2022-08-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Källa? Du har säkert misstolkat vad som sades.

Du anklagar andra för att vara enögda, men du är ju totalt selektiv när det gäller fakta. Tittar du bara på sådana källor som passar dina syften och ratar dom andra. Jag gör ett nytt försök att få dig att ta till dig något om Ryssland. Har det förekommit att ryssarna har hotat västvärlden med kärnvapen, jag har själv sett när dom hotat att förstöra Warszawa, Berlin, London, hela Storbritannien inklusive Irland. Och som slutkläm skulle dom jämna även alla större befolkningscentra i hela USA. Kan du svara om detta är med verkligheten överensstämmande eller är det västpropaganda på Rysslands ledande regeringskanal.
Da eller njet?
Citera
2022-08-19, 18:39
Medlem
Citat:
Källa? Du har säkert misstolkat vad som sades.
Finns hur mycket som helst hur" den slutliga lösningen på ukrainare" ska gå till.
Här ett ex från Kremls språkrör Ria Novosti
https://blankspot.se/analys-statlig-nyhetsbyra-publicerar-den-ryska-losningen-pa-det-lomska-problemet-ukraina/
Citera
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Fortfarande sitter du på naofumiskt vis och låter din lögn träta vidare. Som besvarat innan OM du hade läst och på riktigt varit intresserad, så har ALDRIG ryska språket blivit förbjudet I Ukraina. Inte ens ett lagförslag om detta har varit på tapeten. Så vad är det fär jävla valser du bygger vidare på?
Du förstår inte vad jag menade med kommentaren om ”förbud”, så vi lämnar det.

Med det sagt behöver du väl inte misstolka allt jag skriver? Var i denna kommentar nämnde jag något förbud? Skrev jag inte ”ta bort ett språk officiellt”?

Ber om ursäkt, skrev ju nyss att jag inte skulle diskutera med dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ja, du kan ju få tro att du är duktig på svenska. Jag kan bara i denna kommentar hitta ett par fel. Men vad bra, då kan jag konstatera att du inte behöver debattera med mig mer, en vinst för båda antar jag.
Jag tror inte att jag är bra på svenska, och ej heller är det utav den minsta betydelse här. Är det min bristfälliga svenska som fick dig till att undiva frågorna och plötsligt fokusera på mitt språkbruk? Lite underligt, eftersom att du har förmåga att utdöma bristerna i mitt språk, men ändå är det omöjligt för dig att svara eller läåsa frågor som DU SADE. Mycket underligt ja.....nästan så underligt att det börjar STINKA försök till undanflykt från det vesäntliga och huvudämnet.
Citera
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" har (bög)ryska försök att avancera idag slagits tillbaka. Det figurerar olika namn på städer och samhällen.

Fascist-Ryssland har slagits tillbaka på samtliga ställen och har inte ens kunna inta pissiga Pisky.
Citera
2022-08-19, 18:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland går vidare som du ser eller har du missat alla samarbeten med asien, afrika och sydamerika? Kina står inte bara längre axel mot axel utan nu rygg mot rygg med Kina. Väst har skapat två suppermakter i allians så grattis.

Är man intresserad av historia finns det mesta att läsa på internet, även för ryssar.
- Leve Sverige - eller lever du någon annanstans (i fantasin)? Åk nu ner och kriga för ditt låtsasland och sitt inte här och kräv att ukrainarna ska slåss till sista man. Jag slåss inte för Ryssland eller Kina utan jag vill att vi bedriver handel med dom. Jag slåss inte för något annat land än mitt eget och kräver att politiker förhandlar bort alla hot med alla medel som finns så vi inte i onödan dödar vårt folk i menigslösa krig. Går inte det så krigar jag och det är det som är den stora skillnaden mellan oss eller hur. Du är helt enkelt feg och låter andra slåss för dig.

Lol, jag skulle, absolut, slåss för mitt eget land, Sverige! Men eftersom RySSland, var så blåst att de angrep grannlandet och brödrarfolket Ukraina, så är det bara bra om den ryska cancersvulsten faller samman pga det!🙂

Slava Ukraini!
Citera
2022-08-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "flash Ukraine twitter" har (bög)ryska försök att avancera idag slagits tillbaka. Det figurerar olika namn på städer och samhällen.

Fascist-Ryssland har slagits tillbaka på samtliga ställen och har inte ens kunna inta pissiga Pisky.
Ryssen har intagit Pisky nu.
Citera
2022-08-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Går inge vidare för pissryssen.

WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
4m
Russian forces led offensive and assault actions in the areas of the settlements of Bakhmut, Soledar, Kodema, and Zaitseve, it was unsuccessful fighting continues.
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
4m
Russian forces tried to advance near Vyimka and Ivano-Daryivka with offensive and assault actions, they were strongly repulsed and retreated.
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
6m
South of Izyum
Russian forces attempted assaults on Dolyna, Dibrovne and Virnopillya all assaults were repelled.
Citera
2022-08-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så det ukrainska språket är inte hotat i de ockuperade områdena nu? F_n trot.

Håller med dig.
Men som relevant argument för att starta en invasion är det rätt långt ner på listan...

Ja - Sverige og Frankrig kunne aldrig finde på at indlede imperialistisk angrebskrig på Finland og Canada med begrundelsen at deres sproglige brødre bliver diskrimineret - men det kan Rusland - og hvis man ikke kunne bruge denne undskyldning havde Rusland bare fundet en anden undskyldning for at indlede imperialistisk angrebskrig.

Sygt....Sygt...Sygt...
Citera
2022-08-19, 18:51
Medlem
Citat:
Och? Ryssland är alltså det enda landet som hotat med kärnvapen? Alla andra länder är oskyldiga små änglar och har inte gjort något för att provocera Ryssland, någonsin? Kom igen… spelar du bara korkad eller är du så här naiv?
NÄR har ETT ENDA annat land förutom NORDKOREA hotat med kärnvapen???? Vad är det för jävla lögner du tillåts sitta här och sprida???? Och sedan skall DU säga åt andra hur felaktiga och blinda de är??? MODERERING KRÄVS!
Citera
2022-08-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
…och i morgon bitti får vi läsa om ukrainska raserade bostäder
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jepp, det är ju vad orcherna kan träffa med sina värdelösa missiler.

Det blev ingen vedergällning trots att ryssarna återigen fick brallorna nerdragna på Krym.

Ryssarna sparar nog på det lilla krut de har kvar då inte en enda luftvärns- eller sjömålsrobot träffade något ukrainskt bostadsområde i natt.
Citera
2022-08-19, 18:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Du har rätt, ryssar har inte rotation. Det handlar om frivilliga som skriver kontrakt mot lön. Extra belöning om man råkar illa ut eller dör. Efter att man uppfyllt tid i kontraktet kan man dra hem, behöver inte strida igen om man inte vill. Så ser det ut. Man får ännu bättre lön om man är tränad soldat och ansluter sig till Wagner.

Ukrainare däremot, de har inte den lyxen. Vet inte hur deras rotation ser ut men jag är misstänksam mot ditt påstående. Tror de är vid fronten tills de dör eller skadas. Varenda jäkel behövs vid fronten just nu.
Det du skriver om ryssar stämmer men det finns två grupper till som strider för Röda Armén. Dels har vi de som var yrkesmilitärer före SMO startade och har blivit inslängda i Ukraina vare sig de vill eller inte. Och sen har vi de från ORDLO som är tvångsrekryterade. Men ju längre kriget håller på så kommer det till slut nästan bara vara frivilliga kvar som strider för Röda Armén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in