Citat:
Ursprungligen postat av
Djicp
Hur går det för kriget?
Det står hela tiden i media att Ukraina har en bra motstånd och ''segrar'' över all försök som Ryssland gör med explosioner m.m. ''Bomber har förhindrats, soldater har dödat, soldater har förhindrats att ta sig till specifika platser och blivit omhändertagna/dödade/besegrade.
Men om det verkligen var så. Borde inte kriget vara slut vid det här laget?
Det har ju stått förut att Ryssland inte tänkte på mat och vatten och därför var många soldater trötta och blev besegrade.
Men kriget fortsätter, trots alla ''vinster''.
Finns det några fler källor som det står att Ryssland förlorar hela tiden.
Om Ryssland hade förlorat så som det står i media, så känns det som om kriget hade varit över för bra länge sedan.
Å andra sidan, varför skulle man ljuga om att Ukraina vinner? Kanske för att omvärlden inte skall bli oroliga..
Ukraina är utsatt av Rysslands invasion, det är Ryssland som ska vinna.
Så länge Ryssland inte avancerar något nämnvärt, är det en "vinst" för Ukraina.
Ryssland slänger in allt man har och till med tömmer man sina fängelser, ändå står man och stampar.
Ryssland är helt enkelt bara så dåliga.