o sedan missa dem 3 första o inte få hoppa dem 3 sista hoppen.
Salminen tog sig till final fick hoppa alla hopp godkänt.
Senast redigerad av Niskalaukaus 2022-08-19 kl. 23:36.
Citera
2022-08-19, 23:30
Medlem
Citat:

Kommer punkteras inatt.
Citera
2022-08-19, 23:31
Medlem
Citat:
Tackar tackar.

Natten kommer inte bli lika angenäm
Citera
2022-08-19, 23:39
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Kommer punkteras inatt.

Citat:

Vet inte om det här JVM ligger fel inte sett en match o har svårt att bry mig.
Citera
2022-08-19, 23:42
Medlem
ziracorns avatar
[quote=benspeed|81319722]Tycker ändå Kramer ger många tvivlare en knäpp på näsan idag. Har varit överdrivet negativa kommentarer. Att dra verkar inte längre funka för honom men om han beter sig som resten av löparna rent taktiskt (springer standardlopp av något slag) så är han med i fighten, kul att han fick visa det idag.[/QUOT

"Tja" - för att citera Hård - kan nog finnas en chans till bronspeng (men troligen sjätte plats).
Citera
2022-08-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Tycker ändå Kramer ger många tvivlare en knäpp på näsan idag. Har varit överdrivet negativa kommentarer. Att dra verkar inte längre funka för honom men om han beter sig som resten av löparna rent taktiskt (springer standardlopp av något slag) så är han med i fighten, kul att han fick visa det idag.
Som en av de skyldiga kan jag bara hålla med dig.
Citera
2022-08-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
"Tja" - för att citera Hård - kan nog finnas en chans till bronspeng (men troligen sjätte plats).

Finns nog chans för allt från första till åttonde plats som alltid i 800-finaler. Efter dagens lopp tror jag på en bättre placering än sexa.
Citera
2022-08-19, 23:52
Medlem
Citat:
Tackar tackar.
Jävligt smart av Raitanen att gå upp o dra i lågt tempo i början.
Lehikoinen råkade ut för det jag var rädd för, hon tyckte själv att inget fungerade rent tekniskt i loppet.
Jävligt kul för Mäkelä som slitit länge o klarat kvalen bra o sedan missa dem 3 första o inte få hoppa dem 3 sista hoppen.
Salminen tog sig till final fick hoppa alla hopp godkänt.

Raitanen är vass och verkar trivas i skarpa lägen, så jag är inte direkt förvånad över att han vinner..

Lehikoinen är fortfarande ung och har framtiden för sig, bra erfarenhet..

Starkt av Mäkelä att slå nationsrekord i en EM-final, lär väl peppa Salminen också, som ser att allt är möjligt och knappast vill vara sämre..

Citat:
Kommer punkteras inatt.

Citat:

Haha, jag tänkte också på JVM-semifinalen här under kvällen, där ser man gärna att momentum vänder till Sveriges fördel
Citera
2022-08-19, 23:54
Medlem
Citat:
Vet inte om det här JVM ligger fel inte sett en match o har svårt att bry mig.
Ja JVM hockey känns verkligen som en pseudohändelse. Ett mästerskap för juniorer i en internationellt sett väldigt smal sport.
Citera
2022-08-20, 00:08
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Raitanen är vass och verkar trivas i skarpa lägen, så jag är inte direkt förvånad över att han vinner..

Lehikoinen är fortfarande ung och har framtiden för sig, bra erfarenhet..

Starkt av Mäkelä att slå nationsrekord i en EM-final, lär väl peppa Salminen också, som ser att allt är möjligt och knappast vill vara sämre..
Raitanens tränare sa att han var i riktigt bra for under VM oxå men där fick han någon form av magproblem.
Japp håller med om det du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in