2022-08-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
De kanske saknar väst komponenter för nyare BMP så då får de bygga gamla sovjetprylar igen;-)

Jag vet att BMP-2 är mycket billigare
Citera
2022-08-18, 18:30
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Brinner bra men mer svart rök än fyrverkerier? Kanske bränsle?
Tycker det ser ut som vanlig rysk cigarettrök.
Citera
2022-08-18, 18:30
Medlem
donald12s avatar
Ytterligare en ryZZ som blir 300 av en liten drönare. Imponerande träffsäkerhet

https://twitter.com/antiputler_news/status/1560299730915164160?t=cT7d0ICDXROZMR_4M-KoeA&s=19
Citera
2022-08-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Intressant. Har du källa på 40% i Indien-påståendet? Jag är lite skeptisk till det.

Sen är frågan vad det betyder att vara "mot Rysslands invasion" också.

Hur som helst lär det inte vara 85% av världens befolkning som är pro-rysslands invasion. Jag skulle även säga att säkert minst 30% av världsbefolkningen har fått så lite information om kriget att de inte har en reell synpunkt, de har för låg utbildning eller lagt för lite tid för att kunna matcha sin egen världsbild och/eller sina egna behov, empatisera med ukraina, LPR/DPR och Ryssland, och därefter bedöma kriget. Men det är bara min åsikt.

Den grundläggande informationen som behövs är synnerligen enkel att förstå och ta till sig; det är den psykotiske dvärgen i kreml som inlett anfallskrig mot Ukraina och söker slakta landets befolkning. Svårare än så är det inte...
Citera
2022-08-18, 18:33
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är en förbannat stor skillnad på folkmord och ignorans.
Det har du alldeles rätt i. Och vad tycker du är värst?
Citera
2022-08-18, 18:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
https://indianexpress.com/article/world/russia-ukraine-war-indians-survey-7920614/ :

"One in two Indians also support the sanctions placed on Russia by various countries from around the world for its act of war in Ukraine. The key action, according to people in India, is for Russia to stop all violence in Ukraine.

https://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/6-in-10-indians-satisfied-with-indias-decision-of-not-voting-on-un-resolution-against-russia-survey/articleshow/89968765.cms :

"As for India’s stance on the war, 62% of Indian respondents said they want India to continue diplomatic ties with Russia,"

Tack! Nördar den nu. Det är bara det urbana indien som är med i undersökningen (bra för som jag sa, en stor del av de fattiga har inte utbildning/information för att ha en reell åsikt när det gäller specifika utrikesproblem). Här är den riktiga källan:
https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2022-04/Global%20Advisor%20-%20War%20in%20Ukraine%20-%20April%202022%20-%20Graphic%20Report.pdf

Mina take-aways:
"My country should support sovereign countries that are attacked: 70% för, 30% mot." Frågan är dock vad "support" betyder. 72% är emot att involveras militärt.
61% menar att deras land INTE ska delta i ekonomiska sanktioner. Endast 54% tycker att det är värt att offra sig för Ukraina genom att betala mer för bensin/diesel.

De mest kritiska/egoistiska länderna är Peru, Ungern och Sydafrika.
Citera
2022-08-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Det har du alldeles rätt i. Och vad tycker du är värst?
Ignorans är inte särskilt dödligt så jag röstar på det.
Citera
2022-08-18, 18:43
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ytterligare en ryZZ som blir 300 av en liten drönare. Imponerande träffsäkerhet

https://twitter.com/antiputler_news/status/1560299730915164160?t=cT7d0ICDXROZMR_4M-KoeA&s=19
Vi får hoppas på det bästa!
Citera
2022-08-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Demokrati i väst är inte vad det en gång var.
Nu fungerar bara demokrati om alla tycker det samma. Censur och cancel culture breder ut sig över hela väst. Endast godkända åsikter är numera tillåtna i västs ‘demokratier’.

Det är ingen större skillnad mellan von der Leyen och Putin.

von der Leyen kan inte röstas bort men har tvingat samtliga EU länder in i ett proxykrig mot Ryssland. Det är bara krig som gäller för EUs del.
Ingen kan säga emot.

Jag hade hållit med dig för några år sedan då demokratin i Europa och USA verkligen fungerade.

EU består af demokratiske lande, og det bliver EU ved med at bestå af.

Disse landes demokratisk valgte regeringer bakker op om tiltagene imod Russisk imperial krig.

Disse landes regeringer skal genvælges/afsættes ved næste demokratiske valg i de respektive lande.

Har regeringerne ikke befolkningernes opbakning afsættes regeringerne - i modsætning til regeringen i Rusland, for Putin kan ikke afsættes.

Så alt er bedre end Russisk diktatur, selv om du drømmer om diktaturets udbredelse.
Citera
2022-08-18, 18:48
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
I dag? Tycker det verkar som om det är det naturliga tillståndet för de flesta av dem.

Jag försöker bara upprätthålla lite god ton för att befrämja en dialog.

Så snart som sakförhållanden diskuteras (istället för bara åsikter), så faller nämligen deras argument samman likt korthus.
Citera
2022-08-18, 18:50
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Ryssland är de facto en Monty Phyton sketch live.
Haha!

Ja jösses så sant.

Mvh
Citera
2022-08-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tack! Nördar den nu. Det är bara det urbana indien som är med i undersökningen (bra för som jag sa, en stor del av de fattiga har inte utbildning/information för att ha en reell åsikt när det gäller specifika utrikesproblem). Här är den riktiga källan:
https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2022-04/Global%20Advisor%20-%20War%20in%20Ukraine%20-%20April%202022%20-%20Graphic%20Report.pdf

Mina take-aways:
"My country should support sovereign countries that are attacked: 70% för, 30% mot." Frågan är dock vad "support" betyder. 72% är emot att involveras militärt.
61% menar att deras land INTE ska delta i ekonomiska sanktioner. Endast 54% tycker att det är värt att offra sig för Ukraina genom att betala mer för bensin/diesel.

De mest kritiska/egoistiska länderna är Peru, Ungern och Sydafrika.
För Ryssland är nog Indien väldigt kritiskt, indien kommer inte att kunna få sina vapen underhållna och uppdaterade framöver så någon komplettering av ryska vapen är nog inte aktuellt.
Indien har till och med konstruerat bort de ryska ingenjörernas tillkortakommanden med avseende på vissa robotar.

Ryssland får istället försöka att sälja in sina vapen till afrikanska länder med argumenten ”att ryska vapen ligger decennier i utveckling och precision” jämförd med väst.

…och på tal om fattiga länders speciella uppfattning, inser de inte att Putins tal var lögn? Eller är det så illa att Putin inte inser eller förstår hur långt efter de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in