2022-08-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Bernie Sanders: Mexico, Kuba eller resten av Central eller Sydamerika kan inte ingå i en militär allians med USAs motståndare (t.ex. Kina eller Ryssland).

Och Putin håller med. Liksom Kina. Att påstå nåt annat nåt annat är lögn. USA skulle agera i ett sånt läge. Det blir krig. Dessa länder har ingen rätt att göra vad de vill.

Ditt citat styrker fortfarande inte att en överenskommelse finns. Men bra försök käre Putler-jugend😉
Citera
2022-08-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Just ja… jag glömde att man måste heja på Ukraina för att skriva i denna tråd. Ursäkta mig! Ska du inte lyssna på dina egna tips om du tycker mina åsikter är så himla jobbiga?
Du har inga åsikter, och det är precis där kluten finnes. Det enda du har är en spegelbild utav rapande funna i din egen sökan efter existensiell rättighet. Du söker detta genom konspiration och allt annat som inte passar in på den världen som DU är så besviken på, den världen som DU gjorde bort dig i men fortfarande inte har ryggrad nog att bemöta med ärlighet. Sedan tar du den vansinniga idiotin hit till en tråd som gäller ett KRIG i ukraina, och försöker få det till att det handlar om DINA existensiella önskemål och förhavanden! Skäms ta mig fan , och var glad att du varken är på fronten eller någonsin hamnar sida vid sida med en hjälm eller basker på skalpen. Den dagen faller du fortare än fi själv, tveklöst. SÅ, ta nu dina personliga bekymmer till en tråd som handlar om tafatthet eller bidragsbesvikelser ok. Här diskuterar vi hur det kommer sig att ett stort rövhål som Ryssland plötsligt har INVADERAT ett litet Ukraina med de OFFICIELLA orden att det är pågrund utav Nazistbekämpning
Citera
2022-08-19, 17:38
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Hur gick det med kocken till Putin, kommit något bekräftelse åt något av hållen?
Citera
2022-08-19, 17:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Jag tror 90% i den här tråden checkar alla punkter på listan. Riktigt underhållande 😂

Man kan ju kolla.

1. We do not want war. ["vi är tvungna att slåss, annars erövrar Putler hela Europa"]

2. The opposite party alone is guilty of the war. ["Det var Ryssland som började! Alla som dör i Ukraina är därför bara Rysslands fel. Euromaidan spelar ingen roll, NATO spelar ingen roll, allt är Pruttlers fel"]

3. The enemy is inherently evil and resembles the devil. ["Putin är som Hitler. Och Hitler är ju den ondaste man som någonsin levt."]

4. We defend a noble cause, not our own interests. ["Vi ska hjälpa Ukraina så länge de vill slåss. Slava Ukraine! Putin är rädd för demokrati, så vi ska främja demokrati, det är det goda. Och skydda kvinnorna från våldtäkter, där blir otroligt många kvinnor våldtagna om ryssarna erövrar Ukraina"]

5. The enemy commits atrocities on purpose; our mishaps are involuntary. ["Amnesty är ryzztroll! Ryzzarna bombar sitt eget kärnkraftverk! Det var bara otur att alla blev uppbrända i Odessa!"]

6. The enemy uses forbidden weapons. ["Georgiska främlingslegionen blev förgiftade nu i starten av Augusti. Ryssarna skjuter petal-minor på sin egen stad!"]

7. We suffer small losses, those of the enemy are enormous ["Nu har ryssarna förlorat 100 man igen! Slava Ukraine! Slava Ukraine!" (gärna 2 såna inlägg minst om dagen. Detta var vanligare i krigets start)]

8. Recognized artists back our cause.["Ben Stiller har varit i Kiev! Vi håller på rätt kille!"]

9. Our cause is sacred. [Den här saknar vi på Flashback! Jesus har ännu inte kommit in på banan.]

10. All who doubt our propaganda are traitors. ["landsförrädare! Det ska bli fint att jaga såna som dig om ryssen kommer." (dessa var vanligare första månaden av kriget)]
Citera
2022-08-19, 17:47
Medlem
Lawlines avatar
https://uawar.net/stats

I kväll så lär rySStrollen spamma tråden med tanke på gårdagens uppfriskande siffror. Går det dåligt så kommer trollen fram och skriker och försöker att få det till en framgång. Ytterligare ett misslyckat försök av rySSnaZZarna att avancera.

Nya vapen
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ws8385/new_australianmade_kamikaze_drone_swarm/

rySSk hightech
Citat:
A technical malfunction of a T-72B3 South Ossetian tank at the Russian army games had an out of control turret where the loaded gun was pointed at the Zimbabwean crewed tank and then towards the spectator stands.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ws9c53/a_technical_malfunction_of_a_t72b3_south_ossetian/
Citera
2022-08-19, 17:51
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Alla som läst 5 minuter om Ukraina-kriget, bestämt sig baserat på det att Putin är dum i huvudet, och är glad för att den de röstar på säger att nu ska Putin stoppas. Det är det jag menar med "djur", de är "valboskap" för de kan påverkas med en liten nudgning. Såna djur är en stor del av våra västliga samhällen.

Putin är inte dum i huvudet, han är sjuk i huvudet. Det är en väsentlig skilllnad och det kan nog de flesta hålla med om. Framför allt utifrån det som sker och har skett i Ukraina.
Citera
2022-08-19, 17:55
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, och att Ukraina gör samma sak med ryska språket i övriga Ukraina hatar du?
Hat är inte bra för själen. Däremot tycker jag det är väldigt onödigt att helt plötsligt ta bort ett språk officiellt. Vad är vitsen? Varför förstöra något som fungerar? För att det är djävulens språk, ryZka?
Citera
2022-08-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Nej inte direkt jag bemötte en medlem som hävdade att monokulturella samhällen inte har fungerat.
Använde Sverige som ett talande exempel men jag skulle väl ha valt Bhutan istället,
Sverige och Ukraina är tabubelagt. Får inte falla det minsta skugga över dessa.
Struntprat även det. Den medlemmen är ju jag, och du har inte "bemött mig" på det minsta av sätt. Det ENDA du gjorde var att på klassiskt ryskt maner påstå en sak, och när den blev ifrågasatt och efterfrågad efter underlag, så tog du fram de rosa skygglapparna och mumlade - lalalalalalalalalala jag hör inget mer. En klassiker numera här, och de flesta ser det kristallklart. Hur mycket du än försöker gnälla och gny över DITT snedtrampade OT nu
Citera
2022-08-19, 18:17
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Och rysk statstelevision talar om att man behöver utrota 2-3miljoner ukrainare, litar du inte på dom? Utrota är väl ordet som dom använder dina hjärnspöken.
Källa? Du har säkert misstolkat vad som sades.
Citera
2022-08-19, 18:25
Medlem
Citat:
Hat är inte bra för själen. Däremot tycker jag det är väldigt onödigt att helt plötsligt ta bort ett språk officiellt. Vad är vitsen? Varför förstöra något som fungerar? För att det är djävulens språk, ryZka?
Fortfarande sitter du på naofumiskt vis och låter din lögn träta vidare. Som besvarat innan OM du hade läst och på riktigt varit intresserad, så har ALDRIG ryska språket blivit förbjudet I Ukraina. Inte ens ett lagförslag om detta har varit på tapeten. Så vad är det fär jävla valser du bygger vidare på?
Citera
2022-08-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Fast egentligen är det du som är dum. Ukrainarna har rotationer. 2 veckor vid fronten 2 veckor hemma. Ryssen vågar inte släppa hem sina soldater. Då kommer de inte tillbaka. Det kommer inte bli en höjdare att tillbringa hela vintern i ett hål i marken för ryssen.

Du har rätt, ryssar har inte rotation. Det handlar om frivilliga som skriver kontrakt mot lön. Extra belöning om man råkar illa ut eller dör. Efter att man uppfyllt tid i kontraktet kan man dra hem, behöver inte strida igen om man inte vill. Så ser det ut. Man får ännu bättre lön om man är tränad soldat och ansluter sig till Wagner.

Ukrainare däremot, de har inte den lyxen. Vet inte hur deras rotation ser ut men jag är misstänksam mot ditt påstående. Tror de är vid fronten tills de dör eller skadas. Varenda jäkel behövs vid fronten just nu.
Citera
2022-08-19, 18:31
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det hade naturligtvis varit en bättre maktbalans om Ryssland, EU, Kina och USA inte hade haft allianser men nu ser det ut att vi skapar två block där vi kan bli utan viktiga naturtillgångar för vår industri. Nu kanske Ryssland och Kina inte beter sig som oss utan gör verklighet i att skapa en multipolär värld med rättvis handel där även vi får ingå.

Är vi i väst inte vänner med diktaturer menar du?

Igen, det är för sent. Om Putinregimen hade haft den goda smaken att inte anstifta ett nytt krig för att kolonisera tillbaka det man tappade för sisådär 30 år sedan, så hade allting varit frid och fröjd. Allt kunde ha gått vidare, Brics kunde ha byggt vidare sitt samarbete för att balansera USA:s dominans på världsmarknaden.
Men nu ser allt annorlunda ut. Med en paranoid Putin som ser Nato som existentiella fiender till Ryssland, och som bedriver folkmord på sina grannar enkom för att få till ett ryskt protektorat som buffertzon, riktar krigsförklaringar åt "ovänliga" nationer... och han kunde inte bry sig mindre ...Putin är inte intresserat av fred och samarbete. Han är för marinerad i gammaldags sovjetism för det. En sådan gubbe är ingen bra posterboy för Brics eller världssamfundet i stort. Speciellt inte för Ukrainare som kämpar ut ett existentiellt krig mot barbarer
Är det den maktbalansen du vill ha, så borde du ta en vända funderingar till ...
Senast redigerad av Opaque 2022-08-19 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in