2022-08-16, 23:03
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
SD vill ta ansvar över Sverige.
Får ansvar över Sölvesborg och säljer de ansvaret de får.
Sölvesborgarna är säkert genom korkade invånare

Om äldrevård köper tjänst leverans av mat låter det normalt anser jag. Om nåt brister rättar man till det, kanske byter leverantör. Som när du går till en restaurang som inte håller kvalitet. Vet faktiskt inte vad Stenevi refererade, antagligen nån liten incident någon av de till 50+ % journalister som är MP målande skandaliserat i nåt reportage.

Taffligt försök att angripa SD
Citera
2022-08-16, 23:03
Medlem
Fick lära mig två saker idag

Sd sålde ut äldrevården i Sölvesborg, de kan inte ens hantera en liten kommun med invånare dummare än Sundsvall

KD är de som är ansvariga för sjukvården, som de själva gnäller på.
Ebba är ansvarig/chef för 80% av den.
Citera
2022-08-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Så du menar att du aldrig har kommentarer/tankar/åsikter om hur någon ser ut? Du går omkring och blundar? Man är toxisk för att man har en åsikt om hur någon ser ut?

Om denna tråden bestått av 80% kvinnor så är jag säker på att dom hade kommenterat männens utseende/klädsel. "Omg, vad har Jimmie på sig" "Hur ser karl ut egentligen"

Varför måste ni kommentera just kvinnor och inte män? Jo, sexism kallas de. Ni ser kvinnor som objekt. Jag kommenterar inte Ulf, Jimmie och Johan Personss utseende hur mycket än jag ogillar de alla. Men ni måste bara kommentera kvinnor och hur de ser ut.
Citera
2022-08-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhode
Har du läsproblem? Jag skriver att folk kommenterat Jimmies vikt i denna tråd och jag inte tycker de är okej. Dumma idiot, lär dig läsa.

Fy bubblan vad elak du är!
Hoppas du inte slår i stortån när du skall gå och lägga dig eller att ditt elpris blir allt för dyrt.
Jag älskar regn och hoppas du också får massor utav det.
Citera
2022-08-16, 23:06
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillivaBilli
Dessutom behandlade programledarna inte Maggan med silkesvantar, vilket hon är van vid från SVT. Tyckte de var duktiga på att överraska med direkta och konkreta frågor.
Enligt vänsterlogiken så är inte det viktigaste att statsministern är en bra debattör, utan att det är en kvinna.
Citera
2022-08-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhode
Annie, Magdalena och Nooshis utseende kommenteras i mycket högre utsträckning än t.ex. Jimmies vikt som jag sett kommentarer om (och som jag inte tycker är okej). Detta är i grunden sexism, det är främst kvinnors utseende istället för kompetens som kommenteras. Det är skrattretande att se toxiska män på Flashback gnälla på feminism men sen kommentera kvinnors utseende hela tiden. Är man totalt korkade och blinda eller förstår de inte sitt eget hyckleri?

Men om det inte finns nån kompetens ?

Annie sa saker i 4.36 min. Hen drack vatten vid 4 tillfällen, hen tillhör Centerpartiet.

Så kanske är bättre att kommentera könneutralt och utseendeneutralt.
Citera
Medlem
Citat:

Sd sålde ut äldrevården i Sölvesborg, de kan inte ens hantera en liten kommun med invånare dummare än Sundsvall

Du fick inte lära dig ett skvatt, du blev lurad.
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Expressen har rubriken "Storslam för högern" under bilden med Ebba, Uffe och Johan. Varför tog man inte med Åkesson?
Citera
Medlem
MillivaBillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Trams. Statsministerkandidaterna har alltid en fördel i dessa mätningar då det finns en vilja att sluta upp bakom "sin" kandidat. Ändå hamnar inte Maggan bättre är femma. Det är såklart ett ordentligt underbetyg men för oss som såg debatten är det ändå smickrande då hon faktiskt var sämre än Annie som kom näst sist. Du får väl grina dig till sömns.
Kan ju dock hända att fler vänstermänniskor ser AB’s debatt imorgon och att listan då ser lite annorlunda ut. Men visst gjorde Maggan en oerhört svag insats. Hon verkade trött och virrig. Körde samma tricks som AKB gjorde, dvs att lite robotaktigt hemfalla åt inövade långa och inaktuella haranger som ingen längre orkar lyssna på.
Citera
2022-08-16, 23:08
Medlem
Klosss avatar
Citat:

Ändå har SD fördubblat sitt stöd i Sölvesborg. Sweet dreams din usla såsse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Expressen har rubriken "Storslam för högern" under bilden med Ebba, Uffe och Johan. Varför tog man inte med Åkesson?

För att expressen är en liberal tidning och för att Liberalerna inte vill samarbeta med SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Ändå har SD fördubblat sitt stöd i Sölvesborg. Sweet dreams din usla såsse.

De märker vi efter valet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in