2022-08-16, 06:58
  #200701
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hur går det för kriget?
Det står hela tiden i media att Ukraina har en bra motstånd och ''segrar'' över all försök som Ryssland gör med explosioner m.m. ''Bomber har förhindrats, soldater har dödat, soldater har förhindrats att ta sig till specifika platser och blivit omhändertagna/dödade/besegrade.

Men om det verkligen var så. Borde inte kriget vara slut vid det här laget?

Det har ju stått förut att Ryssland inte tänkte på mat och vatten och därför var många soldater trötta och blev besegrade.

Men kriget fortsätter, trots alla ''vinster''.

Finns det några fler källor som det står att Ryssland förlorar hela tiden.

Om Ryssland hade förlorat så som det står i media, så känns det som om kriget hade varit över för bra länge sedan.

Å andra sidan, varför skulle man ljuga om att Ukraina vinner? Kanske för att omvärlden inte skall bli oroliga..

Ja ukraina får mycket stryk nu om dagen. Självklart rapporter väst bara godis
Citera
2022-08-16, 07:01
  #200702
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hur går det för kriget?
Det står hela tiden i media att Ukraina har en bra motstånd och ''segrar'' över all försök som Ryssland gör med explosioner m.m. ''Bomber har förhindrats, soldater har dödat, soldater har förhindrats att ta sig till specifika platser och blivit omhändertagna/dödade/besegrade.

Men om det verkligen var så. Borde inte kriget vara slut vid det här laget?

Det har ju stått förut att Ryssland inte tänkte på mat och vatten och därför var många soldater trötta och blev besegrade.

Men kriget fortsätter, trots alla ''vinster''.

Finns det några fler källor som det står att Ryssland förlorar hela tiden.

Om Ryssland hade förlorat så som det står i media, så känns det som om kriget hade varit över för bra länge sedan.

Å andra sidan, varför skulle man ljuga om att Ukraina vinner? Kanske för att omvärlden inte skall bli oroliga..

Man vill hålla uppe moralen hos ukrainarna, och ja omvärlden ska inte vara orolig över att pengarna och de uppoffringar väst gör ska vara förgäves. Sen säljer det reklam att få ryssarna att framstå som dummare än de är, det finns folk som varje dag letar efter nyheter där en (av 140 miljoner) ryss gjort något riktigt korkat och delar det med sina vänner.
Citera
2022-08-16, 07:01
  #200703
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hur går det för kriget?
Det står hela tiden i media att Ukraina har en bra motstånd och ''segrar'' över all försök som Ryssland gör med explosioner m.m. ''Bomber har förhindrats, soldater har dödat, soldater har förhindrats att ta sig till specifika platser och blivit omhändertagna/dödade/besegrade.

Men om det verkligen var så. Borde inte kriget vara slut vid det här laget?

Det har ju stått förut att Ryssland inte tänkte på mat och vatten och därför var många soldater trötta och blev besegrade.

Men kriget fortsätter, trots alla ''vinster''.

Finns det några fler källor som det står att Ryssland förlorar hela tiden.

Om Ryssland hade förlorat så som det står i media, så känns det som om kriget hade varit över för bra länge sedan.

Å andra sidan, varför skulle man ljuga om att Ukraina vinner? Kanske för att omvärlden inte skall bli oroliga..
Ryssland står långt inne på fientligt territorium med potenta förband. Som länsstolsstrateg tolkar jag detta som att, ett nederlag inte är direkt närstående.
Citera
2022-08-16, 07:02
  #200704
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hur går det för kriget?
Det står hela tiden i media att Ukraina har en bra motstånd och ''segrar'' över all försök som Ryssland gör med explosioner m.m. ''Bomber har förhindrats, soldater har dödat, soldater har förhindrats att ta sig till specifika platser och blivit omhändertagna/dödade/besegrade.

Men om det verkligen var så. Borde inte kriget vara slut vid det här laget?

Det har ju stått förut att Ryssland inte tänkte på mat och vatten och därför var många soldater trötta och blev besegrade.

Men kriget fortsätter, trots alla ''vinster''.

Finns det några fler källor som det står att Ryssland förlorar hela tiden.

Om Ryssland hade förlorat så som det står i media, så känns det som om kriget hade varit över för bra länge sedan.

Å andra sidan, varför skulle man ljuga om att Ukraina vinner? Kanske för att omvärlden inte skall bli oroliga..

Ukraina är utsatt av Rysslands invasion, det är Ryssland som ska vinna.
Så länge Ryssland inte avancerar något nämnvärt, är det en "vinst" för Ukraina.
Ryssland slänger in allt man har och till med tömmer man sina fängelser, ändå står man och stampar.
Ryssland är helt enkelt bara så dåliga.
Citera
2022-08-16, 07:03
  #200705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Märkligt att välutbildade ryzzar vill till Europa? Vill de inte hjälpa Putin utveckla egen teknologi som ersättning för den de förlorat pga sanktionerna?


More than 500,000 RUSSIANS has Fled the Country into Europe since the start of the War. Estonia was being used as an entry point into the EUROPEAN UNION however it has now CLOSED VISA APPLICATIONS for all Russian Citizens. In this video I analyze the recent BRAIN DRAIN and discuss the implications for Russia.

https://m.youtube.com/watch?v=25m1wtfPHg4&feature=youtu.be

De som är civilerade i ryzzland gillar inte de ryska nazisterna.
Citera
2022-08-16, 07:04
  #200706
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hur går det för kriget?
Det står hela tiden i media att Ukraina har en bra motstånd och ''segrar'' över all försök som Ryssland gör med explosioner m.m. ''Bomber har förhindrats, soldater har dödat, soldater har förhindrats att ta sig till specifika platser och blivit omhändertagna/dödade/besegrade.

Men om det verkligen var så. Borde inte kriget vara slut vid det här laget?

Det har ju stått förut att Ryssland inte tänkte på mat och vatten och därför var många soldater trötta och blev besegrade.

Men kriget fortsätter, trots alla ''vinster''.

Finns det några fler källor som det står att Ryssland förlorar hela tiden.

Om Ryssland hade förlorat så som det står i media, så känns det som om kriget hade varit över för bra länge sedan.

Å andra sidan, varför skulle man ljuga om att Ukraina vinner? Kanske för att omvärlden inte skall bli oroliga..

Ryzzen har inte nått sina mål med kriget utan har fastnat i ett ställningskrig som rör sig sakta. Ungefär som i första världskriget i Frankrike.....

Ukraina får hela tiden tillgång till fler vapensystem från väst så de har tiden med sig jämfört med Ryzzen som bränner igenom sina gamla Sovjetvapen. Så medan Ukraina moderniserar sin armé får Ryzzen alltmer äldre vapen.

Så det ser mörkare ut för ryzzen ju längre tiden går... O dessutom agerade Ukraina smart vid Kherson där nu Ryzzen kommer få ett svårt läge med försörjning över floden.
Citera
2022-08-16, 07:05
  #200707
Medlem
Bekräftelse på vad vi redan visste:

https://www.expressen.se/nyheter/soldatens-bekannelse-jag-avrattade-civila/

Ukraina ger sig aldrig. Vi mot ryzzland.
Citera
2022-08-16, 07:05
  #200708
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Säger alltså någon som brukar länka till ryska trollkanaler på Telegram, såsom t.ex trollkanalen Intel Slava Z.
Gör jag?

Det mesta jag länkar till är västmedia faktiskt som den här gången.

Jag har också sagt att jag kan "krydda" till det med länkar till Telegram.

Telegram flödar av ukrainsk propaganda nästan mer än rysk kanske du känner till.
__________________
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-08-16 kl. 07:40.
Citera
2022-08-16, 07:09
  #200709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför pratar du om sådant du inte vet något om? Mängder av produkter du tror har västursprung är helt eller delvis tillverkade i Ryssland…
Att fabulerar, ljuger och hittar och aldrig presenterar någon bakgrund till dina påståenden är numera välkänt bland oss människor

Med det här inlägget har du nått nya höjder i påhittade fakta, eller kan du räkna upp ”mängder av produkter” producerade i Ryssland som används i väst?
Citera
2022-08-16, 07:09
  #200710
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Mitt inlägg handlade inte om huruvida ”ryssarna gömmer sig av rädsla för den Ukrainska armen”, utan om din uppenbara lögn och vantolkning om att ”Ukraina planerar att bomba kärnkraftverket.”

Den typen av inlägg visar med all tydlighet att du är en megafon för Kreml, villig att sprida desinformation när det går.
Planerar?

Ukrainska armén har gjort det vid upprepade tillfällen den sista tiden.

Varför? Jag tror att man vill signalera till väst att man är beredd att göra desperata saker om man inte får fler vapen och mer pengar. Leveranserna har nämligen börjat sina trots allt snack om det. Jag tror också att man är fullt medveten om detta i väst men att man har hamnat i en knepig situation som förhindrar att man talar klarspråk offentligt.
Citera
2022-08-16, 07:30
  #200711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Att fabulerar, ljuger och hittar och aldrig presenterar någon bakgrund till dina påståenden är numera välkänt bland oss människor

Med det här inlägget har du nått nya höjder i påhittade fakta, eller kan du räkna upp ”mängder av produkter” producerade i Ryssland som används i väst?

Blidäck
Citera
2022-08-16, 07:32
  #200712
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Ryssland är ett rätt ointressant bihang i världsekonomin. Deras fördel för väst är mest låga lönekostnader och närhet till många marknader. Kina och Indien är ekonomierna som vi konkurrerar med och ett antal andra östasiatiska länder har potential att komma dit med. Ryssland är väl inte riktigt på afrikansk nivå i betydelse men inte långt därifrån
Snart är de på genomsnittlig afrikansk nivå.

De saknar ju nu helt möjlighet till industriproduktion i nån större omfattning och till nån högre teknisk nivå.

Ryssland är ett parialand som bara andra rövhålsländer vill ha att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in