2022-08-19, 17:40
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Jag tror inte på Sifos dagliga mätningar, det är ju rent trams. Det går inte att mäta decimaler från dag till dag på det sättet. Dessutom verkar just Sifo ha en förkärlek för att ha S mycket högre än alla andra och SD lägre än alla andra, agendan skiner igenom mycket starkt. Inga andra mätningar visar det Sifos mätningar visar överhuvudtaget.
Varje daglig mätning i Sifo räknar in de 3 föregående dagarna, så det är inte bara en dag. Den som släpptes idag har mätperiod 16-18 augusti. Som högersympatisör så vill jag också tro mer på Novus mätning, men det som talar emot den är att den är ca en vecka gammal, mätperiod 8-14 augusti...
Citera
2022-08-19, 17:41
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vänsterblocket med S, V, MP och C drar ifrån i regeringsfrågan. Mer än 52,1 procent stöttar nu vänstersidan, medan högersidan får 45,3 procent. Detta enligt en ny opinionsundersökning från SvD/Sifo.

Det är helt sjukt. 7% = 400.000 röster.

Finns inte en chans i hela jävla världen högern hämtar ikapp detta.

Skulle vara om MP åker ut ur riksdagen men det är inte troligt.
Tokvänstern kommer givetvis att vinna, och Sveriges förfall kommer fortsätta, kanske i ännu snabbare takt än under de senaste 8 åren. Helt enligt majoritetbefolkningens önskemål.

Det enda intressanta som kvarstår är om Nyans (islamisterna) lyckas ta sig in i riksdagen. Jag hoppas det, lika mycket som jag hoppas att Mogge får fortsätta som justitieminister.
Senast redigerad av Jiren 2022-08-19 kl. 17:46.
Citera
2022-08-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Jag tror inte på Sifos dagliga mätningar, det är ju rent trams. Det går inte att mäta decimaler från dag till dag på det sättet. Dessutom verkar just Sifo ha en förkärlek för att ha S mycket högre än alla andra och SD lägre än alla andra, agendan skiner igenom mycket starkt. Inga andra mätningar visar det Sifos mätningar visar överhuvudtaget.

SIFO var väl rätt nära förra valet? Högern, eller vad den ska kallas, behöver inte bli fullt så besvikna den här gången, känns ju avgjort redan.
Citera
2022-08-19, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
SIFO var väl rätt nära förra valet? Högern, eller vad den ska kallas, behöver inte bli fullt så besvikna den här gången, känns ju avgjort redan.

Det här är dock ingen slutmätning, så även Sifo kan ju korrigera sig.

Jag litar mer på Novus mätningar, men även andra som visar liknande som Novus. Det är Sifo som utmärker sig kraftigt och inte tvärtom.
Citera
2022-08-19, 17:45
Avslutad
Är tyvärr övertygad om att Magdalena sitter kvar tyvärr. Människor i det här landet är hopplösa.
Citera
2022-08-19, 17:47
Avslutad
Det märkligaste i det här är ändå att M låtit det här ske genom decennier, där man tillåtit denna massinvandring = detta valboskap. Det säkrar ju segern för vänstern i alla val och det blir bara värre och värre med den saken, tydligare och tydligare. Man har därigenom manipulerat valet, valets genomförande, valresultatet osv osv. Utan massinvandringen hade man lätt kunnat halvera S från dagens nivåer.
Citera
2022-08-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Är tyvärr övertygad om att Magdalena sitter kvar tyvärr. Människor i det här landet är hopplösa.
Invandrare som inte jobbar + sjukskrivna + arbetslösa + offentliganställda + pensionärer = stor vänstermajoritet
Citera
2022-08-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Varje daglig mätning i Sifo räknar in de 3 föregående dagarna, så det är inte bara en dag. Den som släpptes idag har mätperiod 16-18 augusti. Som högersympatisör så vill jag också tro mer på Novus mätning, men det som talar emot den är att den är ca en vecka gammal, mätperiod 8-14 augusti...
Det har också varit ett antal Tv-debatter de senaste dagarna. Tydligen hade vänsterblocket de bästa argumenten. Högern fortsätter att harva på med sina skattesänkningar, vilket inte är realistiskt i dag när vi måste bl.a. rusta upp försvaret och polisen, stötta arbetslösa i lågkonjunkturen, subventionera hutlösa elpriser m.m. Detta går inte ihop med stora skattesänkningar. Trevligt att folk har lärt sig att tänka logiskt
Citera
2022-08-19, 17:57
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsaklart
Invandrare som inte jobbar + sjukskrivna + arbetslösa + offentliganställda + pensionärer = stor vänstermajoritet
Och den är dessutom cementerad.

Efter 8 år av samhällsförfall så vinner sosseriet ändå.

Tolka det hur ni vill, men jag uppfattar det som att folk gillar (eller åtminstone accepterar) samhällsutvecklingen och vill ha mer av samma. Jag tror inte vi någonsin blir av med vänstern.
Senast redigerad av Jiren 2022-08-19 kl. 18:00.
Citera
2022-08-19, 17:58
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Ja Svenskarnas självhat är fascinerande.
Märkligt att Expressens och Aftonbladets partiledardebatter föll ut med krosseger till högersidan. Sedan röstar man tvärtom.
Lär dra ut på tiden med en regeringsbildning. Nytt Marsavtal 2023?
Citera
2022-08-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Ja Svenskarnas självhat är fascinerande.
Märkligt att Expressens och Aftonbladets partiledardebatter föll ut med krosseger till högersidan. Sedan röstar man tvärtom.
Lär dra ut på tiden med en regeringsbildning. Nytt Marsavtal 2023?
Tror inte vänsterns väljare följer några debatter. De sitter nog hemma och kollar på Buskis med Stefan och Christer. Helt ärligt alltså
Citera
2022-08-19, 18:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Och den är dessutom cementerad.

Efter 8 år av samhällsförfall så vinner sosseriet ändå.

Tolka det hur ni vill, men jag uppfattar det som att folk gillar (eller åtminstone accepterar) samhällsutvecklingen och vill ha mer av samma. Jag tror inte vi någonsin blir av med vänstern.
Du kan tolka det som att vi halva befolkningen är icke - svensk och att väljarna finner alternativet vara ännu värre.

Det var val 60% av sossarnas väljare som ansåg att Sverige är påväg åt rätt håll, om jag minns rätt. Och detta efter det att populära Maggan tog över. Det är inga vidare siffror efter 8 år vid makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in