2022-08-16, 19:42
  #201037
Medlem
KillPus avatar
Minus 10 ryssorcher. Vackert!

https://m.youtube.com/watch?v=4WojcJ13zrA&feature=emb_logo
Citera
2022-08-16, 19:43
  #201038
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Ryssland är ett rätt ointressant bihang i världsekonomin. Deras fördel för väst är mest låga lönekostnader och närhet till många marknader. Kina och Indien är ekonomierna som vi konkurrerar med och ett antal andra östasiatiska länder har potential att komma dit med. Ryssland är väl inte riktigt på afrikansk nivå i betydelse men inte långt därifrån
Ryssland är knappast ett bihang varken för Kina eller Europa och det får folk uppleva då dom fryser i vinter och en del blir arbetslösa. EU har dramatiskt minskat sitt blodflöde av energi, olja, mineraler och mycket annat och framför allt den tunga industrin kommer att dö om inget görs.

EU kommer inte att kunna konkurera med asiatiska länder utan billig och enkel energi från Ryssland, framför allt Tyskland och Italien, och det är inte svårt att förstå. Lägg till BRICS och andra handelssammarbeten Ryssland och Kina har med övriga asien, afrika och sydamerika.

Nämn ett land i Afrika som har kärnvapen, egenutvecklad vapenindustri, ett rymdprogram, egen fordonstillverkning etc, etc?
Citera
2022-08-16, 19:43
  #201039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Om ukraina sprängt rätt så kan 100tals ryska fordon strukit med. Jättedpå. Film från innan sprängningen:

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1559527638368239616?t=isSHjUFHx-KjCaqZRPQzyg&s=19

Haha! Har de sprängt ett skrotupplag?
Citera
2022-08-16, 19:45
  #201040
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Minus 10 ryssorcher. Vackert!

https://m.youtube.com/watch?v=4WojcJ13zrA&feature=emb_logo

De såg det inte komma, de var naiva!
Citera
2022-08-16, 19:45
  #201041
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Därför att det är såklart kutym att ge statsöverhuvuden extra fina gåvor....
Putin är som sagt inte ensam om att bära xin klockor. Dalai Lama har tydligen 15 finingar .
15 finnar eller fingrar? Du bör ta dig en ordetlig funderare på hur det kommer sig att du identifierar dig så benhårt med massmördaren att du låter dig hudflängas och förlora allt vad heder och trovärdighet till försvar för hans oförsvarbara handlingar.
Hat, jo det är nog rätt ord för en som är ansvarig för att flera hundra oskyldiga barn fått sätta livet till för att mata hans ego.
__________________
Senast redigerad av Taggad 2022-08-16 kl. 20:10.
Citera
2022-08-16, 19:46
  #201042
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha! Har de sprängt ett skrotupplag?

Nej, sådär ser ryska militären ut, du kallar de för skrotupplag, tror Putin inte gillar det.
Citera
2022-08-16, 19:47
  #201043
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Om ukraina sprängt rätt så kan 100tals ryska fordon strukit med. Jättedpå. Film från innan sprängningen:

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1559527638368239616?t=isSHjUFHx-KjCaqZRPQzyg&s=19
Kom bilder från satellit nu men de är jäkligt dåliga. Men man behöver inga bilder för att fatta att den basen är raderad från jordens yta. Låg precis vid spåret.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559592769651359753
Citera
2022-08-16, 19:48
  #201044
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Zelenskyj, Erdogan och Guterres skall tydligen mötas i Ukraina. Skall bli intressant att se och höra vad det mötet kan utmynna i. Två slipade ledare och så FN i samtal. Högst intressant.
Var har du läst detta?
Citera
2022-08-16, 19:48
  #201045
Medlem
ForumApaches avatar
Haahahahahahahahahaaaaa!!!!

HIMARS har tystat propagandan:

Citat:
The Wagner Russian mercenaries, who ran the “Grey Zone” Telegram channel, with 268,000 followers, have no updates since August 13.

My friend, Ukrainian journalist Denis Kazansky, reports that it’s probable that it’s editors were wiped out during the HIMARS strike on Popasna.

https://twitter.com/igorsushko/status/1559588621119680513?s=20&t=EgI3j5lubl8v4t3GMLCswA
Citera
2022-08-16, 19:48
  #201046
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Om ukraina sprängt rätt så kan 100tals ryska fordon strukit med. Jättedpå. Film från innan sprängningen:

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1559527638368239616?t=isSHjUFHx-KjCaqZRPQzyg&s=19

Japp. Google översättning:
"Vid den ryska militärbasen nära Dzhankoy på det ockuperade Krim fanns det cirka 50 enheter av olika utrustning, rapporterade StratCom från Ukrainas väpnade styrkor tisdagen den 16 augusti. Enligt preliminära uppgifter var minst åtta S-400 luftvärnssystem, tre S-300 luftvärnssystem och fem Pantsir-S1 luftvärnssystem utplacerade där. Det rapporteras också att i området kring Azovs järnvägsstation utfördes lossning: 17 BBM, 10 självgående kanoner "Gvozdika", 7 självgående kanoner "Msta-S", 2 självgående kanoner "Pion " och 3 självgående kanoner BM-21 "Grad", samt ammunition. "Dessutom koncentrerades 440 TPK (transport- och lanseringscontainrar) till flygfältet", står det i meddelandet."

Det sägs att utrustningen som kostar ca 0,5 miljard USD kan vara förstörd.
Citera
2022-08-16, 19:57
  #201047
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Japp. Google översättning:
"Vid den ryska militärbasen nära Dzhankoy på det ockuperade Krim fanns det cirka 50 enheter av olika utrustning, rapporterade StratCom från Ukrainas väpnade styrkor tisdagen den 16 augusti. Enligt preliminära uppgifter var minst åtta S-400 luftvärnssystem, tre S-300 luftvärnssystem och fem Pantsir-S1 luftvärnssystem utplacerade där. Det rapporteras också att i området kring Azovs järnvägsstation utfördes lossning: 17 BBM, 10 självgående kanoner "Gvozdika", 7 självgående kanoner "Msta-S", 2 självgående kanoner "Pion " och 3 självgående kanoner BM-21 "Grad", samt ammunition. "Dessutom koncentrerades 440 TPK (transport- och lanseringscontainrar) till flygfältet", står det i meddelandet."

Det sägs att utrustningen som kostar ca 0,5 miljard USD kan vara förstörd.

det är inte mycket. Usa lämnade utr5ustning för 7 miljarder dollar i Afghanistan

https://www.voanews.com/a/pentagon-downplays-7-billion-in-us-military-equipment-left-in-afghanistan/6549546.html
Citera
2022-08-16, 19:57
  #201048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Japp. Google översättning:
"Vid den ryska militärbasen nära Dzhankoy på det ockuperade Krim fanns det cirka 50 enheter av olika utrustning, rapporterade StratCom från Ukrainas väpnade styrkor tisdagen den 16 augusti. Enligt preliminära uppgifter var minst åtta S-400 luftvärnssystem, tre S-300 luftvärnssystem och fem Pantsir-S1 luftvärnssystem utplacerade där. Det rapporteras också att i området kring Azovs järnvägsstation utfördes lossning: 17 BBM, 10 självgående kanoner "Gvozdika", 7 självgående kanoner "Msta-S", 2 självgående kanoner "Pion " och 3 självgående kanoner BM-21 "Grad", samt ammunition. "Dessutom koncentrerades 440 TPK (transport- och lanseringscontainrar) till flygfältet", står det i meddelandet."

Det sägs att utrustningen som kostar ca 0,5 miljard USD kan vara förstörd.

det skulle förklara fyrverkerierna.....

enorma förluster.
ska bli intressant att höra hur det gått till, HIMARS, är väll det enklaste svaret,

Sabotage/spec ops/mq-1 drönare eller något okänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in