2022-08-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ja, publiken betyder nästan allt, ikväll var det precis den stämning man hoppats på innan..

Efter att ha sett döda VM i Qatar och Eugene är detta en fröjd att se.
Citera
Medlem
Garanterat att Hård fått något för sin hosta. Såhär tjattrig o fnittrig har man inte hört honom på länge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det var inte ”tramp”. Jämför med Klüfts klassiska ”tramp” som ju däremot var tramp men där hon klarade sig och ju var ytterligare nästan 1 cm längre fram med foten men inte gjorde något märke på plastelinan. Reglerna har väl dock gjorts om sedan dess så att det inte bygger på något så mossigt som att det inte blev något märke.

Reglerna har ändrats ja.
"Ett hopp är ogiltigt om tävlande bryter det vertikala planet ovanför övertrampslinjen med fot eller sko i samband med upphoppet."

Man behöver alltså inte beröra "plankan" framför linjen för att det ska bli tramp, bara bryta vertikalplanet. Tyckte det såg rätt tydligt ut.

https://www.friidrott.se/Nyheter/allmannanyheter/2021/December/tvanyaregler
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Jag förstår också att du har mer att tjäna eller förlora på att vara bra eller dålig i tex stav. Men ett tiotal sekunder borde ju en kille som Ehammer kunna putsa till även om han verkar vara en renodlad sprinter.

Han lär i varje fall göra en ordentlig utvärdering.
Citera
2022-08-16, 22:13
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Efter att ha sett döda VM i Qatar och Eugene är detta en fröjd att se.
Var det dött i Eugene? Jag såg knappt alls på det.
Citera
2022-08-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ja, publiken betyder nästan allt, ikväll var det precis den stämning man hoppats på innan..

Ja, WA styrs av en annan agenda än den sportsliga och då blir det inte lika bra. Både Commonwealths(England) och EM har varit på en helt annan nivå än VM i år.
Citera
2022-08-16, 22:14
Medlem
welcometorealitys avatar
Då återstår bara 100 meters finalerna för herrar och damer
Citera
2022-08-16, 22:15
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ehammer är förövrigt lik Calle Halfvarsson. Kanske därför jag stör mig på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
nu då du säger det???!!!!

Kan förstå liknelsen men Ehammer ser bra mycket bättre ut.
Slå ihop Danny Saucedo och Halfvarsson så har vi en klockren kombo i Ehammer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Här snackar vi friidrott. Nästan fulla läktare och bra tryck. Kaul och Nilsson fantastiskt roliga i tiokampen. Almgren gör nästan allt rätt och räcker nästan hela vägen fram i ett lopp med mördande konkurrens. Vittnar om att han säkert gör 13-13:10 i ett galalopp, och kommer han i samma form som i vintras finns ännu mer att plocka fram - Glans riktigt bra också! Så jä*a skönt att det äntligen blev stolpe in för Montler.
Ja, det var en rolig friidrottskväll. Tror också att Almgren skulle vara nära 13.00 i ett perfekt lopp. Tyvärr hittar jag inga mellantider, hade varit kul att få se vad sista km gick på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Här snackar vi friidrott. Nästan fulla läktare och bra tryck. Kaul och Nilsson fantastiskt roliga i tiokampen. Almgren gör nästan allt rätt och räcker nästan hela vägen fram i ett lopp med mördande konkurrens. Vittnar om att han säkert gör 13-13:10 i ett galalopp, och kommer han i samma form som i vintras finns ännu mer att plocka fram - Glans riktigt bra också! Så jä*a skönt att det äntligen blev stolpe in för Montler.

Det tror jag med, utan att det ens känns som att man sticker ut hakan. Några lopp i kroppen, betydligt svalare och optimal disponering så görs det "lätt".
Citera
2022-08-16, 22:17
Medlem
Niskalaukauss avatar
Finska kommentatorerna sa innan 1500 m att Nilsson hade chans på brons.
Citera
2022-08-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Var det dött i Eugene? Jag såg knappt alls på det.

Såg inte alla finalpass men det var väl ok med publik. Dock en ganska okunnig publik och det var ingen tryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in