2022-08-15, 23:57
  #200665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
En medellön i Sverige ligger runt 30000, om medelårslönen i Ryssland ligger på 3000 euro eller mindre så är den ju mindre än en tiondel av medellönen i Sverige. Inte en jätteavancerad matematik direkt eh...
Fast nu ligger ju inte medellönen på 3000 euro i Ryssland…
Citera
2022-08-15, 23:58
  #200666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
En medellön i Sverige ligger runt 30000, om medelårslönen i Ryssland ligger på 3000 euro eller mindre så är den ju mindre än en tiondel av medellönen i Sverige. Inte en jätteavancerad matematik direkt eh...
Ryssland är lite knepigt när det gäller löner då det är en stora regionala skillnader t.ex mellan landsbygden och Moskva.
I Moskva räcker inte €3000 till årshyran för många lägenheter även fast det finns äldre billigare områden.
__________________
Senast redigerad av Jahvet 2022-08-16 kl. 00:00.
Citera
2022-08-15, 23:59
  #200667
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast nu ligger ju inte medellönen på 3000 euro i Ryssland…

Nej, den ligger på 5400 euro. En genomsnittlig rysk årslön ligger på 15-18 procent av en svensk.
__________________
Senast redigerad av Ken Dryden 2022-08-16 kl. 00:03.
Citera
2022-08-15, 23:59
  #200668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Den lär ju rulla på ordentligt snart igen…
Marknaden för biliiga stabila bilar är ju enorm i Ryssland och Asien

Marknaden i Ryssland möjligen. Länderna i Asien, med undantag möjligen för Nordkorea, lär dock ha högre krav. Kina t ex försöker minska utsläppen och vill inte ha bilar som sprutar ut för mycket avgaser....
Citera
2022-08-16, 00:00
  #200669
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" har en militär angläggning träffats och det har hörts explosioner i Rodakovo, Luhansk region.

Man har också släppt nyheten om att lilla Lettland inte bara har sänt 4 helikoptrar, nej dom har också skänkt 6 st M 109 howitser vilket är enastående.

Dom baltiska länderna står upp för rättvisan. Jag skall unna mig en turistresa dit nästa år.
Citera
2022-08-16, 00:04
  #200670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skämtar du? Hur kan de då tillverka avancerade missiler?
och avancerad kärnkraftsutrustning m.m.?
En Ryss och en halvryss startade äger och driver Google men ryssar kan alltså inte tillverka elektronik?
eller avancerad mjukvara?

Vad menar du med "halvryss"?
Menar du ukrainare som ofta kallas "lillryss", i motsats till ryssar från Ryssland som kallas "storryssar"?
Citera
2022-08-16, 00:04
  #200671
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det finns rykten som säger att båda broarna över Dnipro vid Kherson går att använda för lättare fordon. Fortfarande finns det inga bilder från smällen igår på Antonivka-bron men vid dammen har det kommit bilder nu. Den ska tydligen vara lagad så mycket så att den går att använda på egen risk typ.
https://twitter.com/COUPSURE/status/1559288642300006401

Ukraina behöver bomba dem med tyngre vapen. Nu gör de bara mindre hål i broarna. Flygattacker eller Tosha-robotar (Eller vad nu de där stora ukrainska heter). Men ryska luftvärnet kanske är för starkt?
Citera
2022-08-16, 00:07
  #200672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Den enda högkvalificerade posten i den ryska exporten utgörs av "elektronik". Denna kategori står för 3,14 procent av den samlade exporten.

Men den ryska exporten av elektronik handlar inte om konsumtionsvaror, typ brödrostar eller TV-apparater. Det handlar framför allt om radioelektronik där 95 procent av exporten i dollar räknat handlar om vapen.

Bulken utgörs av elektroniska komponenter i luftförsvars system (typ export av S-400 till länder som Turkiet och Indien).
Men ryssarna har ju inga högteknoloogiska industrier överhuvudtaget…
Ni är hopplösa…
Citera
2022-08-16, 00:08
  #200673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jasså? https://russian-farmland.com/tractor-made-in-russia.html
Du verkar inte förstå mycket…
Den första på listan tillverkas med amerikanska Cummins motorer, den andra var svår att hitta något om, den tredje är utvecklad av tyskar, den fjärde verkar ha tyska motorer osv. Blir tufft att få dessa tillverkade utan delar.
Citera
2022-08-16, 00:09
  #200674
Medlem
skalman1973s avatar
[quote=Nibiru2011|81268271]Skämtar du? Hur kan de då tillverka avancerade missiler?
och avancerad kärnkraftsutrustning m.m.?
En Ryss och en halvryss startade äger och driver Google men ryssar kan alltså inte tillverka elektronik?
eller avancerad mjukvara?[/QUOTE

Att bygga en maskin i Ryssland är enkelt . Skalar du upp produktion ett till två gånger och därifrån till massproduktion uppstår oöverstigliga hinder Inget komplicerat deras produktions kapacitet har inbygda hinder . Då rysk industri har oerhörda problem med att bygga och upprätthålla produktionen på delar som lär vi behöva handanpassas bil för bil
Citera
2022-08-16, 00:12
  #200675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
haha
Jo fast det är ju i princip Ryssland och inlägget jag svarade på handlade om att ryssarna inte hade egna traktortilverkare… men det hade dom ju flera av…
Citera
2022-08-16, 00:15
  #200676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast nu ligger ju inte medellönen på 3000 euro i Ryssland…
Var ligger den då... uppgifterna som släppts i media tyder på under det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in