2022-08-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Antagligen men fan vet, just nu smäller det ju överallt för orcherna, Ukraina har fått damp eller något liknande

Har USA levererat något nytt i smyg eller vad fan händer?
Är det inte dags för någon av de ryska generalerna att lobotomera Putte med revolver, officiellt en "jaktolycka", för att slippa skämmas? Det påminner onekligen om 1905. Ryska armén är utskrattad och förnedrad, man har en diktator som kvalificerat sig som århundradets sämsta despot och man är på väg mot ekonomisk kollaps. Barnamördare V.Puttin behöver fimpas snarast.
Citera
2022-08-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Var får du allt detta ifrån? Jag är genuint nyfiken. Försök att hålla dig till fakta. Tågen rullar fint i Ryssland, logistiken funkar alltså. Helt självförsörjande på vapen och ammunition, Ryssland är trots allt världens tvåa på vapenexport efter USA. Det betyder något och du kan inte bara påstå motsatsen bara för att gillar tanken.

I dagsläget skulle det förvåna mig om AFU lyckas ta någonting tillbaka. Den utlovade motoffensiven uteblev om du minns.

Sluta far med osanning. Ryssland behöver en hel del komponenter för att tillverka sina missiler, detta vet du också. De kan säkerligen göra en hel del skrot som träffat allting de inte ska, men det är ryssland kända för.

Hur mår familjen hemma i Ryssland? Gillar de att få prata öppet och fritt om de samtalsämnen de tycker sig vela?
Citera
2022-08-18, 22:02
Medlem
BomBom

An alleged video appeared from the Belbek military airfield, located near Sevastopol.
We are waiting for confirmation!

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1560355507860389888
Citera
2022-08-18, 22:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Antagligen men fan vet, just nu smäller det ju överallt för orcherna, Ukraina har fått damp eller något liknande

Har USA levererat något nytt i smyg eller vad fan händer?

Eller kan det vara startskottet för offensiven..?
Citera
2022-08-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Enl. Inofficiella källor har man både egna och utländska missiler som når 300-500km

Jag gissar att England gick före som vanligt och levererade 30-milstaketer till deras raketartilleri.
Citera
2022-08-18, 22:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Eller kan det vara startskottet för offensiven..?

Mja, inte riktigt än tror jag, det behövs lite mer ammunitionsdepåer som bränns upp av rökning först
Citera
2022-08-18, 22:08
Medlem
SilentVictorys avatar
Man får ju hoppas att ryssarna inte är så korkade att dom spränger kärnkraftverket imorgon. Om nu all korrespondens om att ryssarna ska hålla sig därifrån imorgon stämmer.
Kan det vara en avledningsmanöver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Satan vad hjältarna jobbar på ikväll

WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
1m
Explosions are reported at t Stary Oskol Airfield in Belgorod.
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
2m
"Local residents writes about the sounds of explosions and shooting in the Bakhchisarai and Sevastopol districts in occupied Crimea. "
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
2m
Ukrainian forces are hitting Russian positions all over occupied territory far away from the frontlines tonight.
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
·
4m
Explosions at Belbek Airport near Sevastopol
Where Russia has been removing its airframes

Nu är det enda som saknas att Putin blir desperat och false flaggar kärnkraftverket så NATO kan köra över dem helt i luftrummet.

I framtiden kan vi berätta historier för barnbarnen om hur Viborg en gång i tiden tillhörde ett land som hette Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Var får du allt detta ifrån? Jag är genuint nyfiken. Försök att hålla dig till fakta. Tågen rullar fint i Ryssland, logistiken funkar alltså. Helt självförsörjande på vapen och ammunition, Ryssland är trots allt världens tvåa på vapenexport efter USA. Det betyder något och du kan inte bara påstå motsatsen bara för att gillar tanken.

I dagsläget skulle det förvåna mig om AFU lyckas ta någonting tillbaka. Den utlovade motoffensiven uteblev om du minns.

Du inser att Ukraina inte har så bråttom? De har stoppat offensiven mer eller mindre och fullständigt utplånar den ryska logistiken.

De möter ner sovjetskräpet ordentligt för att spara egna förluster.
Citera
2022-08-18, 22:11
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
BomBom

An alleged video appeared from the Belbek military airfield, located near Sevastopol.
We are waiting for confirmation!

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1560355507860389888

Ryska oturen fortsätter. Är det inte dags för dom att förbjuda rökning snart 😅
Citera
2022-08-18, 22:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du kanske skulle skicka frågan till Ukrainas generaler, tror du att några simpla skribenter i ett okänt forum skulle kunna svara på en sådan fråga?
Sök med valfri sökmotor på nätet så hittar du säker ett kontaktformulär, med lite tur får du svar.
Jag kollade på liveumap Ukraina
och de rapporterar mest om massiva framryckningar från ryssarna vad jag kan utläsa.
Ukrainas framryckning lyser med sin frånvaro.
Men att döma av krigssupporterklubben på detta forum har Zelenskys bara framgångar.
Jag får inte ihop det Därav frågan.
Citera
2022-08-18, 22:15
Medlem
Jag hinner inte riktigt med i svängarna ikväll. Men jag såg twitteruppgifter på att det brinner nära Belbek flygplats.

Jag förstår inte var alla missilerna kommer ifrån, Ukraina har nog blivit duktiga på att gömma avfyrningsramper o d.

Detta håller på att bli ett mycket kostsamt krig för Ryssland. Jag har ju sagt länge, detta håller inte. Någon grupp i Ryssland måste avsätta ledarna och sedan försöka förhandla sig ur denna skit man har skapat.
Solovyov och co borde också kunna börja förbereda folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in