Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Okej! De bombar mot kärnkraftverket.
Är du nöjd?
Och det kan nog karakteriseras som krigsbrott.
Bättre, inte bra. Har du npgot belägg för att Ukraina beskjutit någonting och skadat kärnkraftverket? Eller vad avses med ”bombat mot”?
Krigsbrott är det knappast fråga om från någon sida. Möjligen Ryssland som sätter de civila anställda i fara genom att gruppera trupp där. Det är normalt i krig att man försöker slå ut kraftverk och liknande, men med tanke på att kraftverket hittills försörjt Ukraina med el så säger det sig själv att de inte vill förstöra det.