2022-08-16, 08:39
  #200737
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Säger du samma sak om Tyskland på västfronten 1918?

Det är svårt att veta vem som ligger risigt till. Stridsvilja är svårt att mäta. Både Putte och väst hade helt fel i början av kriget.

Situationen är snarlik!
Där du ändå tar upp Tyskland i slutet av VK. Jag undrar fö om det kommer att skapas sin framtida egen dolkstötslegend i Ryssland, likt vad som skedde i Tyskland?

Glöm nu bara inte att kriget i Ukraina kommer att ta en paus om en dryg månad och att Västfronten faktiskt inte hade någon gyttjeperiod.
__________________
Senast redigerad av borriz 2022-08-16 kl. 08:41.
Citera
2022-08-16, 08:43
  #200738
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Till exempel:

#1: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#2: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#3: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#4: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#5: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#6: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#7: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#8: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#9: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
#10: (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)




Snarare kryddar du det med länkar till t.ex en sajt som kontrolleras av den ryska säkerhetstjänsten FSB (Southfront):




Så jag vet inte om du är rätt person att prata om källor och källkritik.






Det är vad på Telegram man länkar till som är det intressanta. Telegram är fylld med ryska trollkonton, även om inte alla är det.
Ja det är att krydda till det.

Och jag kan inte förstå att en alternativ länk till Southfront är att länka till rysk propaganda när jag länkar till samma dokument på Reddit. Eller menar du att de också är Putintroll?

Skärp dig för fan! Jag skulle tro att du helt enkelt inte bemästrar att ta in det jag brukar länka till i västmedia som ofta är ganska långa artiklar. Försök nu idag och läsa faksimilen av de två artiklarna publicerade i USA:s marinkårs magasin. De finns på två ställen så du behöver inte riskera att smittas av Kremlpropaganda.
Citera
2022-08-16, 08:48
  #200739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Du vet att det här är på riktigt och inte ett TV-spel? Man kanske skulle kunna visa lite respekt mot sina medmänniskor och inte göra komedi av folk som dör/är sekunder från att dö *facepalm*

Visar denna människa respekt när han åker runt o dödar?
Han kunde valt att stanna hemma
Citera
2022-08-16, 08:49
  #200740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Situationen är snarlik!
Där du ändå tar upp Tyskland i slutet av VK. Jag undrar fö om det kommer att skapas sin framtida egen dolkstötslegend i Ryssland, likt vad som skedde i Tuyskland?

Vi vet ju inte hur kriget slutar. Men med rysk klassisk paranoia och konspirationsteorier (Ex Zion vises protokoll) så är det nog mycket möjligt att du har rätt. Ryska regimer har alltid velat kontrollera historien. De saknar självkritik.

Rysk/sovjetisk historieskrivning är som sagt inte världens bästa.

Framtida bovar i rysk historieskrivning

1 Judar

2 Nazister

3 Kapitalister (Oligarker)

4 Utlänningar

5 Alla andra utom de som verkligen gjorde fel.

Frågan är om Judarna vinner eller om nazisterna gör det? Troligen slutar det med att det var judonazisternas fel.

PS Kanske kommer de även skylla på maskiner - 3D-skrivare
Citera
2022-08-16, 08:49
  #200741
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jävlar vilket fyrverkeri!

Det lär ha varit ett rejält lager där. Tydligen en järnvägsknut, så det lär bli problem nu att få fram grejer den vägen.

Kul att det ryska luftvärnet är så kasst….

Att de skulle få sälja fler luftvärn efter fiaskot i Ukraina är väl uteslutet….

Flera smällar tydligen i distriktet Dzhankoje på norra Krim. Ett ställverk säges det och en flygbas i Dzhankoje och ett större ammunitionsförråd i Maiskoje 25 km från Dzhankoje som smällt en hel timme. Många videoklipp finns. Med tanke på avstånden mellan de olika platserna lär det vara Himars som varit framme. Twitter sammanfattar.

https://twitter.com/search?q=Crimea%20explosions&src=typeahead_click
Citera
2022-08-16, 08:51
  #200742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ja det är att krydda till det.

nej det är att svälja propaganda och tycka att andra borde göra det för att "förstå".....

Citat:
Och jag kan inte förstå att en alternativ länk till Southfront är att länka till rysk propaganda när jag länkar till samma dokument på Reddit. Eller menar du att de också är Putintroll?

du menar att du länkar "southfront" trollningar på flashback för att något mongo gör det på reddit?

Citat:
Skärp dig för fan! Jag skulle tro att du helt enkelt inte bemästrar att ta in det jag brukar länka till i västmedia som ofta är ganska långa artiklar.
bitch plz. läs lite studie istället för "djupa analyser" baserade på att någon suttit på soutfront och "lajvat" analytiker...

Citat:
Försök nu idag och läsa faksimilen av de två artiklarna publicerade i USA:s marinkårs magasin.

ajdå, du vet att inte vad det inte är marinkårens magasin väll?

Citat:
De finns på två ställen så du behöver inte riskera att smittas av Kremlpropaganda.

Det är fritt fram att maila in saker till deras journal.
Citera
2022-08-16, 08:53
  #200743
Medlem
Det händer intressanta saker på Krim-halvön

https://twitter.com/igorsushko/status/1559413118068879360
Citera
2022-08-16, 08:55
  #200744
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Situationen är snarlik!
Där du ändå tar upp Tyskland i slutet av VK. Jag undrar fö om det kommer att skapas sin framtida egen dolkstötslegend i Ryssland, likt vad som skedde i Tyskland?

Glöm nu bara inte att kriget i Ukraina kommer att ta en paus om en dryg månad och att Västfronten faktiskt inte hade någon gyttjeperiod.

Passchendaele 1917?
https://www.irishtimes.com/culture/heritage/passchendaele-a-killing-field-of-mud-1.3091801
Citera
2022-08-16, 08:56
  #200745
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vi vet ju inte hur kriget slutar. Men med rysk klassisk paranoia och konspirationsteorier (Ex Zion vises protokoll) så är det nog mycket möjligt att du har rätt. Ryska regimer har alltid velat kontrollera historien. De saknar självkritik.

Rysk/sovjetisk historieskrivning är som sagt inte världens bästa.

Framtida bovar i rysk historieskrivning

1 Judar

2 Nazister

3 Kapitalister (Oligarker)

4 Utlänningar

5 Alla andra utom de som verkligen gjorde fel.

Frågan är om Judarna vinner eller om nazisterna gör det? Troligen slutar det med att det var judonazisternas fel.

PS Kanske kommer de även skylla på maskiner - 3D-skrivare
Förr eller senare så kommer sanningen ikapp Kreml och gäller det att ha någon att skylla på!
Jag skulle vilja komplettera din lista med det depraverade Västeuropas (Gayropa) moraliska förfall, som en viss Vladde brukar säga.

Frågan är vilket hot en dolkstötslegend 2.0 kommer att utgöra för oss i väst. Är det tillräckligt för att tysta de självkritiska strömmarna och få folk att anstränga sig för en andra rond?

Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Passchendaele 1917?
https://www.irishtimes.com/culture/heritage/passchendaele-a-killing-field-of-mud-1.3091801
Det blir mycket värre än så, mycket värre.
Fördelen är att ryssar/ukrainare är vana vi denna återkommande gyttjesäsong.
Å andra sidan skall man inte ta ut något i förskott i detta klimatkrisens tidevarv.
__________________
Senast redigerad av borriz 2022-08-16 kl. 09:04.
Citera
2022-08-16, 08:58
  #200746
Medlem
#Dzhankoi in occupied #Crimea.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1559408826184613890

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1559432402451288064
Citera
2022-08-16, 09:00
  #200747
Medlem
Peruns video om Ukrainsk mobilisering

https://www.youtube.com/watch?v=cVx3Nlifo4Q

Ukrainska armen är inte NATO-arme

Deras tidiga Mobilisering kom i vågor och i början var en "Shitshow."

Till ex Folk försökte muta sig in i armen. - I Ryssland försöker folk muta sig ut ur armen.

Se videon för mer.
Citera
2022-08-16, 09:01
  #200748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Förr eller senare så kommer sanningen ikapp Kreml och gäller det att ha någon att skylla på!
Jag skulle vilja komplettera din lista med det depraverade Västeuropas (Gayropa) moraliska förfall, som en viss Vladde brukar säga.

Frågan är vilket hot en dolkstötslegend 2.0 kommer att utgöra för oss i väst. Är det tillräckligt för att tysta de självkritiska strömmarna och få folk att anstränga sig för en andra rond?

Enklast är att skylla på de som inte kan försvara sig. Dvs på historien - personer som är döda eller väldigt gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in