2022-08-18, 13:25
Medlem
Bra av Lijja. Men Henriksson ryker.
Citera
2022-08-18, 13:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Bianca fortsätter prestera bra, över 50 m i spjut
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja, riktigt kul. Nu lär hon ge järnet på 800.

Hennes tränare är mycket nöjd när det gäller helheten.

Ser fram emot 800 och vad hon kan göra där.
Citera
2022-08-18, 13:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
OK, jag ser iaf Island som ett självständigt land..

I sådana fall är vi sämre än Färöarna och Grönland också, aj, aj..

Du väljer alltså att märka ord istället för att göra en välvillig tolkning av det jag skrev (hur Island tävlar i nordiska sammanhang har inget med att Island är ett självständigt land att göra).

Så vad är din analys av hur svensk stavhoppning på damsidan står sig i ett nordiskt eller skandinaviskt perspektiv (särskilt utifrån resultaten på EM)? Bra, eller?
Citera
2022-08-18, 13:47
Medlem
treanssparvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Den finska spjuttjejen Anni-Linnea Alanen kom med ett vad jag tycker konstigt fakta. Hon är vänsterhänt men kastar med högern?

Inte så vanligt, men det förekommer. Jag har tränat minst två ungdomar som gjorde likadant och gör det själv också. Vete tusan varför, det känns bara naturligt.
Citera
2022-08-18, 13:59
Medlem
Kedoxs avatar
Ser att Ragnar kör final ikväll. Finns det någon realistisk medaljchans eller är han inte där än? Ser bra mycket äldre ut än han faktiskt är.
Citera
2022-08-18, 14:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Ser att Ragnar kör final ikväll. Finns det någon realistisk medaljchans eller är han inte där än? Ser bra mycket äldre ut än han faktiskt är.

Nej, han har inte någon realistisk chans på medalj. Han få sikta in sig på att bli topp-8 och göra sex kast.

Men det kanske finns några andra här inne som gör en annan analys.
Citera
2022-08-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du väljer alltså att märka ord istället för att göra en välvillig tolkning av det jag skrev (hur Island tävlar i nordiska sammanhang har inget med att Island är ett självständigt land att göra).

Så vad är din analys av hur svensk stavhoppning på damsidan står sig i ett nordiskt eller skandinaviskt perspektiv (särskilt utifrån resultaten på EM)? Bra, eller?

Top-11 i Norden (baserat på världsrankingen):
1. Wilma Murto, Finland
2. Lene Onsrud Retzius, Norge
3. Caroline Bonde Holm, Danmark
4. Lisa Gunnarsson, Sverige
5. Elina Lampela, Finland
6. Saga Andersson, Finland
7. Michaela Meijer, Sverige
8. Gabriella Jönsson, Sverige
9. Silja Andersson, Finland
10. Linnea Jönsson, Sverige
11. Filippa Miller, Sverige

Kommentar: Jag anser inte att det räcker för Norge och Danmark att ha en bra hoppare, dessutom var Lisa Gunnarsson helt ur slag i detta EM och uppenbart sliten efter en lång säsong, hon har ändå hoppat 4.65 i år..

Finland är utan tvekan bäst i Norden för tillfället, såklart..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-08-18 kl. 14:19.
Citera
2022-08-18, 14:18
Medlem
Citat:
Top-11 i Norden (baserat på världsrankingen):
1. Wilma Murto, Finland
2. Lene Onsrud Retzius, Norge
3. Caroline Bonde Holm, Danmark
4. Lisa Gunnarsson, Sverige
5. Elina Lampela, Finland
6. Saga Andersson, Finland
7. Michaela Meijer, Sverige
8. Gabriella Jönsson, Sverige
9. Silja Andersson, Finland
10. Linnea Jönsson, Sverige
11. Filippa Miller, Sverige

Kommentar: Jag anser inte att det räcker för Norge och Danmark att ha en bra hoppare, dessutom var Lisa Gunnarsson helt ur slag i detta EM och uppenbart sliten efter en lång säsong, hon har ändå hoppat 4.65 i år..

Finland är utan tvekan bäst i Norden för tillfället, såklart..

Finlands damer bäst medan Finlands herrar ingen bredd i Nordeuropa i friidrott.
Citera
2022-08-18, 14:38
Medlem
Citat:

Jag anser ju att Sverige är näst bäst i Norden i stavhopp för damer, så det handlade inte om att anmärka på ord..
Citera
2022-08-18, 14:47
Medlem
Citat:
Jag anser ju att Sverige är näst bäst i Norden i stavhopp för damer, så det handlade inte om att anmärka på ord..
Och i konsekvensens namn, bara trea bland herrarna efter Norge och Finland.
Citera
2022-08-18, 14:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Utifrån resultaten på EM så tycker jag både Finland, Norge och Danmark är bättre än Sverige. EM bekräftar väl snarast den trend man sett det senaste året (från tiden strax före OS och fram till nu).

Sedan var det ju din Islandskommentar där jag tyckte du märkte ord (istället för att utgå från andemeningen i min kommentar).
Citera
2022-08-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Och i konsekvensens namn, bara trea bland herrarna efter Norge och Finland.

Ja, vilket jag också skrivit tidigare, att Norge är bättre än Sverige i herrarnas stavhopp för tillfället, då det inte räcker med en bra hoppare (Duplantis), enligt mig..

Citat:
Utifrån resultaten på EM så tycker jag både Finland, Norge och Danmark är bättre än Sverige. EM bekräftar väl snarast den trend man sett det senaste året (från tiden strax före OS och fram till nu).

Sedan var det ju din Islandskommentar där jag tyckte du märkte ord (istället för att utgå från andemeningen i min kommentar).

Ja, jag förstår det, men vilket land som helst kan få fram en duktig individ, så därför ser jag annorlunda på saken..

Att jag nämnde Island från första början beror på att de omöjligt kan vara bättre än Sverige..

OK, jag uttryckte bara min ståndpunkt och klumpar inte ihop Island med Danmark..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in